2

هزینه اضافه بار در فرودگاه چگونه است؟

  • کد خبر : 367057
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

هزینه اضافه بار یکی از دغدغه های مسافران در هنگام پرواز با هواپیما است. فارغ از آن که مقصد شما کجا است، در صورتی که بار شما از حد مشخص شده و مجاز بیشتر شود، با مشکل هزینه اضافه بار مواجه خواهید شد و لازم است تا هزینه اضافی را برای حمل بار پرداخت کنید.

متناسب با نوع کلاس پرواز شما حجم بار مجاز مختلف است. در صورتی که کلاس پرواز شما اکونومی باشد، شما بار کمتری می توانید به نسبت کلاس بیزینس یا فرست کلاس همراه با خود داشته باشید. به هر میزانی که کلاس پرواز شما بهتر و با کیفیت تر باشد، بار بیشتری را می توانید با خود به هواپیما ببرید.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با شرایط حمل و نقل هوایی آشنا کرده و در مورد هزینه ارسال بار هوایی اطلاعات جامع و کاملی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

 

هزینه اضافه بار

میزان بار مجاز در پروازهای داخلی

میزان بار مجاز برای ارسال بار به سراسر کشور با توجه به وزن بار و یا با توجه به تعداد بسته ها و چمدان های شما مشخص می شود. در این بین، هر کلاس و هر ایرلاین میزان بار مجاز مشخصی دارد. اگر بخواهیم شما را با میزان بار در پروازهای داخلی و هزینه اضافه بار آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایرلاین زاگرس

مقدار بار مجاز در پروازهای ایرلاین زاگرس در کلاس اکونومی ۲۰ کیلوگرم و در کلاس بیزینس ۳۰ کیلوگرم است. به هر میزانی که شما بار بیشتری را تحویل دهید، موظف هستید تا هزینه اضافه بار را پرداخت کنید.

ایرلاین قشم ایر

ایرلاین قشم ایر قانونی دارد که همه مسافران، حداکثر بار مجاز ۲۰ کیلوگرم را می توانند با خود وارد هواپیما کنند و اگر مسافری بیشتر از این میزان بار داشته باشند باید هزینه اضافه بار بدهد.

ایرلاین کاسپین

در ایرلاین کاسپین نیز در کلاس اکونومی شما می توانید ۲۰ کیلوگرم و در کلاس تجاری ۳۰ کیلوگرم بار با خود حمل کنید و حمل بار بیش از اندازه شما را با چالش هزینه اضافه بار مواجه می کند.

از دیگر ایرلاین هایی که چنین قوانینی را برای حمل بار دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایرلاین تابان
  • ایرلاین ماهان
  • ایرلاین کیش ایر
  • ایرلاین آسمان
  • ایرلاین آتا
  • ایرلاین ایران ایر

هزینه ارسال بار هوایی

هزینه اضافه بار در پروازهای داخلی

اگر قصد دارید تا سفر داخلی داشته باشید، لازم است تا در مورد هزینه اضافه بار در پروازهای داخلی اطلاعات خود را افزایش دهید. در همین راستا باید گفت که همان طوری که اشاره کردیم شرکت های هواپیمایی ایرانی میزان بار مجاز کلاس اکونومی را ۲۰ کیلوگرم اعلام کرده اند.

در صورت داشتن بار بیش از اندازه، هزینه بار اضافه متناسب با قیمت بلیط، طول پرواز، کلاس پرواز، وزن و تعداد بسته های شما تعیین می شود. به منظور محاسبه هزینه اضافه، به ازای هر یک کیلوگرم، لازم است تا مبلغ مشخصی را پرداخت کنید. همچنین در صورتی که شکل بسته بندی بار شما خاص باشد، باز هم مشمول هزینه اضافی شود.

به طور کلی مبلغ هزینه بار اضافه برابر با ۱ درصد قیمت بلیط به ازای هر کیلوگرم بار اضافه است. البته ممکن است هر یک از ایرلاین ها قوانین خاصی را برای اضافه بار داشته باشند.

میزان بار مجاز در پروازهای خارجی

در پروازهای خارجی نیز مقدار مشخصی برای حمل بار وجود دارد و اگر مسافرین بار بیشتری با خود وارد هواپیما کنند، باید هزینه اضافه بار پرداخت کنند. در همین راستا اگر بخواهیم شما را با میزان بار مجاز در برخی از اصلی ترین ایرلاین های خارجی آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرکت هواپیمایی KLM

حداکثر بار مجاز در شرکت هواپیمایی KLM در کلاس اقتصادی ۲۳ کیلوگرم بوده و در کلاس تجاری حداکثر بار به اندازه دو چمدان است که در مجموع باید ۳۲ کیلوگرم وزن داشته باشد. همچنین مسافران فرست کلاس می توانند ۳ چمدان با حداکثر وزن ۳۲ کیلوگرم داشته باشند.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایر

در ایرلاین ترکیش ایر حداکثر بار مجاز در پروازهای اکونومی ۲۰ کیلوگرم بوده و در پرواز کلاس بیزینس نیز مقدار بار مجاز ۳۰ کیلوگرم است.

همچنین لازم به ذکر است که شرکت ترکیش ایر محدودیتی از نظر تعداد چمدان نداشته و فقط باید مجموع بار شما در حد میزان بار مجاز باشد.

شرکت هواپیمایی قطر و امارات متحده عربی

شرکت هواپیمایی قطر یا امارات متحده عربی محدودیتی از نظر تعداد چمدان نداشته ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که در کلاس اکونومی با توجه به درجه بلیط خود حداکثر می توانید ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم بار داشته باشید. این مقدار در کلاس بیزینس به ۴۰ کیلوگرم و در فرست کلاس به ۵۰ کیلوگرم می رسد.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

حداکثر بار مجاز در هواپیماهای شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در کلاس اکونومی به اندازه ۲۳ کیلوگرم است. همچنین در کلاس پریمیوم اکونومی شما می توانید ۲ چمدان با مجموع ۲۳ کیلوگرم به همراه داشته باشید.

از سوی دیگر در کلاس بیزینس لوفت هانزا شما مجاز به حمل دو چمدان با مجموع ۳۲ کیلوگرم هستیم. در فرست کلاس این ایرلاین نیز حداکثر بار مجاز ۳۲ کیلوگرم است اما مسافران می توانند این مقدار بار را در ۳ چمدان تقسیم کنند.

هزینه اضافه بار در پروازهای خارجی

به منظور بررسی هزینه اضافه بار در پروازهای خارجی لازم است تا در گام اول وارد سایت شرکت هواپیمایی مربوطه شده و اطلاعات مربوط به میزان بار مجاز و هزینه اضافه بار را از این طریق مشخص کنید. این اطلاعات در قسمت baggage weight  بلیط ثبت شده است.

سپس لازم است تا چمدان های خود را وزن کرده و مطمئن شوید تا وزن آن بیشتر از حد مجاز نباشد. پیشنهاد ما این است که در شرایطی که اضافه بار دارید، حتما زودتر به فرودگاه بروید و فرآیندهای مربوطه را طی کرده تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

هزینه اضافه بار در پروازهای خارجی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد اما می توان گفت که ایرلاین های ایرانی در پروازهای خارجی برای هر کیلوگرم بار اضافه از شما ۱۵ یورو دریافت می کنند. البته این قیمت هزینه اضافه بار نیز در مقاصد مختلف متفاوت است.

حمل و نقل هوایی

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=367057

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر