5

روستاگردی را از کجا شروع کنیم و در روستا کجا می‌شود اقامت کرد؟

  • کد خبر : 364827
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

هرکس یک نوع از سفر را دوست دارد: یک نفر رفتن به شهرهای بزرگ و اقامت‌های لوکس، یک نفر سفر به شهرهای ساحلی، یک نفر هم عاشق جنگل و روستاگردی و ماندن در خانه‌های درختی است.

روستاگردی هم نوعی سفر است که در آن می توانید روستاهای بکر و دست‌نخورده‌ را ببینید و در دل همان روستا هم در یک کلبه جنگلی یا خانه روستایی اقامت کنید.

سوغاتی این نوع سفر تجربه و خاطره‌های زیادی است که به سختی‌اش می‌ارزد.

اگر عاشق سفر در دل طبیعت و روستاگردی هستید می‌توانید برای اجاره کلبه جنگلی در مقصد موردنظرتان به سایت پینورست سر بزنید و رویای روستاگردی‌تان را محقق کنید.

برای روستاگردی از کجا شروع کنیم؟ کدام روستاها را ببینیم؟

روستاگردی‌تان را از ییلاق‌های ماسال شروع کنید. حالا بهتان می گوییم چرا. ماسال یک ییلاق سرسبز است که نزدیکش چند روستای بکر و خوش آب‌وهوا وجود دارد.

چیزی که در بیشتر این روستاها دیدنی است این است که تمام کلبه‌ها از مصالح طبیعی مثل چوب ساخته شده‌اند و  اهالی اجازه ندارند با مصالح ساختمانی دیگری مثل سیمان و سنگ چهره روستا را خراب کنند.

همین موضوع باعث می‌شود آدم روستاگردی واقعی را اینجا تجربه کند.

در روستاهای ماسال کجا اقامت کنیم؟

شاید برایتان سوال شود که در این روستاگردی کجا باید اقامت کنید؟ بعضی از همین کلبه‌های چوبی جنگلی برای اجاره قرار داده شدند.

مثلا می‌توانیم یک تقلب بهتان برسانیم که وقتی به ماسال رسیدید از ماسال وارد جاده ماسال – گیلوان شوید و پیچ و خم‌ها را رد کنید تا به اولسبلنگاه برسید. اینجا چند کلبه چوبی جنگلی ساخته‌اند که می‌شود آنها را برای یک یا چند شب اجاره کرد. برای دیدن بقیه کلبه‌ها یا اجاره خانه روستایی در ماسال به سایت پینورست سر بزنید تا بهترین اقامتگاه سنتی خود را در این روستاها پیدا کنید.

خب برگردیم به برنامه سفرمان به روستاهای ماسال. اولسبلنگاه یکی از زیباترین و معروف‌ترین روستاهای ماسال است که حتما باید آن را ببینید. پیاده‌روی در ارتفاعات اولسبلنگاه و تماشای کوه‌ها و دریای ماسال یکی از لذت‌بخش ترین بخش‌های این سفر است. اگر چای ذغالی هم در طبیعت درست کنید که دیگر هیچ.

بعد از دیدن اولسبلنگاه می‌توانید به روستای دیگری به نام روستای چسلی بروید. شاید برایتان عجیب باشد اما این‌جا امامزاده‌ای از دوران قاجار وجود دارد که ثبت ملی هم شده است و می‌توانید آن را ببینید. این‌جا رودخانه و استخر پرورش ماهی هم وجود دارد که می‌توانید برای یک وعده غذایی‌تان به ماهی تازه فکر کنید.

اسب ریسه هم یکی دیگر از روستاهای ماسال است که خانه‌هایش بیشتر از گل و سنگ‌ طبیعی ساخته شده. این‌جا می‌توانید صخره‌نوردی کنید یا در رودخانه‌اش قایق سواری کنید و اوقات خود را بگذرانید.

راستی برای سفر به ماسال دوربین عکاسی فراموش نشود که صحنه‌های بکری در انتظارتان است.

بهترین وقت سفر به روستاهای ماسال

ماسال ییلاقی خنک است روستاهای اطرافش مثل اولسبلنگاه، روستای چسلی، روستای گیلوانه، اسب ریسه و…هم در زمستان بسیار خنک هستند و از پاییز مه‌آلود می‌شوند. پس بهترین وقت سفر به ییلاقات ماسال اردیبهشت تا مهر است.

اگر در این بازه زمانی به این روستاها سفر کنید روی ارتفاعاتش قرار بگیرید مناظر بکری از کوه و و دریای ماسال را خواهید دید و مه جلوی دیدتان را نمی‌گیرد. تازه در این زمان میو‌ه‌های درختان اولسبلنگاه هم رسیده‌اند و می توانید حسابی آلو جنگلی و فندق نوش جان کنید.

هر فصلی که به ماسال سفر کنید می‌توانید برای اقامت کوتاه مدت خود به سایت پینورست سر بزنید و خانه روستایی خود را رزرو کنید اما برای این‌که بتوانید در این روستاها بیشتر پیاده‌روی کنید و از طبیعتش لذت ببرید سعی کنید تا قبل پاییز آن‌جا باشید. اگر پاییز هم راهی این سفر شدید لباس گرم را فراموش نکنید.

کلبه چوبی و خانه روستایی چه‌جور اقامتگاه‌هایی هستند؟

کلبه‌ها معمولا در دل طبیعت و جنگل با مصالحی که با طبیعت اطرافش سازگار باشد ساخته می‌شوند. از لحاظ ظاهری دوست‌داشتنی هستند و اکثرا هم چوبی ساخته می‌شوند. با توجه به آب و هوایی که در آن قرار دارند شکل سقف و اندازه ارتفاع و رنگشان باهم متفاوت است.

کلبه‌ها معمولا تمام امکانات رفاهی مثل سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب، آشپزخانه و…را دارند و می‌توانید نگران این‌جور امکانات نباشید. می‌توانید قبل از سفر امکانات و تجهیزات دیگر کلبه را در سایت پینورست بخوانید و بعد آن را رزرو کنید.

بعضی از کلبه‌ها هم شبیه رویای کودکی‌مان بالای درخت ساخته شدند و شاید کوچکتر و ساده‌تر باشند. بهتر است قبل از رفتن به این کلبه‌ها تمام خریدهای ضروری را از قبل کرده باشید. کلا در روستاگردی سعی کنید خریدهای غذایی و سوپرمارکتی را از نزدیک‌ترین شهر به آن روستا تهیه کنید تا دغدغه خرید در روستا را نداشته باشید.

شاید یکی از فرق‌های اجاره خانه روستایی با کلبه این باشد که خانه‌های روستایی بیشتر آداب و رسوم و حال و هوای همان روستا را دارند و به زندگی مردم بیشتر نزدیک خواهند بود. تازه می‌توانید در بعضی از این خانه‌های باصفا نان محلی و غذاهای محلی هم داشته باشید که می‌توانید از صاحب خانه بخواهید تا برایتان درست کند.

آیا پیدا کردن کلبه جنگلی و خانه روستایی برای اقامت سخت است؟

اگر مقصدتان مشخص باشد به راحتی می‌توانید در سایت پینورست بهترین کلبه جنگلی یا خانه روستایی را برای روستاگردی خودتان پیدا کنید. تمام امکانات این اقامتگاه‌ها را در سایت بخوانید، عکس کلبه‌ها را ببینید و بنا به نیازتان آن‌ها را انتخاب کنید.

همانطور که گفتیم می‌توانید روستاگردی را با دیدن روستاهای دیدنی ماسال شروع کنید. برای اجاره خانه روستایی در ماسال روی پینورست حساب کنید.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=364827

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر