5

نماینده اصولگرای مجلس: احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا را می دهیم

  • کد خبر : 364702
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

اسماعیل کوثری با اشاره به مذاکرات هسته ای وین گفت: مذاکرات این دفعه با دفعات قبل بسیار متفاوت است به دلیل اینکه این دفعه دست ما بسیار پر است چون آنها توافقشان را بهم زدند پس باید این دفعه آنها دنبال ما بدوند.

اسماعیل کوثری با اشاره به مذاکرات هسته ای وین گفت: مذاکرات این دفعه با دفعات قبل بسیار متفاوت است به دلیل اینکه این دفعه دست ما بسیار پر است چون آنها توافقشان را بهم زدند پس باید این دفعه آنها دنبال ما بدوند.
نماینده اصولگرای مجلس: احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا را می دهیم

به گزارش عصرایران، کوثری نماینده اصولگرای مجلس مذاکره مستقیم با امریکا را مشروط به لغو تحریم ها و تعهدات دیگر این کشور دانست.

اسماعیل کوثری  با اشاره به مذاکرات هسته ای وین گفت: مذاکرات این دفعه با دفعات قبل بسیار متفاوت است به دلیل اینکه این دفعه دست ما بسیار پر است چون آنها توافقشان را بهم زدند پس باید این دفعه آنها دنبال ما بدوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: چون آنها نمی خواهند امتیاز بدهند پس مذاکرات مقداری طولانی می شود. آنها خلاف کردند و زیر توافق زدند و مجبورند که دنبال ما بدوند. ما هم کار خودمان را می کنیم.

کوثری ادامه داد: هم در حال غنی سازی ۶۰درصد هستیم و هم اینکه در منطقه نفوذ مان را قطع نمی کنیم. جلو اینها ایستاده ایم و اینها باید بدانند به توافقی که انجام می دهند احترام بگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که تحریم ها فشارهای اقتصادی زیادی را به مردم وارد می کند آیا با توجه به این مسئله ایران ممکن است تحت شرایطی تن به مذاکره مستقیم با امریکا بدهد گفت: ما تحت فشار نیستیم. ۴۰ سال است که آنها ما را تحریم کردند مگر نتوانستیم زندگی کنیم. در جنگ پیروز شدیم اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمن قرار گیرد. از آن طرف چنان بلایی سر داعش آوردیم که خود ترامپ گفت هزاران میلیارد دلار هزینه کردیم و به نتیجه نرسیدیم و الان آنها هستند که به ما نیاز دارند.

کوثری تاکید کرد: تا زمانی که تحریم ها را لغو نکنند و تعهد ندهند که بازی جدیدی در نمی آورند قطعا ما سر میز مذاکره با آنها [آمریکا] نمی نشینیم اما اگر تعهد دادند و تحریم ها را برداشتند و لغو کردند راهها که باز شد و اطمینان حاصل شد آن موقع هم می شود مذاکره کرد.

وی در مورد مذاکره مستقیم ایران و آمریکا ادامه داد: از زمانی که تحریم ها لغو شود ما این کار را انجام می دهیم. احتمال مذاکره با آمریکا را نیز می دهیم چراکه آنها دچار مشکل شده اند روند کار مشخص است و چیزی نیست که پنهان باشد و آنها باید دنبال ما حالا حالاها بدوند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=364702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر