6

“نازنین زاغری” تحویل دولت انگلیس شد

  • کد خبر : 366539
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

نازنین زاغری با موافقت ایران، ساعتی پیش تحویل دولت انگلیس شد.

  • "نازنین زاغری" تحویل دولت انگلیس شد

به گزارش افق نیوز ، طبق قوانین قضائی جمهوری اسلامی ایران، مجرمینی که یک سوم دوران محکومتی خود را گذرانده باشند، می‌توانند با نظر قاضی از امکان آزادی بهره‌مند شوند. نازنین زاغری سال ۱۳۹۵ از سوی سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شده بود و دستگاه قضائی در یک روند دادرسی حکم به ۱۰ سال زندان زاغری داده بود. رأفت اسلامی در حالی نصیب نازنین زاغری شده است که وی بسیاری از دوران محکومیت خود را گذرانده است.

نازنین زاغری از اعضای MI6 یا بخش خارجی سازمان جاسوسی انگلیس است که در نقش تربیت نیروی ایرانی در داخل و خارج از ایران برای این سازمان را به عهده داشته است.زندان ,

او همچنین پروژه ایجاد بی‌بی‌سی فارسی در شبکه  جهانی بی‌بی‌سی را تدوین کرده است که از نهادهای وابسته به وزارت خارجه انگلیس و زیر مجموعه MI6 است و از بودجه عمومی انگلیس استفاده می‌کند. راه‌اندازی بی‌بی‌سی فارسی تحت پروژه‌ زیگزاگ است که تحت مدیریت محمود عنایت، (رئیس کنونی تلویزیون ایران اینترنشنال) به مرحله اجرا درآمد.

زاغری در زمان اجرای پروژه زیگزاگ در دهه ۱۳۸۰ شمسی مبلغ هنگفت ۵۰۰ میلیون تومان دستمزد دریافت کرده بود.

این جاسوس ۴۳ ساله و سرشبکه دوتابعیتی جاسوسی انگلیس در ایران، همچنین در انحراف بیداری اسلامی در کشورهای عربی که در آن انقلاب شده بود و نیز ایجاد و تداوم انقلاب رنگی در منظقه قفقاز نقش و مسئولیت‌هایی داشته است.

وی تا پیش از دستگیری در ایران، ۱۵ پروژه مستقیم و غیرمستقیم را در منطقه و به‌ویژه در ایران به‌عهده داشت.

زندان ,

انگلیسی‌ها برای مبادله نازنین زاغری که حالا دیگر جاسوس سوخته و مهره غیرقابل استفاده محسوب می‌شود، حاضر شدند ۵۳۰ میلیون دلار (معادل ۱۴ هزار میلیارد تومان) در اختیار ایران قرار دهند تا این مبادله صورت بگیرد.

برخی آموزش دیده‌های این دوره‌ها به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به حقوق بشر و تحریم ها را برعهده داشتند و بسیاری از اطلاعات “احمد شهید” گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل از این طریق جمع‌آوری و در اختیار وی قرار می‌گرفت.

زندان ,

وی مسئولیت پروژه‌هایی درباره آموزش افزایش سطح مطالبه گری علیه حکومت، شبکه سازی زنان و ناآرام سازی زنان تحت پوشش زنان کارآفرین را برعهده داشت.

البته «بی‌بی‌سی» در زمانی که زاغری دستگیر شد عنوان کرد که این جاسوس دستگیر شده هیچ ارتباطی با موسسه «بی‌بی‌سی» ندارد که در همان زمان بلافاصله رسانه های ایران فیش‌ها و قرارداد زاغری با «بی‌بی‌سی» را منتشر کردند و این یک رسوایی برای «بی‌بی‌سی» شبکه ملکه انگلیس بود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر