3

فروش برند ۶۰۰ میلیاردی به قیمت ۳ میلیارد | راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ برای واکسیناسیون افراد ناتوان | ۱۸۰ هزار واحد مسکن در تهران می‌سازیم

  • کد خبر : 366589
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۸

شهردار تهران از بازگرداندن برند شهروند به مجموعه شهرداری تهران خبر داد و گفت: در دوره گذشته این برند به قیمت ۳ میلیارد تومان فروخته شده بود، این در حالی است که ارزش این برند ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

علیرضا زاکانی - شهردار تهران

به گزارش افق نیوز ، علیرضا زاکانی در برنامه فرمول یک، شبکه اول صدا و سیما با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای انجام واکسیناسیون گسترده شهروندان تهرانی اشاره کرد و گفت: از دوره گذشته مدیریت شهری ۷۰ مرکز جهت واکسیناسیون شهروندان توسط شهرداری تهران در نظر گرفته شده بود که در این دوره  نیز۷۰ مرکز دیگر به این ظرفیت اضافه شد.

وی افزود: همچنین ۲۲ ایستگاه مترو، ۲۲ دستگاه اتوبوس، ۱۰ خودرو ون و ۱۴ مرکز ثابت دیگر توسط شهرداری تهران برای انجام واکسیناسیون گسترده شهروندان تهرانی تجهیز و از پرسنل شهرداری تهران و شرکت شهر سالم جهت انجام این کار استفاده شد.

راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ برای واکسیناسیون افراد ناتوان

شهردار پایتخت ادامه داد: هدف گذاری مدیریت شهری برای انجام واکسیناسیون شهروندان، روی اقشاری بود که توان حضور در مراکز ثابت را نداشتند به همین منظور سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران را فعال کردیم تا شهروندان با تماس با این مرکز می توانستند از خدمات واکسیناسیون شهرداری تهران در محلی که زندگی می کنند، استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: واکسینه کردن آسیب دیدگان اجتماعی در مراکز تحت پوشش شهرداری تهران مانند گرمخانه ها و سامانسراها نیز به صورت گسترده انجام شد. اکنون خوشبختانه ضریب واکسینه شدن شهروندان تهرانی نسبت بالاست.

اتوبوس‌های جدید، برای معلولان مناسب‌سازی شده است

زاکانی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این سوال که برنامه شهرداری تهران در مناسب سازی شهر برای حضور معلولان و جانبازان چیست، بیان کرد:  زمانی که مدیریت شهر تهران را برعهده گرفتیم، ۲۲۲۵ اتوبوس به ما تحویل داده شد اما در مدت ۶ ماه و ۱۷ روزی که به عنوان شهردار تهران مشغول خدمت هستم، توانستیم مخازن ۵۰۰ اتوبوس گازسوز را تعویض کنیم تا به چرخه خدمات رسانی باز گردند و در این مدت ۱۷۵ اتوبوس جدید نیز خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران افزوده شد.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم تا برای سال آینده ۲۳۵۰ اتوبوس جدید خریداری به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه کنیم. باید به این مساله اشاره کنم که اتوبوس های جدیدی که خریداری می شود، دارای امکاناتی است که شرایط استفاده اقشار معلول و جانباز را از این ناوگان امکان پذیر می کند.

۶۰۰ کیلومتر از معابر شهری را برای معلولان مناسب سازی می‌کنیم

زاکانی درباره مناسب سازی معابر شهری نیز توضیح داد: شهر تهران دارای ۱۲ هزار کیلومتر معبر و پیاده راه است که در گام نخست سال آینده ۶۰۰ کیلومتر از معابر شهری مناسب سازی می شود. در انجام مناسب سازی معابر شهری نیز هوشمندانه عمل می کنیم به این صورت که محدوده هایی که جانبازان و شهروندان معلول زندگی می کنند را مشخص می کنیم تا معابر پیرامون محل زندگی این افراد مناسب سازی شود.

وی افزود: همچنین در نظر داریم تا گام به گام ۲۳۰۰ بوستان و پارک شهر تهران را مناسب سازی کنیم تا افراد ناتوان، معلول و جانباز بتوانند از این امکان عمومی استفاده بهتری را داشته باشند.

فروش برند ۶۰۰ میلیاردی به قیمت ۳ میلیارد!

شهردار تهران در پاسخ به سوال فروش برند شهروند در دوره گذشته مدیریت شهری تاکید کرد: در اواخر دوره گذشته مدیریت شهری برند شهروند ۳ میلیارد تومان فروخته شد. زمانی که به شهرداری آمدم و متوجه این مساله شدم، برای خریدار پیام فرستادم که برند شهروند را به شهرداری تهران بازگرداند. این قرارداد فسخ شد و برند مجموعه فروشگاه های زنجیره ای شهروند که اکنون ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد، به مجموعه مدیریت شهری بازگردانده شد.

۳ هدف عمده شهرداری برای معیشت شهروندان

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم، شهرداری تهران نمی تواند به مسائل و موضوعاتی که در جامعه می گذرد، بی تفاوت باشد، گفت: یکی از موضوعات مهم در تهران، وضعیت معیشت مردم است. طبق برنامه ریزی های انجام شده در این دوره مدیریت شهری ۳ هدف را پیگیری می کنیم.

زاکانی افزود: هدف نخست ساماندهی مراکز و قیمت محصولات در میادین میوه و تره بار شهر تهران است. در حال حاضر محصولاتی که در این مراکز در شهر تهران عرضه می شود به نسبت بازار ۴۰ درصد ارزان تر است. به عبارتی مراکز میوه و تره بار تهران را در راستای معیشت مردم مناسب سازی کردیم.

وی با اشاره به برنامه شهرداری تهران برای افزایش میادین تره بار در پایتخت گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده دراین مدت ۳۲ مرکز به مراکز میوه و تره بار شهر تهران اضافه شد و در ۲ سال آینده نیز ۲۰۰ مرکز دیگر افزوده می شود تا تعداد مراکز و میادین میوه و تره بار شهر تهران به ۵۰۰ عدد برسد.

شهردار تهران بیان کرد: برنامه دیگری که در نظر داریم، خرید محصولات از کشاورزان است. این در حالی است که اکنون میوه و تره بار از دلالان خریدار می شود در حالی که اگر محصولات کشاورزی به صورت مستقیم از کشاورز خریداری شود، نصف قیمت است و سود آن نیز به این بخش می رسد.

زاکانی یادآور شد: همچنین در نظر داریم تا شهروند محله را راه اندازی کنیم. شهر تهران دارای ۳۵۲ محله است که برنامه ریزی کرده ایم هر محله شهر یک فروشگاه شهروند داشته باشد و در نظر داریم تا در این فروشگاه ها در زمینه عرضه لوازم خانه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

ساخت  ۱۸۰ هزار واحد مسکن در سال آینده

وی گام سوم شهرداری تهران در حوزه معیشت پایتخت نشینان را ساخت مسکن دانست و تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا سال آینده ۱۸۰ هزار واحد مسکن در شهر تهران ساخته شود. این اقدام باعث می شود تا ضمن جبران عقب ماندگی پایتخت در حوزه تولید مسکن، بی سامانی حوزه اجاره نشینی را نیز ساماندهی کند.

شهردار تهران با بیان اینکه در دوره گذشته به موضوع تامین مسکن مورد نیاز شهر تهران توجه نشده بود، گفت: در دوره گذشته شهرداری تهران در این حوزه نقش منفعلی داشت. این در حالی است که ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در شهر تهران وجود دارد و در کنار فعال بودن سه گسل قدیمی می تواند بحران آفرین باشد. در نظر داریم تا ۴۵۶۰ هکتار بافت فرسوده را نوسازی کنیم تا به زیبایی، پایداری و استحکام محله هایی که در  محدوده بافت فرسوده و یا ناپیدار شهری قرار دارند؛ افزوده شود.

وی افزود: در نظر داریم تا برای مردم سرپناه ایجاد کنیم و حتی قدرالسهم شهرداری را وارد بخش اجاره نشینی می کنیم تا به مردم خدمت کنیم.

زاکانی در پایان گفت: در حال حاضر کسی که حقوق بگیر است بایددو، سوم از حقوق خود را بابت اجاره بهاء پرداخت کند و ۷۰ سال طول می کشد تا یک خانواده در تهران صاحب خانه شود. اما با نهضت جهش ساخت مسکن سعی می کنیم تا مشکلات شهروندان را در این زمینه کمتر کنیم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر