3

از جنگ اوکراین استفاده کنیم؛ با آمریکا وارد مذاکره مستقیم شویم! | اجازه ندهیم روسیه ابتکار عمل را در مذاکرات به دست بگیرد

  • کد خبر : 366118
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۱۲

باید از جنگ اوکراین استفاده کرده و با آمریکا وارد مذاکره مستقیم شویم!

باید از جنگ اوکراین استفاده کرده و با آمریکا وارد مذاکره مستقیم شویم!

به گزارش افق نیوز ، روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در مطلبی با عنوان «گفت‌وگو با طرف اصلی برجام» نوشت: «هیات ایرانی باید فعال در جریان مذاکرات حضور داشته باشند و اجازه ندهند هیچ طرفی، ابتکار عمل را در دست بگیرد. البته ایجاد چنین مناسباتی، نیازمند مهارت‌های دیپلماتیک خاصی است که ممکن است به‌طور کامل در تیم فعلی وجود نداشته باشد، اما ظرفیت‌های دیپلماتیک و استدلال‌های طرف ایرانی به‌اندازه‌ای بالاست که می‌توانند منافع ملی کشور را محقق کنند. توصیه ما این است که اجازه ندهند، روسیه ابتکار عمل را در مذاکرات به دست بگیرد. بهتر است، ایران رودرروی طرف اصلی مذاکرات قرار بگیرد و مطالبات خود را با صراحت اعلام کند. تجاوز روسیه به اوکراین این فرصت را در اختیار ایران قرار داده تا مستقیما آمریکا را مخاطب مطالبات خود قرار دهد. البته اصولگرایان به‌طور سنتی به برخی ظواهر اهمیت می‌دهند و معتقدند نباید به طرف مقابل رو داد. این در حالی است که از منظر روابط بین‌الملل، منافع ملی در اولویت قرار دارد و اگر منافع ملی ایجاب کند که با یک طرف بر سر یک میز بنشینند، باید به خاطر منافع ملی این ضرورت را عملیاتی سازند.»

کیهان در واکنش به این مطلب روزنامه اعتماد نوشت: متاسفانه جریانی که به واسطه اعتیاد به مذاکره با آمریکا، آمریکائی‌ها را به تحریم ایران معتاد کرده است‌، از هر موضع بی‌ربطی نتیجه مذاکره مستقیم با آمریکا می‌گیرد.

لزوم مذاکره مستقیم با آمریکا برای تأمین منافع در شرایطی است که دولت روحانی بیشترین میزان مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها را در کارنامه خود ثبت کرده‌اما بنا به گفته خود مذاکره‌کنندگان و مسئولین وقت این مذاکرات هیچ تاثیری در اقتصاد ایران نداشته است.

در مذاکرات هسته‌ای در دولت روحانی، رؤسای‌جمهور دو کشور تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و وزرای خارجه دو کشور به دفعات با یکدیگر ملاقات کرده و به پیاده‌روی رفتند اما نتیجه آن شد که از دلار حدود ۳ هزارتومانی پیش از برجام به دلار ۳۲ هزارتومانی در پسابرجام رسیدیم و تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل در هفته‌های پایانی دولت روحانی گفت «کشوری که هزینه هنگفتی برای برجام پرداخت، ایران بود…ما این اقدامات را در حالی انجام دادیم که نه در آن زمان و نه الان، از منافع مورد انتظار از برجام بهره‌ای نبرده‌ایم».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر