4

رشد ۸۷۰ درصدی صدور اسناد مالکیت حدنگار برای اراضی و املاک سازمان نیروهای مسلح

  • کد خبر : 367168
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

این شیوه مدیریت نوین در سه ماهه اخیر موجب شد در حوزه های مختلف اعم از حوزه اراضی ملی، کشاورزی، مستثنیات و غیره رشد قابل توجهی در تثبیت و صدور سند مالکیت حدنگار حاصل شود که نمونه بارز آن رشد ۸۷۰ درصدی صدور اسناد مالکیت حدنگار برای اراضی و املاک سازمان نیروهای مسلح بوده است.

به گزارش خبرنگار افق؛ سومین همایش تفاهم نامه همکاری فیمابین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان املاک و اراضی نیروهای مسلح بمنظور بررسی عملکرد برنامه کاری ابلاغی به استان ها در ۶ ماهه اول سالجاری، بررسی موانع و مشکلات احتمالی و تقدیر از عوامل موثر در تحقق برنامه کاری، در محل ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، علی بهبهانی به تشریح اقدامات انجام شده از جمله تشکیل کارگروه های قرارگاه حدنگاری در معاونت املاک اشاره و بیان داشت : کارگروه اراضی وزارت دفاع و سازمان ن. م یکی از ۱۴ کارگروه حدنگاری تشکیل شده که هسته این کارگروه ها در ستاد سازمان با حضور اعضاء ستادی و با عضویت نمایندگان ۳۱ استان تشکیل شده است.

وی افزود: بر این اساس دبیران این کارگروه مکلف شده اند استان به استان، شهر به شهر، روستا به روستا و پلاک به پلاک مسائل مربوط به تثبیت نقشه تا صدور سند مالکیت حدنگار را رصد و در صورت وجود ابهام ارائه راهکار نمایند؛ ضمن آنکه متناظر کارگروه های ستادی، کارگروه های استانی نیز متشکل از اعضاء منتخب استان با مشارکت روسا و کارشناسان واحدهای ثبتی تشکیل شده به طوری که با استفاده از قابلیت ارتباطات مجازی و بدور از کاغذ بازی و بروکراسی اداری، مسائل و مشکلات احتمالی را در کمترین زمان پیگیری و حل و فصل نمایند.

بهبهانی تصریح کرد: این شیوه مدیریت نوین در سه ماهه اخیر موجب شد در حوزه های مختلف اعم از حوزه اراضی ملی، کشاورزی، مستثنیات و غیره رشد قابل توجهی در تثبیت و صدور سند مالکیت حدنگار حاصل شود که نمونه بارز آن رشد ۸۷۰ درصدی صدور اسناد مالکیت حدنگار برای اراضی و املاک سازمان نیروهای مسلح بوده است.

در این جلسه سردار اسحاقی معاون مهندسی ناجا نیز با ارائه گزارشی از حوزه تحت سرپرستی گفت: از مجموع ۲۳۶۵ ملک تحت تولیت ناجا تاکنون ۱۷۰۵ مورد سند مالکیت حد نگار کاداستر اخذ و تعداد ۶۶۰ مورد هنوز باقیمانده که با برنامه ریزی و هماهنگی به عمل آمده مقرر شد تا پایان آذرماه سالجاری سند مالکیت آنها نیز صادر شود.

حسن ابراهیمی رئیس سازمان املاک و اراضی نیروهای مسلح نیز به اقدامات جهادی انجام شده در حوزه معاونت املاک اشاره و اظهار داشت: طی یکساله ۱۳۹۹ کلا ۱۳۰۲ سند مالکیت حدنگار برای املاک و اراضی ن. م صادر در حالی که فقط در شش ماهه اول سالجاری تعداد ۵۷۰۰ سند مالکیت صادر شده که ۸۰ درصد آن نیز مربوط به دو ماهه اخیر بوده که در مقایسه با شش ماهه پارسال بیش از هشت برابر و حدود ۸۷۰ درصد رشد داشته است.

در ادامه و بعد از طرح و بررسی مسائل و مشکلات و چالش های پیش رو از سوی اعضاء حاضر در جلسه و نمایندگان استان ها بصورت وبیناری و اتخاذ تصمیمات مقتضی، مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشوردر خصوص مشکل بعضی از استان ها جهت برداشت با سامانه شمیم در نقاط فاقد پوشش سامانه شمیم و نقاط مرزی توضیحات مبسوطی ارائه کرد.

مهندس محمدعلی فلاح با اعلام خبر نصب ایستگاه های جدید سامانه شمیم در یک ماه گذشته در سراسر کشور، از اتصال قریب الوقوع آنها به شبکه سراسری خبر داد و ضمن تاکید بر لزوم پوشش کامل ایستگاه های شمیم در کل کشور به بیان راه های برداشت در نقاط مرزی و مناطقی که فاقد پوشش مخابراتی هستند پرداخت.

خبرنگار: میرعلی محمد میربابایی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=367168

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر