4

مقام اطلاعاتی روس: اوکراین به فکر ماجراجویی نظامی است

  • کد خبر : 364835
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه با اشاره به انتقال صدها تن سلاح و تجهیزات نظامی از کشورهای غربی به اوکراین، از امکان اقدامات تحریک‌آمیز طرف اوکراینی خبر داده و گفت: ماجراجویی نظامی به نفع مردم اوکراین و روسیه نخواهد بود.

 

مقام اطلاعاتی روس: اوکراین به فکر ماجراجویی نظامی است

به گزارش افق نیوز ، در شرایطی که کشورهای غربی به اتهام زنی به  روسیه درباره قصد حمله به اوکراین ادامه می دهند، حمایت نظامی آنها از این کشور افزایش قابل توجهی یافته است. ایالات متحده از ابتدای سال میلادی تاکنون چندین بار به این کشور کمک نظامی کرده است. به گفته “دیمیتری کوله‌با”، وزیر امور خارجه اوکراین کی‌یف در طول  ماه‌های اخیر ۱٫۵ میلیارد دلار از شرکای غربی خود تجهیزات و تسلیحات نظامی دریافت کرده است.

“ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه یادآور شده که مقامات کی‌یف تاکنون دو بار تلاش کرده‌اند تا مناقشه دونباس را از طریق اقدام نظامی حل و فصل کنند و بار سوم نیز منتفی نیست.

خبرگزاری «تاس» در این رابطه گزارش داد، “سرگئی ناریشکین” مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در مصاحبه با یک روزنامه چاپ مسکو، اعلام کرد که تمام واحدهای آماده رزم نیروهای مسلح اوکراین در خط مرزی با منطقه دونباس متمرکز شده‌اند. به گفته وی، آمادگی برای عملیات نظامی تمام عیار در حال انجام است و دیگر نمی توان آنها را پنهان کرد.

ناریشکین گفت: «تمامی واحدهای آماده رزم نیروهای مسلح اوکراین در منطقه تماس با دونباس متمرکز هستند، انتقال گسترده صدها تن تجهیزات نظامی و مهمات از پایگاه‌های ایالات متحده در اروپا، از انگلستان و کانادا ادامه دارد. گروه مشاوران و مربیان نیروهای ویژه ناتو در اوکراین در حال افزایش است و حتی اطلاعاتی در خصوص حضور گروه‌های چندملیتی شبه نظامیان جهادی نیز وجود دارد.»

این مقام بلندپایه امنیتی روس یادآور شد که پیامدهای یک درگیری نظامی که ممکن است به دلیل اقدامات مقامات اوکراین شعله ور شود، برای مردم روسیه و اوکراین بسیار شدید خواهد بود.

علاوه بر این، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه افزود: «اقدامات تحریک آمیز توسط نیروهای ویژه امنیتی و نیروهای مسلح اوکراین در خطوط تماس منطقه دونباس به سبک سازمان جعلی “کلاه سفیدها” در سوریه در حال آماده سازی است. حضور گروه “نیروهای تبلیغاتی استقرار سریع” رسانه‌های غربی نیز در منطقه چندین برابر افزایش یافته است.

به عقیده وی، مقامات کی‌یف توانایی تصمیم گیری مستقل را از دست داده است و در حقیت توسط نیروهای ملی گرای افراطی و مشاوران غربی هدایت می شوند که به طور فعال ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را تحت فشار قرار می‌دهند تا سرانجام توافقات مینسک را کنار بگذارد و عملیات نظامی در دونباس را آغاز کند. ناریشکین هدف از این اقدامات را تمایل برای نابودی دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک و در آینده کشاندن روسیه به درگیری‌های داخلی در اوکراینی می‌داند.

ارزیابی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی از رویدادهای جهانی سیاسی و غیرواقعی است

سرگئی ناریشکین در پاسخ به سئوال دیگری در این مصاحبه با بیان اینکه «برخی از اطلاعات سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا» بیانگر واقعیت‌های موجود نیست، گفت که ارزیابی‌های سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی در خصوص رویدادهای جاری در جهان که به طور فزاینده‌ای در رسانه‌های گروهی منتشر می‌شود، صرفاً جنبه سیاسی داشته و واقعیت‌ها را منعکس نمی‌کند. وی از جمله این ارزیابی‌ها به آغاز بمب اطلاعاتی و اتهامات پوچ کشورهای غربی درباره “تدارک روسیه برای حمله به اوکراین” اشاره کرد.

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در پایان هشدار داد: «متاسفانه تاکنون جهان غرب به طور کامل متوجه نشده است که تهدید بی اعتمادی فزاینده بین کشورها و شکستن پایه و اساس امنیت مشترک کشورها تا چه اندازه برای موجودیت بشر خطرناک است. بی‌تردید مشارکت بین سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف نمی‌تواند به عاملی تعیین‌کننده در بهبود درک و اعتماد متقابل در جهان تبدیل شود، اما مطمئناً می‌تواند به طور مؤثری به این امر کمک کند.»

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=364835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر