1

رفع معضل تامین کالاهای اساسی توسط دولت

  • کد خبر : 367354
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۵۰

دولت برنامه ریزی دقیقی برای تأمین کالاهای اساسی در دستور کار خود قرار داد و این معضل رفع شد.

به گزارش خبرنگار افق ؛  علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به عملکرد ۱۰۰ روزه دولت، گفت: نقطه ضعف دولت را شاید بتوان مربوط به «در آغاز کار بودن» دانست.

وی افزود: کار دولت ۶ صبح آغاز و تا نیمه شب ادامه می‌یابد، این حجم از کار برای جبران عقب‌ماندگی‌ها است. معتقدم پشتکار نقطه قوت دولت سیزدهم است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ابتدای دولت سیزدهم مسئله اصلی کرونا بود و تمام مسئولین به دنبال تهیه واکسن بودند. ابتدای تشکیل کابینه تعداد فوتی‌ها به ۷۰۹ نفر رسیده بود و آقای رئیسی در همان ابتدا پس از انتخابات پیگیر واردات واکسن بودند.

بهادری‌جهرمی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور به صورت شخصی و هم از جانب دولت پیگیر واردات واکسن بود، گفت: آقای رئیسی به طور شخصی تماس‌هایی با رؤسای کشورهای جهان برای خرید واکسن کرونا داشتند.

وی تأکید کرد: عدم هماهنگی تیم دولت یکی از نقاط ضعف است که کم‌کم این هماهنگی میان ارکان دولت در حال شکل‌گیری است، زیرا هنوز از کادر دولت قبل حضور دارند؛ البته ضعف اطلاع‌رسانی نیز در دولت سیزدهم مشهود است که باید این موضوع تقویت شود.

وی افزود: یکی از نقاط ضعف دولت سیزدهم ضعف در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم نسبت به عملکرد خودش بوده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: در خصوص تأمین ارز برای واردات واکسن، وقتی شخص رئیس جمهور ورود کرد، معادلات تغییر کرد. به موازات تلاش دیپلماتیک در حوزه تأمین ارز، شاهد فعالیت مجموعه‌های نفتی برای فروش نفت و بازگرداندن ارز حاصل از صادرات بودیم و گشایش‌های خوبی در این حوزه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت موفقیت‌های خوبی در فروش نفت و بازگرداندن درآمدهای حاصل از آن داشته است، گفت: دولت به موازات تلاش برای برداشتن تحریم‌ها، تلاش برای بی‌اثرسازی تحریم‌ها را در دستور کار جدی دارد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت وقتی مسئولیت را برعهده گرفت مشکل اصلی، تأمین کالاهای اساسی و میزان استاندارد آن در انبارهای کشور بود.

بهادری‌جهرمی افزود: در اوایل دولت سیزدهم، یک سوم استاندارد معین، در انبارها کالای اساسی وجود داشت، حتی هشدارهایی در خصوص عدم تأمین برخی کالاهای اساسی داده می‌شد.

وی بیان کرد: دولت برنامه ریزی دقیقی برای تأمین کالاهای اساسی در دستور کار خود قرار داد و این معضل رفع شد.

سخنگوی دولت گفت: مردم مدت‌هاست در سختی اقتصادی قرار دارند و برای خرید مایحتاج با مشکل مواجه هستند که دولت این وضعیت را به ارث برده است.

وی ادامه داد: به واسطه حجم نقدینگی و کسری بودجه به طور طبیعی شاهد شیب تند تورم در کشور بودیم. دولت در این مدت توانست شیب تورم را کاهش دهد، که این به معنای کاهش افزایش قیمت است.

بهادری‌جهرمی افزود: این‌گونه نیست که مسائل کلان اقتصادی یک شبه درمان شود، تلاش ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ثبات قیمت‌ها است.

سخنگوی دولت تأکید کرد: شاخص‌ها نشان می‌دهد که شیب تورم کنترل شده و مرحله به مرحله به سمت ثبات اقتصادی می‌رویم و نتایج آن در آینده مشخص خواهد شد.

وی گفت: رویکرد رئیس جمهور فردی نیست و آن را قبول ندارد، آقای رئیسی معتقد است نخبگان و مدیران مرتبط باید نقشه راهی را تدوین و به سمت آن حرکت کنند.

سخنگوی دولت افزود: برای جلوگیری از تصمیمات فردی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و شوراهای عالی که حدود ۱۰ سال تعطیل بودند، تشکیل شد.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: رئیس جمهور بر این موضوع تاکید دارد که مردم نباید از تصمیمات اقتصادی شوکه شوند. رئیس جمهور معتقد که صبح جمعه‌ها باید برای مردم شیرین باشد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تصمیمات و کار کارشناسی سفرهای استانی پیش از سفرها انجام می‌شود، گفت: آقای رئیسی به حضور بین مردم اعتقاد جدی دارد و وزیران و مسئولان را به این امر مجاب می‌کند.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های دولت است.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: دولت هرگز نخواهد توانست بدون مردم مشکلات را حل کند؛ این یک واقعیت است و موفقیت در کنترل کرونا حاصل همکاری مردم و دولت در یک مسیر است. دیوارها بین مردم و دولت باید از بین برود؛ تا وقتی این دیوار از بین نرود مردم و دولت به تنهایی راه خود را خواهند رفت.

سخنگوی دولت گفت: در دیدار امروز رئیس جمهور با دانشجویان، همه سلایق و با هر نگرشی دولت را نقد کردند و رئیس جمهور با صبر به نقد همه گوش فرا داد. آقای رئیسی تأکید دارد که مسئولان باید در دانشگاه‌ها حاضر شوند و حرف دانشجویان و مردم را بشنوند.

بهادری‌جهرمی تأکید کرد: کابینه سیزدهم، درد مردم را می‌چشد و برای حل آن برنامه ریزی و تلاش شبانه‌روزی می‌کند.

سخنگوی دولت گفت: یک مسیر غلطی در عرف سیاسی کشور بوده است که وقتی دولت تغییر کرد همه مدیران باید اتوبوسی عوض شوند. دولت مردمی چنین بنایی ندارد و دنبال سنجش عملکرد تک تک مدیران است.

خبرنگار: میرحسین میربابایی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=367354

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر