6

عذرخواهی فرماندار مشهد برای حوادث گاز اشک آور در ورزشگاه امام رضا (ع)

  • کد خبر : 366983
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

فرماندار مشهد گفت که اینجانب به عنوان سکاندار این کلانشهر بر خود لازم می‌دانم، از اینکه بسیاری از افرادی که به ورزشگاه امام رضا(ع) آمدند و نتوانستند از نزدیک فوتبال ایران و لبنان را تماشا کنند، عذرخواهی ‌کنم.

فرماندار مشهد گفت که اینجانب به عنوان سکاندار این کلانشهر بر خود لازم می‌دانم، از اینکه بسیاری از افرادی که به ورزشگاه امام رضا(ع) آمدند و نتوانستند از نزدیک فوتبال ایران و لبنان را تماشا کنند، عذرخواهی ‌کنم.

عذرخواهی فرماندار مشهد برای حوادث گاز اشک آور در ورزشگاه امام رضا (ع)

به گزارش افق نیوز ، محسن داوری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با استقبال کم‌نظیر مردم مشهد از مسابقه فوتبال ایران و لبنان خوشبختانه دیروز ۲۳ هزار نفر توانستند بازی را در ورزشگاه ببینند ولی متأسفانه جمعیت قابل توجهی از این مشتاقان به دلیل ازدحام و مشکلات پیش آمده نتوانستند در ورزشگاه حضور پیدا کنند.

وی گفت: استقبال گسترده مردم برای دیدن این دیدار سبب هجوم و ازدحام جمعیت شده و اتفاقاتی بواسطه این موضوع رخ داد که در حال بررسی است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفت: این استان، شاید نمره ی کاملی از میزبانی این مسابقه نگرفته باشد اما نمره قبولی را قطعا کسب کرده است، با توجه به اینکه حضور تماشاگران در این مسابقه تنها سه روز قبل از برگزاری اعلام شد و پیش از آن قرار به حضور تماشاگران نبود.

علی اکبر هاشمی جواهری افزود: در ابتدا ستاد مبارزه با کرونا اجازه حضور پنج هزار تماشاگر را صادر کرد و پس از آن مجوز برای حضور ۵۰درصدی تماشاگران در ورزشگاه امام رضا(ع) را کسب کردیم؛ بهتر است به جای پرداختن به حواشی، برای صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی جشن بگیریم.

وی افزود: علی رغم اخبار مختلفی که در رابطه با حضور یا عدم حضور تماشاگران در مسابقه تیم‌های ملی ایران و لبنان منتشر شد، ما مجری تصمیماتی بودیم که از تهران ابلاغ شد.

وی گفت: باتوجه به اینکه مشهدالرضا به عنوان پایگاه فرهنگی جهان اسلام و تشیع شناخته می‌شود، بهتر بود برخی از مسائل از قبل پیش‌بینی می‌شد تا انشاالله در رویدادهای بین‌المللی آتی که به میزبانی ورزشگاه امام رضا(ع) خواهد بود با آماده سازی زیرساخت‌های لازم شاهد حضور تمامی اقشار جامعه باشیم، یکی از مهم‌ترین دلایل برای حواشی این مسابقه، کمبود زمان برای فراهم‌سازی برخی زیرساخت‌ها بود.

هاشمی جواهری اظهار داشت: همه ارگانها و نهادهای مسوول با عوامل اجرایی این مسابقه همکاری کامل داشتند و خدا را شاکریم که باتوجه به وجود  ۱۳۰هزار نفر متقاضی برای خرید بلیت این مسابقه، شاهد هیچ اتفاق خاصی نبودیم و مشهد از میزبانی این رویداد نمره قبولی گرفت هرچند که ایده‌آل نبود.

تیم ملی فوتبال ایران دیروز (سه شنبه) در آخرین دیدار خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که جنبه تشریفاتی هم داشت به مصاف لبنان رفت و در یک بازی آسان موفق شد این تیم را با ۲ گل سردار آزمون و علیرضا جهانبخش شکست دهد.

اتفاق مهمی که در خصوص بازی ایران و لبنان رخ داد برگزاری آن در شهری غیر از تهران بود. مشهد در شرایطی به عنوان میزبان دیدار ایران و لبنان انتخاب شد که انتظار می‌رفت بتواند میزبان شایسته‌ای برای این بازی باشد؛ به خصوص اینکه رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال نیز است؛ اما در بازی یاد شده برخی ناهماهنگی موجب بروز انتقاداتی از سوی محافل ورزشی گردید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر