3
رئیس شورای امنیت روسیه:

اوکراین ، غم‌انگیزترین مثال سیاست مخرب واشنگتن است

  • کد خبر : 366951
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

رئیس شورای امنیت روسیه گفت: هدف آمریکا همانند جنگ جهانی دوم، کاملاً واضح بوده و به‌دنبال تضعیف اروپا و ایجاد آسیب حداکثری به روابط آن با روسیه است تا بتواند مزایای غیر قابل انکاری برای آینده توسعه اقتصادی خود ایجاد کند

رئیس شورای امنیت روسیه گفت: هدف آمریکا همانند جنگ جهانی دوم، کاملاً واضح بوده و به‌دنبال تضعیف اروپا و ایجاد آسیب حداکثری به روابط آن با روسیه است تا بتواند مزایای غیر قابل انکاری برای آینده توسعه اقتصادی خود ایجاد کند
اوکراین، غم‌انگیزترین مثال سیاست مخرب واشنگتن است

به گزارش افق نیوز ، «نیکلای پاتروشف» رئیس شورای امنیت روسیه روز دوشنبه گفت، آمریکا به‌دنبال تضعیف اروپا و به انحراف کشیدن روابط مسکو و اروپا است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد، این مقام امنیتی روس گفت:‌ «هدف آمریکا همانند جنگ جهانی دوم، کاملاً واضح بوده و به‌دنبال تضعیف اروپا و ایجاد آسیب حداکثری به روابط آن با روسیه است تا بتواند مزایای غیر قابل انکاری برای آینده توسعه اقتصادی خود ایجاد کند».

پاتروشف افزود: «زشت‌ترین و غم‌انگیزترین مثال سیاست مخرب واشنگتن اوکراین است که در قالبی ضد روسی ظرف سی سال گذشته و بعد از استقلال این کشور برنامه‌ریزی شد».

این مقام روس گفت، آمریکا متحدان اروپایی را مجبور به تحریم‌های نامشروع علیه روسیه کرد که اغلب به ضرر منافع خود آن‌ها هستند.

او در ادامه گفت:‌ «در نتیجه، حتی همین حالا و پیش از پاسخ کامل روسیه به تحریم‌ها، قیمت‌های مواد خوراکی و انرژی در کشورهای اروپا دچار جهش تندی شده‌اند».

پاتروشف افزود، واشنگتن نظام کنترل تسلیحاتی جهانی را به‌طور کامل از بین برده و معاهده‌های متعددی را طی دهه‌های گذشته تضعیف کرده که از جمله آن‌ها می‌تواند به معاهده تسلیحات اتمی میان‌برد، معاهده آسمان باز و معاهده علیه توسعه موشک‌های بالستیک اشاره کرد و چنین سیاست‌هایی آینده سیاره زمین را به خطر می‌اندازند.

با گذشت یک ماه از درگیری‌های اوکراین، هیأت‌های مذاکره کننده روسی و اوکراینی برای مذاکره وارد استانبول شده‌اند.

پس از شروع «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین در پی عدم موفقیت مذاکرات روسیه و غرب بر سر ضمانت‌های امنیتی و همچنین تداوم حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین علیه نواحی خودمختار روس‌زبان، آمریکا و متحدانش تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر