4

سناتور آمریکایی: تئوری ترامپ درباره توافق قوی‌تر با ایران اشتباه بود

  • کد خبر : 366821
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶

یک عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر تصریح کرد که تئوری رئیس‌جمهور سابق این کشور درباره امکان توافق قوی‌تر از برجام با ایران اشتباه بود.

کریس مورفی

یک عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر تصریح کرد که تئوری رئیس‌جمهور سابق این کشور درباره امکان توافق قوی‌تر از برجام با ایران اشتباه بود.

به گزارش مشرق، «کریس مورفی»، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه با خروج از برجام می‌توان به توافق قوی‌تر با ایران رسید را اشتباه خواند.

او نوشت: «شاه‌بیت تصمیم فاجعه‌بار ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران این بود که او می‌تواند تئوری مخالفان این توافق را به بوته آزمون بگذارد- آن هم اینکه که توسل به تحریم‌های سخت و یکجانبه می‌تواند به حصول یک توافق قوی‌تر و جامع‌تر منجر شود. این تئوری اشتباه بود.»

«دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق و اعمال تحریم‌های جدید به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز مانند ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورد.

تئوری ترامپ این بود که این سیاست‌ها می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره بر سر توافقی جدید به جای «برجام» وادار کند. او روز ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی در حالی از قدرت کنار رفت که در تحقق این هدف شکست خورده بود. ترامپ به دلیل نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش از سوی منتقدانش آماج انتقادات تند قرار گرفت.

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» ضمن اعتراف به اینکه سیاست فشار حداکثری شکست خورده گفته قصد دارد ایالات متحده را به برجام بازگرداند، اما تا به حال از انجام اقدامات لازم برای عمل به تعهداتش خودداری کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر