6

لاهیجان عروس شهرهای ایران+تصاویر

  • کد خبر : 366738
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
لاهيجان، نام شهرستان و شهري در بخش خاوري استان گيلان، در شمال ايران.
لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران است که در شرق استان گیلان قرار گرفته است. شهرستان لاهیجان تقریبا ۴۵ کیلومتر از رشت و ۳۵۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد. این شهرستان زیبا از شمال و جنوب با دریای خزر و دیلمان سیاهکل و از شرق و غرب با لنگرود و آستان اشرفیه همسایه است. لاهیجان مرکز تولید چای، پیله ابریشم، برنج و مرکبات در ایران است. شهر لاهیجان از گذشته مرکز بازرگانی تولید و صادرات ابریشم بوده است. با جاده همراه شوید تا ببینیم لاهیجان کجاست؟ و با هم سفری داشته باشیم به زیباترین جاهای دیدنی این شهر زیبا.
می‎‌گویند واژه لاهیجان با ریشه‌‌‎ای عربی، به معنای “شهر ابریشم” است. سندیکای کارخانجات چای شمال، و اداره کل چای شمال ایران در این شهرستان قرار گرفته است. لاهیجان تا قبل از سال ۱۳۴۵ شهرستان‌‎‌های سیاهکل، لنگرود، آستان اشرفیه و رودسر را در بر ‌می‌‌‎گرفت که به مرور هرکدام از این بخش‌‌ها تبدیل به شهرستان مجزایی شدند. لاهیجان، معروف به عروس گیلان ، تنها یک مقصد گردشگری و تفریحی نیست. این شهرستان جاذبه‎‌‌های تاریخی فراوانی دارد که یادگاری از دوران حکمرانی کیانیان است.
تله‌کابین لاهیجان، بر فراز باغ‎‌های چای
این تله‌کابین از معروف‎‌‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان است که در مجاورت بام سبز لاهیجان قرار گرفته است. تله کابین لاهیجان، ۱۵۰۰ متر طول داشته و دارای دو ایستگاه به نام‎‌‌های بام سبز و تاج خروس است. در این ایستگاه‌‎‌ها غرفه‎‌های صنایع دستی، کافی شاپ و… برای گردشگران فراهم شده است. تله‌کابین لاهیجان در نزدیکی شیطان کوه قرار گرفته و چشم‌‌‎انداز‎ زیبایی به باغ‎‌‌‌های چای منطقه دارد.
شیطان کوه، پیاده روی تا بام سبز
کوه و آبشار شیطان کوه از دیگر جاهای دیدنی لاهیجان است که در قسمت شرقی این شهرستان قرار گرفته است. می‌‎گویند شیخان و بزرگان زمانی از این منطقه برای تفریح و شکار استفاده می‌‌‎‌کردند. روبروی شیطان کوه دریاچه‎ مصنوعی با عمارت زیبایی در میان آن قرار گرفته که جذابیت این منطقه را بیشتر کرده است. این دریاچه، محل تامین آب آبشار مصنوعی است که در کنار شیطان کوه قرار گرفته است. از پایه شیطان کوه تا بالای آن، گذرگاهی در میان درختان وجود دارد که با پیاده‌‌‎روی در آن به بام سبز لاهیجان می‎‌‌رسید. در این نقطه می‌‌‎توانید شهر لاهیجان و زیبایی‌‌‎های آن را از فراز شیطان کوه نظاره کنید.
عکاس : مهسا سربازی
خبرنگار: آرزو خلیلی
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366738

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر