3

ژاپن تحریم های جدید علیه روسیه و بلاروس اعمال کرد

  • کد خبر : 365992
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۲۹

وزارت دارایی ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد که دولت این کشور تحریم های جدیدی علیه افراد و سازمان های روسی و بلاروسی اعمال کرده است.

ژاپن تحریم های جدید علیه روسیه و بلاروس اعمال کرد

وزارت دارایی ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد که دولت این کشور تحریم های جدیدی علیه افراد و سازمان های روسی و بلاروسی اعمال کرده است.

به گزارش افق نیوز به نقل از رویترز، وزارت دارایی ژاپن امروز سه شنبه اعلام کرد که دارایی‌های ۳۲ مقام و الیگارش دیگر روسیه و بلاروس را در پی حمله به اوکراین مسدود کرده است.

تحریم‌های جدید، ۲۰ فرد روس از جمله معاونان رئیس دفتر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، معاونان پارلمان این کشور، رئیس جمهور چچن و مدیران شرکت‌هایی با روابط نزدیک با دولت روسیه مانند گروه ولگا (Volga Group)، ترانس نفت (Transneft) و واگنر (Wagner) را هدف قرار می‌دهد.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد که هر گونه پرداخت و معاملات با افرادی که در فهرست هستند از این پس نیاز به مجوزهای دولتی دارد.

تحریم‌های مذکور همچنین شامل ۱۲ مقام دولتی بلاروس و افراد تجاری و همچنین ۱۲ سازمان در روسیه و بلاروس است.

وزارت دارایی ژاپن همچنین گفت که توکیو همچنین صادرات تجهیزات پالایشگاه نفت به روسیه و اقلام همه منظوره به مقصد بلاروس را که می‌تواند توسط ارتش این کشور استفاده شود، ممنوع کرده است.

دولت ژاپن پیشتر نیز همراستا با شرکای غربی اش مقامات ارشد روسیه مانند رئیس جمهور، وزیر خارجه و وزیر دفاع و همچنین تحریم‌های صادراتی بر ۴۹ شرکت و سازمان روسی از جمله سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB)، سازمان اطلاعات نیروهای مسلح روسیه، شرکت هوافضای سوخو، شرکت هوافضای میکوئیان (میگ- MiG)، شرکت فناوری صنعتی روستک (Rostec) و غیره اعمال کرده بود.

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه حدود دو هفته پیش دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=365992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر