3

جزئیات مصوبات امروز ستاد تنظیم بازار برای تنظیم بازار عید و ماه رمضان

  • کد خبر : 366043
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

براساس جلسه امروز ستاد تنظیم بازار سیاست های دولت برای مدیریت بازار شب عید و ماه مبارک رمضان اعلام شد.

جزئیات مصوبات امروز ستاد تنظیم بازار برای تنظیم بازار عید و ماه رمضان

به گزارش افق نیوز ، جلسه امروز ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه در مورد قیمت کالاهای اساسی مردم در شب عید و ماه مبارک رمضان تصمیماتی اتخاذ گردید.

مهدی نجف پور رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در رابطه با جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، گفت: در این جلسه موضوع بازار سیب زمینی مورد بررسی قرار گرفت قرار بود طی دو هفته گذشته با تعاملات صورت گرفته میان تولیدکنندگان و تشکلها و اتاق بازرگانی اقدامات لازم برای تامین نیاز بازار صورت گیرد اما متاسافنه این موضوع محقق نشد.

وی افزود: امروز در جلسه تصویب شد وزارت جهاد و کشاورزی ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی را برای تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان به کشور وارد کند البته طی چند روز اخیر ۱۵۰۰ تن سیب زمینی از گمرکات ترخیص شده است.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه در رابطه با قیمت سیب و پرتقال شب عید نیز افزود: در جلسه امروز مقرر شد تمام اقدامات لازم جهت توزیع سیب و پرتقال شب عید توسط وزارت جهاد شاورزی انجام شود.البته هنوز قیمت مصوب سیب و پرتقال تعیین نشده اما ما پیشنهاد کرده ایم ۳۰ درصد کمتر از قیمت خرده فروشی ها باشد.

نجف پور در ادامه صحبت های خود به تغییرات قیمت خرما نیز اشاره کرد و گفت متاسفانه خرما نیز با یک شیب ملایم روند افزایشی را طی می کند به نحوی که قیمت خرمای بوشهر نسبت به قیمت تهران نصف است. باید این اختلاف قیمت برطر ف شود به همین منظور مقرر شد تا مکانیزمی برای توزیع خرماهای موجود در انبار بوشهر صورت گیرد تا با توزیع این کالا به استانهای متقاضی مدیریت بازار این کالا نیز در ماه مبارک رمضان انجام شود.

به گفته وی در رابطه با گوشت گوسفندی وارداتی نیز قرار شده ۱۰۰ هزار تن واردات داشته باشیم تا تنظیم بازار شب عید صورت گیرد.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به جهش قیمتی شکر آن هم طی دو سه روز گذشته اشاره کرد و گفت این افزایش قیمت ناگهانی برای ما قابل توجه است با بررسی های صورت گرفته در اکثر استانها قیمت شکر بالای ۲۰ هزارتومان است.

نجف پور تصریح کرد: شکر نه مشمول ارز ترجیحی است و نباید متاثر از اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده شاهد افزایش قیمت شود چرا که مالیات بر ارزش افزوده دو ماه گذشته اجرایی شده و اثرات خود را بر قیمتها گذاشته است. به همین منظور انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان با ارسال نامه ای به معاون اول رئیس جمهور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت هشدار داده است که دلایل افزایش ناگهانی قیمت شکر مورد بررسی قرار گیرد. ما طی در فروردین مماه با اغاز ماه مبارک رمضان شاهد افزایش مصرف شکر در زولبیا و بامیه هستیم. باید تغییرات قیمتی این کالا مورد بررسی قرار گرفته و مانع افزایش قیمت ها شویم.

وی در رابطه با تغییر قیمت میلگرد و فولاد نیز افزود: به دلیل جنگ اوکراین و روسیه قیمت های جهانی روند افزایشی داشته است که همین مووضع باعث شده تا صادرات ما نیز افزایش پیدا کند اما نکته مهم اینجاست تا زمانی که نیاز داخلی انجام نشده نباید صادرات صورت گیرد برای تعیین تکلیف این موضوع نیز قرار شده تعرفه های پلکانی برای فولاد درنظر گرفته شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366043

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر