6

رونمایی از رهبر جدید داعش با لقب عجیبش ! + تصویر

  • کد خبر : 367044
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷

رهبر جدید داعشی ها در بین نیروهای گروهک تروریستی داعش به پروفسور زید معروف است.

رونمایی از رهبر جدید داعش با لقب عجیبش ! + عکس

به گزارش افق نیوز ، “ابوحسن الهاشمی القرشی” آغاز ماه مارس طبق بیانیه منتشر شده در سایت گروه تروریستی داعش،به عنوان رهبر جدید این گروه انتخاب شد. منابع خبری اعلام کردند که وی با داشتن سمت‌های اجرایی در داعش، شخصیت موثرتر و فعال‌تری نسبت به سلف خود است.

 

عربی۲۱ گزارش داد، ابو الحسن الهاشمی القرشی نام مستعار “بشار الصمیدعی” است که در سال‌های گذشته به “حاجی زید” شهرت یافته است.

“رائد الحامد”، روزنامه‌نگار عراقی متخصص در امور گروه‌های تندرو، اظهار داشت که الصمیدعی به دلیل سمت قبلی‌اش به‌عنوان سرپرست دستگاه قضائی و نهادهای گروه تروریستی داعش، از نظر قانونی واجد شرایط رهبری است.

همچنین این روزنامه‌نگار معتقد است که دلیل دیگر انتخاب این فرد به سرکردگی داعش،‌ اصل و نصب او است؛ به عبارتی او از قبیله الصمیدع می‌باشد که گفته می‌شود منتسب به پیامبر اسلام است و با توجه به اینکه یکی از شروط رهبری داعش انتصاب آبا و اجداد رهبر این گروه به پیامبر است، وی از این نظر حائز امتیاز است.

همچنین داعش در بیانیه‌ای مبنی بر تحلیف “ابو الحسن القرشی” به عنوان رهبر جدید خود، توضیح داد که این امر به توصیه قبلی ابو ابراهیم القرشی انجام شده است که نشان دهنده روابط خوب آنها با یکدیگر است.

به گزارش مجله آمریکایی “نیو لاین”، حاجی زید تنها در سال ۲۰۱۳ به داعش پیوست و پیش از آن یکی از رهبران گروه “انصارالاسلام” بود.

این مجله خاطرنشان کرد: حاجی زید بلافاصله پس از عضویت در داعش، به دلیل شهرت بالایی که در جامعه جهادی داشت، نقش‌های مهمی را به عهده گرفت و علاوه بر آن وی در مرکز “امام المتقین”  نیز نقش مبلغ و مدرس را به عهده داشت.

این مجله معتقد است که الصمیدعی همان ابو الحسن الهاشمی القرشی می‌باشد چرا که به دلیل شخصیت تأثیرگذارش در داعش، از رهبر سلف خود مؤثرتر و فعال‌تر است.

قابل ذکر است که نهادهای اطلاعاتی عراقی معتقداند که الصمیدعی ۴۷ ساله است و او در محله “الوحده” در شهر موصل بزرگ شده است.

photo_2022-04-03_20-37-00

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=367044

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر