3

کاخ سفید: تا صدور حکم دادگاه انتقال دارایی‌های افغانستان ممکن نیست

  • کد خبر : 364907
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که باوجود فرمان «بایدن» برای مصادره نیمی از دارایی‌های افغانستان، تا زمان حکم دادگاه انتقال این دارایی‌ها ممکن نیست.

کاخ سفید: تا صدور حکم دادگاه انتقال دارایی‌های افغانستان ممکن نیست

به گزارش افق نیوز ، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید درباره فرمان جو بایدن برای مصادره نیمی از دارایی‌های افغانستان به نفع خانواده‌های کشته‌شدگان ۱۱ سپتامبر تاکید کرد: تا زمانی که دادگاه حکمی صادر نکند این پول به هیچ وجه قابل انتقال نیست.

وی با اظهار اینکه نیمی دیگر از دارایی‌های افغانستان منتظر حکم دادگاه فدرال آمریکا است، افزود که این اقدام رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد تا بخشی از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان به “نفع” مردم این کشور استفاده شود.

سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر اینکه بیش از ۳٫۵ میلیارد دلار از این دارایی‌ها قرار است در آمریکا باقی بماند، اظهار داشت: آنچه که مهم است تا مردم بدانند و بفهمند این است که فرمان اجرایی در تلاش برای تأمین بخشی از این بودجه به مردم افغانستان صورت گرفته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزات خارجه آمریکا نیز درباره فرمان اجرایی بایدن گفت که هنوز طرحی برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان و سازوکاری برای چگونگی فرستادن نیمی از آن به افغانستان مشخص نشده است.

پرایس اظهار داشت: هنوز در مورد نحوه استفاده از این پول تصمیمی گرفته نشده، اگر سازوکاری ایجاد شود، طرحی برای کاهش به خطر افتادن پول‌ها بدست طالبان یا دیگر گروه‌های ممنوعه ایجاد می‌شود.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=364907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر