5

مهمترین نتایج عملیات «بئر السبع»/ضعف آشکار ساختار امنیتی صهیونیسم

  • کد خبر : 366860
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

کارشناس مسائل نظامی و استراتژیست لبنانی با بیان اینکه عملیات «بئر السبع» موجب حاکم شدن ترس و وحشت در صفوف صهیونیست‌ها شد، گفت: این عملیات ضعف مفرط در ساختار امنیتی تل آویو را برملا کرد.

مهمترین نتایج عملیات «بئر السبع»/ضعف آشکار ساختار امنیتی صهیونیسم

 گروه بین الملل – رامین حسین آبادیان: منطقه «بئر السبع» واقع در اراضی اشغالی سه شنبه شب هفته جاری شاهد یک عملیات استشهادی و مقاومتی بی سابقه و منحصربه‌فرد بود. در جریان این عملیات، یک شهروند فلسطینی به وسیله خودروی خود شهرک نشینان صهیونیست در «بئر السبع» را زیر گرفت و سپس به وسیله سلاح سرد آنها را مورد اصابت قرار داد.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که به دنبال این عملیات ۴ شهرک نشین رژیم صهیونیستی بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسیدند. پس از آن نیز مجری این عملیات مقاومتی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. این عملیات مقاومتی کم نظیر در اراضی اشغالی واکنش‌های متعددی را در محافل فلسطینیان و نیز صهیونیست‌ها به دنبال داشت.

جنبش «جهاد اسلامی» ضمن ستودن عملیات «بئر السبع»، آن را قهرمانانه توصیف کرد و مقاومت را عاملی بازدارنده در برابر اشغالگری خواند. جنبش «حماس» هم اعلام کرد که جنایت‌های رژیم صهیونیستی تنها با عملیات‌های قهرمانه رو برو می‌شود. کمیته‌های مقاومت نیز در واکنش به این عملیات مقاومتی اعلام کرد: «عملیات قهرمانانه «بئر السبع» بار دیگر ثابت کرد که ملت فلسطین تا حصول پیروزی به مقاومت مشروع خود ادامه می‌دهد».

در همین ارتباط، خبرنگار مهر گفتگویی را با «امین حطیط» کارشناس مسائل نظامی و استراتژیست لبنانی انجام داده است که مشروح آن را مطالعه می‌کنید؛

*اخیرا یک شهروند فلسطینی به نام «محمد ابوالقیعان» طی عملیاتی استشهادی ۴ تَن از شهرک نشینان رژیم صهیونیستی را به هلاکت رساند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که این عملیات در طول سال‌های اخیر شدیدترین عملیات مقاومتی علیه این رژیم بوده است. ارزیابی شما از این رویداد بزرگ چیست؟

یکی از مهمترین نتایج عملیات «بئر السبع» حاکم شدن فضایی از رعب و وحشت در صفوف صهیونیست‌ها استعملیات بزرگ «بئر السبع» در یک زمان استراتژیک اتفاق افتاد. این عملیات درست در شرایطی انجام شد که رژیم صهیونیستی اقدامات خصمانه خود علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی را تشدید کرده بود. یکی از مهمترین نتایج و پیامدهای عملیات بئر السبع ایجاد خوف و وحشت در صفوف صهیونیست‌ها است. درست است که عملیات مذکور یک عملیات خودجوش بود اما باید گفت دستاورد بزرگی را برای مقاومت فلسطین به ارمغان آورد.

انجام عملیات بزرگ بئر السبع این پیام را به صهیونیست‌ها مخابره کرد که حامیان مقاومت قادرند عملیات‌های خود را در مناطقی اجرا کنند که موجب غافلگیری دشمن صهیونیستی می‌شود. این بدان معناست که حتی مناطقی که رژیم صهیونیستی تصور می‌کند از عملیات‌های مقاومتی در امان هستند، امنیت ندارند.

بر اساس آنچه که گفته شد، می‌توان گفت عملیات بئر السبع الگوی جدیدی از عملیات‌های استشهادی قهرمانانه را ارائه داد. اکنون به دنبال عملیات مذکور، دشمن صهیونیستی در حالتی از دستپاچگی و سرگردانی به سَر می‌برد و نمی‌داند چه کاری باید انجام دهد.

*همانطور که می‌دانید، پس از عملیات بئر السبع ضعف مفرط در ساختار امنیتی – اطلاعاتی رژیم صهیونیستی یک بار دیگر آشکار گشت. به نظر شما آیا عملیات استشهادی در بئر السبع می‌تواند صهیونیست‌ها را به تجدیدنظر و بازنگری در ساختار امنیتی خود سوق دهد؟

بدیهی است که عملیات بئر السبع، ضعف در ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی را عیان ساخت. بله… این عملیات، صهیونیست‌ها را بر آن داشت تا تدابیر امنیتی خود را مورد بازنگری قرار دهد. البته نباید این مسأله را نیز نادیده گرفت که بازنگری در تدابیر امنیتی، موجب توقف عملیات‌های استشهادی در اراضی اشغالی نخواهد شد.

علت این مسأله هم آن است که صهیونیست‌ها با مَردانی مواجه هستند که برای شهادت تلاش می‌کنند. صهیونیست‌ها همواره فلسطینیان را تهدید به مرگ می‌کنند و این درحالی است که در قاموس فلسطینیان چیزی تحت عنوان ترس از مرگ وجود ندارد. بنابراین، حتی بازنگری صهیونیست‌ها در تدابیر امنیتی‌شان نیز تحت هیچ شرایطی باعث توقف عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی نخواهد شد.

*بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی بر این باورند که عملیات بئر السبع نشان داد که گزینه «مقاومت» اولین و آخرین گزینه‌ای است که فلسطینیان در مقابله و رویارویی با رژیم صهیونیستی روی آن حساب باز کرده اند. این مسأله را چطور ارزیابی می‌کنید؟

‌عملیات «بئر السبع» ضعف مفرط در ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی را برملا ساختامروز ما شاهد دو گروه مختلف در فلسطین هستیم؛ دو گروهی که هریک استراتژی خاص خود را دارد. گروه اول در تشکیلات خودگردان فلسطین خلاصه می‌شود که مسیر سازش با صهیونیست‌ها را در پیش گرفته است و به دنبال رسیدن به نتیجه نیست. اما گروه دوم، مقاومت است که با اقدامات خود رژیم صهیونیستی را به ترس و وحشت می‌اندازد و خواسته‌های خود را به آن تحمیل می‌کند.

شما به خوبی می‌بینید که سیاست‌های تشکیلات خودگردان فلسطین در طول سالهای گذشته هیچ سود و نتیجه‌ای برای فلسطینیان به دنبال نداشته است. در نقطه مقابل، صهیونیست‌ها همواره صراحتاً اعلام کرده اند که یکی از مهمترین برگ برنده‌های امنیتی‌شان، وجود هماهنگی‌های امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین است.

در چنین شرایطی که تشکیلات خودگردان فلسطین مسیر سازش را در پیش گرفته، مقاومت با اقدامات خود رژیم صهیونیستی را مرعوب ساخته است. لذا مقاومت از موضع قدرت در برابر رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. بنابراین، «مقاومت» تنها گزینه‌ای است که می‌تواند منافع و مصالح فلسطینیان در برابر رژیم صهیونیستی را تضمین کند.

*پس از انجام عملیات بئر السبع، رسانه‌های رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود برای سرپوش گذاشتن بر دستاوردهای آن و نیز کوچک جلوه دادن این عملیات، به کار بستند. ازجمله اقداماتی که انجام دادند ارائه روایت جعلی از هویت مجری عملیات بود. هدف صهیونیست‌ها از این اقدامات چیست؟

یکی از مهمترین اهدافی که صهیونیست‌ها معمولاً پس از انجام چنین عملیات‌هایی دنبال می‌کنند، حفظ روحیه نظامیان ارتش خود است. نه تنها در زمینه عملیات بئر السبع، بلکه در دیگر عملیات‌های مقاومت نیز ما شاهد آن بودیم که رژیم صهیونیستی به نوعی تلاش می‌کند بر حجم عملیات سرپوش بگذارد و آن را کوچک جلوه دهد.

رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که از بین رفتن روحیه ارتش این رژیم، موجودیت آن را تهدید می‌کند. بنابراین، مقامات این رژیم پس از هر عملیاتی که از سوی فلسطینیان انجام می‌شود، مسیر سانسور رسانه‌ای و تحریف افکار عمومی از طریق دروغ پردازی را در پیش می‌گیرند. اما باید گفت که این سیاست پس از گذشت مدتی، رنگ و بوی خود را از دست می‌دهد و صهیونیست‌ها رسوا می‌شوند.

علیرغم تمامی سیاست‌هایی که رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر حجم عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی اتخاذ کرده است، اما امروز خودِ آنها اذعان دارند که روحیه نظامیان ارتش‌ این رژیم فروپاشیده و جامعه صهیونیستی به شدت در پی عملیات‌های استشهادی مرعوب شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر