5

مسکو: غرب در حال مهندسی “نکول مصنوعی” بدهی در روسیه است

  • کد خبر : 366486
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

وزیر دارایی روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که واشنگتن و متحدانش می خواهند روسیه را با غیرممکن کردن بازپرداخت بدهی‌های خارجی این کشور با وجود داشتن پول برای انجام این کار، به سمت یک “نکول مصنوعی” سوق دهند.

مسکو: غرب در حال مهندسی "نکول مصنوعی" بدهی در روسیه است

به گزارش افق نیوز به نقل از آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه روز دوشنبه طی اظهاراتی تأکید کرد که واشنگتن و متحدانش می خواهند روسیه را با غیرممکن کردن بازپرداخت بدهی‌های خارجی این کشور با وجود داشتن پول برای انجام این کار، به سمت یک “نکول مصنوعی” سوق دهند.

این وزیر روسیه گفت: مسدود کردن حساب‌های ارزی بانک مرکزی روسیه و دولت این کشور را می‌توان تمایل تعدادی از کشورهای خارجی برای مهندسی یک نکول مصنوعی تصیف کرد که هیچ دلیل اقتصادی واقعی برای آن وجود ندارد.

آخرین موج تحریم‌های غرب بر سر بحران اوکراین، بخش‌های بانکی و مالی روسیه را هدف قرار داد و تقریباً نیمی از ذخایر ارز خارجی این کشور به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار توسط بانک‌های مرکزی خارجی توقیف شده است.

روسیه قرار است روز چهارشنبه ۱۱۷ میلیون دلار از محل دو فقره اوراق قرضه دلاری خود را پرداخت کند. سیلوانوف می گوید که این کشور می تواند به تعهدات خود برای پرداخت این بدهی عمل کند و آن را با استفاده از پول ملی خود یعنی روبل پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: ادعاها مبنی بر اینکه روسیه نمی تواند به تعهدات بدهی خود عمل کند، صحت ندارد. ما بودجه لازم برای انجام تعهدات خود را داریم.

هفته گذشته، آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی فیچ، رتبه‌بندی بدهی روسیه را بسیار کاهش داد و اعلام کرد که نکول بدهی این کشور “قریب‌الوقوع” است. در همین حال، صندوق بین المللی پول هشدار داد که نکول بدهی روسیه دیگر یک “رویداد غیرمحتمل” نیست و تاکید کرد که مسکو پول زیادی دارد که دیگر نمی تواند از آن استفاده کند.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر