4

دختری که درد را حس نمی‌کند +تصویر

  • کد خبر : 36586
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵

او هنگام گرسنگی یا در مواقعی که همه نوزادان گریه می‌کردند کاملا آرام بود، همین باعث شد تا او را به پزشک نشان دهیم

افق:(ofoghnews.ir) اختلال ژنتیکی نادر در بدن یک دختر ۱۲ ساله آمریکایی باعث شده‌است تا او درد را حس نکند.

 این اختلال که به سندروم CIPA شناخته شده است، باعث می‌شود تا فرد در سن نوزادی و قبل از رسیدن به سه سالگی بر اثر این بیماری فوت کند اما این دختر تا این سن توانسته‌است به مشکلش غلبه کند.

«آشلین بلوکر» اجازه نداده است که این اختلال ژنتیکی زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد و حتی با این بیماری به دوستانش نیز کمک می‌کند.

والدین «آشلین» گفتند: زمانیکه دخترمان هشت ماهه بود متوجه وجود مشکلی در بدن او شدیم. او هنگام گرسنگی یا در مواقعی که همه نوزادان گریه می‌کردند کاملا آرام بود، همین باعث شد تا او را به پزشک نشان دهیم. پزشکان پس از معاینه او حتی نتوانستند با تحریک چشمانش، «آشلین» را به گریه اندازند.

پزشکان پس از معاینه دقیق‌تر «آشلین» اعلام کردند او به سندرومی مبتلاست که سالانه ۱۰۰ نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا می‌شوند.

این مشکل «آشلین» باعث شده‌است حتی در مواقعی که او به طور تصادفی به خود آسیب می‌رساند متوجه این موضوع نشود به همین دلیل والدینش انگشتان او را با نوار زخم می‌پوشانند تا او کمتر به خود آسیب برساند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، پزشکان با بیان اینکه این بیماری در سیستم عصبی فرد تاثیر می‌گذارد امیدوارند با بررسی‌های بیشتر بر روی «آشلین» درمانی برای این بیماری پیدا کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36586

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]