3

مهاجری : با مجلسی غیرپاسخگو مواجهیم / مجلس حداقلی نمی تواند زبانش برای دولت دراز باشد

  • کد خبر : 364881
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

یک فعال مطبوعاتی گفت: نمایندگان در ماه های پایانی منتهی به انتخابات مجلس آینده به طرح یکسری انتقاد شروع خواهند کرد اما آنها شمشیر نظارت استصوابی شورای نگهبان را بالای سر خود حس می کنند.

مهاجری : با مجلسی غیرپاسخگو مواجهیم / مجلس حداقلی نمی تواند زبانش برای دولت دراز باشد

نامه نیوز نوشت:یک فعال مطبوعاتی گفت: نمایندگان در ماه های پایانی منتهی به انتخابات مجلس آینده به طرح یکسری انتقاد شروع خواهند کرد اما آنها شمشیر نظارت استصوابی شورای نگهبان را بالای سر خود حس می کنند.

۲ سال از انتخابات مجلس گذشت. نمایندگانی که با شعارهای انقلابی به پارلمان راه یافتند تاکنون حتی نتوانستند از ابزارهای نظارتی خود آن طور که مورد انتظار بود در قبال دولت حسن روحانی استفاده کنند، چه رسد به دولت سیدابراهیم رئیسی که به لحاظ مشی سیاسی قرابت نزدیکی با این مجلس دارد.

 

محمد مهاجری  درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: به این مجلس ۲ اشکال اساسی وارد است، نخست آنکه مجلسی حداقلی محسوب می شود بنابراین اعتبار و جایگاه بسیار پایینی نزد مردم دارد. پیامد این خصوصیت آن خواهد بود که این مجلس نمی تواند زبانش برای دولت دراز باشد.

 

وی با بیان اینکه از مجلس حداقلی نمی توان انتظار کارهای بزرگ داشت، افزود: متأسفانه به دلیل نظارت استصوابی سخت گیرانه، وزن و سطح نمایندگان فعلی به لحاظ توانمندی علمی و سوابق اجرایی بسیار پایین است بنابراین نباید توقع زیادی از این مجلس داشت چون اگر چنین توقعی داشته باشیم، انتظاری بیهوده است.

با مجلسی تو سری‌خور و غیرپاسخگو مواجهیم

این فعال مطبوعاتی یادآور شد: حدود ۲۱ ماه از آغاز کار مجلس یازدهم می گذرد اما حتی یک بار رئیس مجلس مقابل خبرنگاران و رسانه ها حاضر نشد تا پاسخگوی سئوالات آنها باشد. در هیچ دوره ای روسای مجلس اینقدر فراری و گریزان از پاسخگویی نبودند. البته خصیصه غیرپاسخگو بودن شامل نمایندگان این مجلس نیز می شود.

وی افزود: هر چند ۲۷ ماه دیگر از عمر این مجلس باقی مانده اما به نظر نمی آید اتفاق جدیدی بیفتد. البته نمایندگان در ماه های پایانی منتهی به انتخابات مجلس آینده به طرح یکسری انتقاد شروع خواهند کرد اما آنها شمشیر نظارت استصوابی شورای نگهبان را بالای سر خود حس می کنند، در روزهای اخیر ۲ بار سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد اگر نمایندگان در انتخاب مدیران حوزه انتخابیه خود دخالت کنند، صلاحیت آنها را رد می کنیم.

مهاجری با بیان اینکه عملا ما با یک مجلس تو سری‌خور مواجه هستیم، یادآور شد: هرچند این موضوعی است که سخنگوی شورای نگهبان آشکارا به نمایندگان گفت حرف درستی است که نباید آنها در انتصابات مدیران محلی دخالت کنند اما معتقدم در ماه های آینده مجلس در موضوعات دیگر نیز دخالت نخواهند کرد چون نمایندگان می ترسند صلاحیت شان رد شود. در مجموع معتقدم اگر انتخابات مجلس آینده پرشور باشد قریب ۹۵ درصد این نمایندگان دیگر رأی نخواهند آورد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=364881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر