4

تهدید مجدد رئیس آژانس فضایی روسیه در مورد سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی

  • کد خبر : 366203
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

رئیس آژانس فضایی روسیه با اشاره به تحریم‌ها علیه این کشور، تهدید خود مبنی بر سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی را دوباره تکرار کرد.

تهدید مجدد رئیس آژانس فضایی روسیه در مورد سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی

رئیس آژانس فضایی روسیه با اشاره به تحریم‌ها علیه این کشور، تهدید خود مبنی بر سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی را دوباره تکرار کرد.

به گزارش افق نیوز به نقل از سی‌ان‌ای، “دیمیتری روگوزین”(Dmitry Rogozin)، رئیس آژانس فضایی روسیه امروز ۱۲ مارس اعلام کرد که تحریم‌های غرب علیه روسیه می‌تواند موجب سقوط “ایستگاه فضایی بین‌المللی”(ISS) شود.

به گفته روگوزین، این تحریم‌ها که برخی از آنها پیش از تهاجم مسکو به اوکراین آغاز شده‌اند، می‌توانند عملکرد فضاپیمای روسیه را که سرویس‌دهی به ایستگاه فضایی بین‌المللی را انجام می‌دهد، مختل کنند.

روگوزین در تلگرام نوشت: در نتیجه این موضوع، بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی که به اصلاح مدار آن کمک می‌کند، ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد و باعث شود که این ساختار ۵۰۰ تنی در دریا یا روی خشکی بیفتد.

روگوزین که حمایت خود از ارتش روسیه در اوکراین را مرتب در شبکه های اجتماعی ابراز می‌کند، گفت: بخش روسی تضمین می‌کند که مدار ایستگاه به طور متوسط ۱۱ بار در سال برای کارهایی مانند برای دوری کردن از زباله‌های فضایی اصلاح شود.

وی با انتشار نقشه‌ای از مکان‌هایی که ایستگاه فضایی بین‌المللی ممکن است در آنها سقوط کند، خاطرنشان کرد که بعید است در محل برخورد در روسیه باشد.

وی با دیوانه خواندن کشورهای تحریم‌کننده ادامه داد: اما جمعیت کشورهای دیگر به ویژه آنها که توسط سگ‌های جنگ رهبری می‌شوند، باید به پیامد تحریم‌ علیه روسکاسموس فکر کنند.

روگوزین ماه گذشته نیز در حالی که تحریم‌های غرب را در توییتر به باد انتقاد می‌گرفت، یک تهدید مشابه مبنی بر سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین مطرح کرد.

در اول مارس، ناسا گفت که در تلاش است تا راه حلی برای نگه داشتن ایستگاه فضایی بین‌المللی بدون کمک روسیه پیدا کند.

خدمه و تدارکات توسط فضاپیمای “سایوز” (Soyuz) به بخش روسیه منتقل می‌شوند اما روگوزین گفت پرتابگری که برای برخاستن استفاده می‌شود، از سال ۲۰۲۱ تحت تحریم‌های آمریکا و از سال ۲۰۲۲ تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا و کانادا قرار داشته است.

روسکوسموس اعلام کرده که از ناسا، آژانس فضایی کانادا و آژانس فضایی اروپا، لغو تحریم‌های غیرقانونی علیه شرکت‌هایش را درخواست کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر