درخواست بایدن برای تخصیص بودجه به منظور کمک به اوکراین

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا اعلام کرد دولت بایدن از کنگره خواسته با تخصیص ۶.۴ میلیارد دلار کمک اقتصادی و نظامی به اوکراین برای مقابله با روسیه موافقت کند.

به گفته شومر این درخواست قرار است هفته آینده در صحن علنی سنا مورد بررسی قرار گیرد. در حالی که چهار روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد آمریکا و برخی کشورای غربی تحریم‌ها مختلفی را علیه دولت روسیه اعمال کرده اند.

کانادا و کشور‌های اروپایی با همراهی انگلیس حریم هوایی خود را بر روی هواپیما‌های روس بسته اند. شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه‌ای خواستار برگزاری نشست اضطراری مجمع عمومی در روز دوشنبه (امروز) درباره وضعیت اوکراین شد.

روسیه به قطعنامه برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره اوکراین رأی منفی داد و چین، هند و امارات نیز رأی ممتنع دادند. نماینده آمریکا در جلسه شورای امنیت برای بررسی بحران اوکراین اعلام کرد: «برای کمک به اوکراین و مقابله با تهدید روسیه به اقدامات استثنایی نیاز داریم.»

نماینده آمریکا در شورای امنیت مدعی شد: «از روسیه می‌خواهیم لفاظی‌های خود را درباره تهدید سلاح‌های هسته‌ای کاهش دهد. تانک‌های روسی غیرنظامیان را در حملات غیرقابل توجیه و بی‌رویه هدف قرار می‌دهند.»

درخواست بایدن برای تخصیص بودجه به منظور کمک به اوکراین

پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی گسترده از سوی آمریکا و کشور‌های اروپایی علیه روسیه، دولت مسکو روز گذشته به نیرو‌های بازدارنده هسته‌ای خود دستور آماده باش صادر کرد.