3

۲۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 367104
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

مدیر عامل بانک توسعه تعاون از پرداخت ۲۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

256 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سال 1400

مدیر عامل بانک توسعه تعاون از پرداخت ۲۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در دیدار با مدیران ارشد ستادی بانک ضمن تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در تدوین اهداف و راهبردهای بانک در سال ۱۴۰۱ نقش آفرینی برای تحقق شعار ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان«تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و همانند سال های پیشین تمرکز عملیات اعتباری بانک بر حمایت از فعالیت های مولد است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون توجهی ویژه به برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی دارد و بانک می‌تواند به عنوان بانک عامل در تحقق اهداف و برنامه‌های این دو وزارتخانه نقش اثرگذاری داشته باشد.

مهدیان گفت: شبکه شعب بانک در سال گذشته به میزان ۲۵۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نموده است که علاوه بر تحقق اهداف کمی این واقعیت وجود دارد که سهم زیادی از تسهیلات پرداختی با رویکرد توسعه ای و حمایتی صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: پرداخت ۷۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی از مهمترین محورهای همکاری بانک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: بانک در اعطای تسهیلات ازدواج جوانان و معرفی شدگان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید نیز در حدود ۹۰ الی ۱۰۰ درصد عملکرد داشته است.

وی گفت: بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۵۰ میلیون دلار فعالیت ارزی داشته است که حدود ۲۵۴۴ میلیارد ریال سود در این بخش شناسایی شده است.

مهدیان خاطر نشان کرد: هفت دستور رییس کل بانک مرکزی برای ایجاد انضباط مالی و اثربخشی در بازار پولی و مالی کشور از اهمیت ویژه ای برخودار است و مجموعه بانک توسعه تعاون نیز در مسیر رعایت این هفت دستور، هدایت می‌شوند.

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در این جلسه گفت: منابع بانک در پایان سال ۱۴۰۰ با ۳۶ درصد رشد در مقایسه با سال پیشین برخوردار بوده است و مصارف بانک نیز با رشد ۳۷ درصدی مواجه می باشد .

وی افزود: قراردادهای عاملیت بانک در اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت جهاد کشاورزی نهایتا منجر به اعطای ۶۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این بخشها خواهد شد و از این رو بخشی از برنامه های مالی و بودجه ای دولت با کمک این بانک محقق خواهد گردید و تاکنون نیز ۱۲۹۰۰ میلیارد ریال منابع توسط این چهار دستگاه اجرایی در بانک جذب گردیده است.

امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: بانک با جذب ۱۴۸۰۰ میلیارد ریال منابع صندوق توسعه ملی به عنوان دومین بانک فعال در شبکه بانکی مطرح است و این منابع در طرح‌های ملی و تسهیلات اشتغال زایی بکار گرفته شده است.

وی افزود: افزایش سرمایه بانک به ۳۴ هزار میلیارد ریال موجب تحقق کفایت سرمایه در حد ۳ درصد شده است و در نظر است تا در مراحل آتی افزایش سرمایه، کفایت سرمایه بانک از حد نرمال ۵ درصد فراتر رود.

در این دیدار معاونین مدیر عامل ، مدیران ستادی و روسای ادارت کل مستقل نیز مطالبی در خصوص عملکرد گذشته بانک و برنامه های پیش رو ارائه دادند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=367104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر