8

سن پترزبورک روسیه +تصاویر

  • کد خبر : 366737
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

سنت پترزبورگ دومین  شهر بزرگ روسیه و به نوعی نماد مقاومت و سرسختی در میان مردم روسیه به شمار میرود. این شهر ویژگیهای جذاب بیشماری دارد که آن را به مقصدی ایده آل برای سفر و همچنین تحصیل در روسیه تبدیل می کند. سن پترزبورگ در سال ۱۷۳۰ میلادی به دستور پتر کبیر ساخته شد و […]

سنت پترزبورگ دومین  شهر بزرگ روسیه و به نوعی نماد مقاومت و سرسختی در میان مردم روسیه به شمار میرود. این شهر ویژگیهای جذاب بیشماری دارد که آن را به مقصدی ایده آل برای سفر و همچنین تحصیل در روسیه تبدیل می کند. سن پترزبورگ در سال ۱۷۳۰ میلادی به دستور پتر کبیر ساخته شد و تا ۲۲۵ سال بعد پایتخت روسیه بود.
این شهر برای مدتی پتروگراد نام داشت، اما پس از فروپاشی سلطنت تزارها به نام لنین (رهبر انقالب ۱۹۱۷ روسیه و بنیانگذار دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی) لنینگراد نامیده شد. بعدها اما با فروپاشی شوروی دوباره به همان نام قدیمی یعنی سن پترزبورگ نامیده شد. سن پترزبورگ شمالی ترین شهر پرجمعیت جهان است.
موقعیت جغرافیایی این شهر باعث می شود تا در اوایل تابستان طوالنی شدن تابش آفتاب مانع از تاریکی هوا می شود و اغلب اوقات شبانه روز هوا یا روشن است یا حالتی گرگ و میش دارد. به همین خاطر این شبها را شبهای سفید می نامند که یکی از ویژگیهای جذاب سن پترزبورگ به شمار میرود.
شهر سنت پترزبورگ در ساحل خلیج فنلاند قرار دارد. این شهر در سال ۱۷۰۳ توسط و تحت نظارت پیتر کبیر تاسیس شد. این شهر برای دو قرن پایتخت کشور روسیه بود یعنی تا سال ۱۹۱۸ و شاهد برخی از مهم ترین اتفاقات تاریخی است. سنت پترزبورگ یکی از مدرن ترین شهر های روسیه است.این شهر، شهر اصلی گروه های مشهور روسیه است. کنیو راک لنینگراد افسانه ای در شهر نوا در دوران شوروی تاسیس شد تا کنسرت های راک و جشنواره ها را که توسط مقامات ممنوع بود در این مکان اجرا شود. سنت پترزبورگ مدرن امروزه محل برگزاری کنسرت است که لیدی گاگا، استینگ و ستاره های مشهور جهان را در خود جای می دهد.
عکاس : مهسا سربازی
خبرنگار: مصطفی شکری
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366737

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر