6

ماجرای معافیت غیرقانونی فرزندان خلبانان ۲ شرکت هواپیمایی

  • کد خبر : 365196
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

۲۸ خلبان از یک قانون معافیت سربازی سواستفاده کرده و فرزندان خود را معاف کرده اند؛ اما نکته قابل توجه این است که چرا ستادکل متوجه این تخلف نشده و برای این افراد کارت پایان خدمت صادر کرده است؟

ماجرای معافیت غیرقانونی فرزندان خلبانان ۲ شرکت هواپیمایی

۲۸ خلبان از یک قانون معافیت سربازی سواستفاده کرده و فرزندان خود را معاف کرده اند؛ اما نکته قابل توجه این است که چرا ستادکل متوجه این تخلف نشده و برای این افراد کارت پایان خدمت صادر کرده است؟

به گزارش افق نیوز، یکی از کاربران فضای مجازی‬ در توئیتی نوشت: «‏در جریان تحقیقات سازمان وظیفه عمومی و اداره نیروی انسانی -سرباز -ستاد کل نیروهای مسلح مشخص شده برای دستکم ٢٨ تن از فرزندان برخی خلبان‌های ایران ایر و آسمان و حتی یک کارمند، با اسناد ساختگی، کارت‌های ‎معافیت سربازی صادر شده است.

برخی از این خلبان‌ها دارای گذرنامه‌های ویژه هستند.» و افکار عمومی در رابطه با این موضوع حساس شده و خواستار شفاف سازی این مساله شدند.

ماجرا چیست؟

ماجرا‬ از‬ این قرار‬ است‬ که‬ ‏این ‬ ۲۸ خلبان به استناد مصوبه سال ٨٠ ستاد کل نیروهای مسلح که به خلبان‌ها و گروه پرواز که در دوران دفاع مقدس بیش از دو هزار ساعت پرواز در مناطق جنگی داشته‌اند اجازه داده است تا یکی از فرزندان خود را معاف کنند، استناد کرده و نه تنها کارت معافیت برای فرزندانشان گرفته‌اند بلکه حداقل هشت تن از فرزندان این خلبانان متخلف، اکنون در جایگاه سرخلبان، خلبان و حتی استاد خلبان در ناوگان هوایی کشور مشغول به کار هستند.

آیا چنین قانونی برای معافیت داریم؟

سیدحسن شفتی مدیرعامل وقت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با استناد به قوانین پرواز غیرنظامی در شرایط جنگی و حمایت رئیس‌جمهور وقت توانست از فرماندهی کل نیروهای مسلح، معافیت از خدمت وظیفه سربازی گروه پروازی (کرو) شامل سرخلبانان، خلبانان، سرمهماندار و مهمانداران که در طول جنگ تحمیلی (دفاع مقدس) پرواز عملیاتی انجام داده، مجروحان و جانبازان را جابه‌جا کرده و یا به مناطق جنگی خدمت رسانده و جان‌های بسیاری را نجات داده بودند، همتراز خدمتگزاران در جبهه محسوب و یک فرزند پسر (ذکور) آنان از خدمت وظیفه معاف شود. (ابلاغیه شماره ۲۰۱/۱۴/۲۳/م/۴/ ن به تاریخ ۳۰/‏۰۷/‏۱۳۸۰‬

تخلف از کجا شکل گرفت؟

معاونان وقت عملیاتی دو شرکت بزرگ هواپیمایی (هما و آسمان) مرتکب تخلفات محرز شده‌اند و ۲۸ خلبان با جعل اسناد برای فرزندان خود کارت معافیت از سربازی گرفته‌اند.

به تازگی و در جریان بررسی‌های تخصصی مسؤولان سازمان وظیفه عمومی ناجا و به ویژه جانشین رئیس سازمان، معاونت‌های مشمولین و معافیت‌ها، ریاست اداره نیروی انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، تخلف دست‌کم ۲۸ تن در این خصوص آشکار و محرز شده است.

ماجرای معافیت غیرقانونی فرزندان خلبانان ۲ شرکت هواپیمایی

افکار عمومی خواستار رسیدگی و اطلاع رسانی هستند

موضوعی با این درجه از اهمیّت قطعاً باید از سوی دستگاه‌های امنیتی و قضائی ِ کشور جهت شناسایی افرادی که مباشرت و یا معاونت در شکل‌گیری این انحراف داشته‌اند، تعقیب و پیگیری شود و با مسئولان وقت این شرکت هواپیمایی و همچنین فرد یا افرادی که در ستاد کل نیروهای مسلح بدون بررسی‌های لازم کارت معافیت برای این افراد صادر کرده‌اند برخورد شود.

امیدواریم که دستگاه قضا و ستاد کل نیروهای مسلح به این پرونده ورود کرده و ضمن اطلاع رسانی شفاف و دقیق با متخلفان هم برخوردهای قانونی لازم را انجام دهد چراکه فارغ از هر مسئله‌ای، این افراد حق ملت را ضایع کرده‌اند و افکار عمومی انتظار پیگیری دارند.

منبع: مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=365196

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر