3
بایدن:

به حمایت از اوکراین با ارائه کمک‌های امنیتی ادامه می‌دهیم

  • کد خبر : 366879
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد رهبران ناتو به حمایت از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و دولت او از طریق کمک های امنیتی قابل توجه و فزاینده ادامه خواهند داد.

بایدن: به حمایت از اوکراین با ارائه کمک‌های امنیتی ادامه می‌دهیم

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد رهبران ناتو به حمایت از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و دولت او از طریق کمک های امنیتی قابل توجه و فزاینده ادامه خواهند داد.

به گزارش افق نیوز ، رئیس‌جمهوری آمریکا که به بروکسل سفر کرده است، در بیانیه‌ای گفت که ائتلاف ناتو مانند گذشته قوی و متحد باقی می‌ماند.

در بیانیه بایدن آمده است: رهبران ناتو امروز در سالگرد یک ماهگی تهاجم غیرموجه و بی دلیل روسیه به اوکراین گرد هم آمدند تا حمایت قوی خود را از مردم اوکراین، عزم ما برای پاسخگو ساختن روسیه به خاطر جنگ بی‌رحمانه‌اش و تعهد ما به تقویت ائتلاف ناتو را تکرار کنند.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه رهبران ناتو از طریق ویدئوکنفرانس به صحبت های ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گوش دادند، ادامه داد: رهبران ناتو به حمایت از زلنسکی و دولت او از طریق کمک های امنیتی قابل توجه و فزاینده برای مبارزه با تجاوز روسیه و محافظت از حق دفاع از خود مردم اوکراین ادامه خواهند داد.

رهبران ۳۰ کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز پنچشنبه توافق کردند که حمایت‌های دفاعی از اوکراین را افزایش دهند.

ینس استولتنبرگ در پایان نشست فوق‌العاده‌ای که امروز در بروکسل برگزار شد در نشست خبری بیان داشت: رهبران ناتو توافق کردند که ما باید حمایت بیشتری را از اوکراین صورت دهیم.

وی با بیان اینکه ناتو به تحمیل هزینه‌های بی‌سابقه علیه روسیه ادامه خواهد داد از تشکیل چهار گروه جدید جنگی در بلغارستان، مجارستان، رومانی و اسلواکی خبر داد.

استولتنبرگ اضافه کرد که ناتو نیروهای زمینی، سیستم های ضد تانک، هواپیماهای بدون سرنشین، نیروی دریایی و جت های بیشتری را در اختیار مناطق اطراف اوکراین قرار خواهد داد.

وی در مورد تهدیدات دیگر گفت: توافق کردیم که کمک‌های بیشتری را در حوزه امنیت سایبری و ارائه تجهیزات برای محافظت در برابر تهدیدات بیولوژیکی، شیمیایی و هسته‌ای انجام دهیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

بروکسل روز پنجشنبه ۲۴ مارس (چهارم فروردین ۱۴۰۱) میزبان سه نشست شامل اجلاس ناتو، گروه ۷ و اتحادیه اروپاست؛ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در هر سه نشست که موضوع اصلی آن اوکراین است، حضور دارد.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر