3

رامسر عروس شهرهای ایران+ تصاویر

  • کد خبر : 366249
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۴۸

جواهرده مشهورترین جاذبه گردشگری رامسر است که به نگین فیروزه کوه‌های البرز شهرت دارد

رامسر یکی از شهرهای شمالی کشور است  این شهر با قرارگیری در حاشیه‌ جنگلی کوه‌های سربه‌فلک کشیده‌ البرز و دریای خزر، از چشم‌اندازی بکر و مثال‌زدنی برخوردار است و همین امر از دلایل محبوبیت آن در بین دیگر شهرهای شمالی کشور بوده و به «عروس شهرهای ایران»شهرت دارد.

«سخت‌سر»، نام پیشین غربی‌ترین شهر استان مازندران است که از شمال با دریای خزر، از جنوب با رشته‌کوه‌های البرز، از غرب با چابکسر و از شرق با تنکابن همسایه است. وجود مناطق ییلاقی بسیار زیبا، قلل مخروطی، باغ‌های مرکبات، مزارع چای، شالیزارهای برنج، آبشارهای متعدد، بوستان‌های جنگلی، غارها، چشمه‌ها، دریاچه، ساحلی زیبا و خیره‌کننده، آب‌های گرم معدنی، چندین هتل‌ ساخته شده به سبک سنتی و مدرن و بهره‌مندی این شهرستان از آب و هوایی بسیار خوش از دیگر ویژگی‌های این شهر شمالی کشور است که باعث شده تا این شهر جایگاه مناسبی را در صنعت گردشگری به‌دست آورد و نیز در گروه مناطق برتر طبیعت‌گردی کشور قرار گیرد.

از جاهای دیدنی رامسر، می‌توان روستای جواهرده را نام برد که مانند نامش همچون جواهری است در دل طبیعت استان مازندران و شهرستان رامسر قرار دارد. این روستا سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است.

جواهرده را به‌دلیل برخورداری از آثار طبیعی و تاریخی می‌توان از جذاب‌ترین مناطق گردشگری شمال کشور دانست؛ مسجد سید سعید آقا و مسجد آدینه با قدمتی حدود هفت قرن و گورهای گبری از جمله دیدنی‌های تاریخی در جواهرده رامسر محسوب می‌شوند.

دریاچه قو از جمله جاهای دیدنی رامسر است که در نزدیکی جواهرده قرار دارد. برای دسترسی به این دریاچه، باید از طرف روستای جواهرده، از جنوب به‌سمت رامسر حرکت کرده و در بین راه جاده فرعی و خاکی خواهید دید که می‌توانید از آنجا به این دریاچه دسترسی داشته باشید.

برای ورود به این جاذبه باید مبلغی را جداگانه بپردازید. اطراف این دریاچه جاذبه‌های طبیعی فراوانی را خواهید یافت که در کنار لذت بردن طبیعت آن‌، می‌توانید ناهار خورده و مدتی از این مکان لذت ببرید.

مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز نام رسمی تله‌کابین رامسر است که در دو بخش در حال فعالیت است. بخش اول تله‌کابین در بخش پایین کوه و در کنار ساحل است که با امکانات رفاهی و تفریحی مانند شهر بازی، پینت بال، پیست کارتینگ، باگی، کلوپ دریایی، ایستگاه تله‌کابین، اسکی روی آب، قایق‌سواری، مراکز تجاری، صنایع دستی، رستوران، شعب بانک‌های مختلف و… پذیرای گردشگران است. بخش دوم نیز به‌شکل کلبه‌های لوکس جنگلی و سوئیت‌های وی‌آی‌پی (VIP)، مکان‌های گردشگری و تفریحی مختلفی از جمله مسیر پیاده‌روی جنگلی، سالن بازی، رستوران، بام رامسر و… را در خود جای داده است.

عکاس: حسین نعمتی

خبرنگار: پریسا شکری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366249

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر