2

واکسیناسیون در مشهد آغاز شده است؟

  • کد خبر : 367366
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آغاز پیک هفتم کرونا در مشهد گفت: در خصوص پیک هفتم کرونا تمام احتمالات به رفتار ویروس در چند روز آینده و اوایل هفته بعد وابسته است.

پیک هفتم کرونا در مشهد آغاز شده است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آغاز پیک هفتم کرونا در مشهد گفت: در خصوص پیک هفتم کرونا تمام احتمالات به رفتار ویروس در چند روز آینده و اوایل هفته بعد وابسته است.

به گزارش افق نیوز،‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آغاز پیک هفتم کرونا در مشهد گفت: در خصوص پیک هفتم کرونا تمام احتمالات به رفتار ویروس در چند روز آینده و اوایل هفته بعد وابسته است که مشخص شود آیا آمارها همچنان صعودی است یا افزایش آمار ناشی از ورود زائران بوده است.

محمدعلی کیانی در خصوص پیک هفتم کرونا بیان کرد: با توجه به جمعیت زائرانی که به شهر مشهد آمدند، نگرانی بابت پیک هفتم را داشته و داریم. آمارها مقداری افزایش را نشان می‌دهد و منحنی‌های ما افزایشی است، اما میزان مراجعه سرپایی ما از حالت افزایشی در حال رسیدن به حالت ثابت است و اگر همین روال در چند روز آینده باشد، می‌توان گفت که پیکی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان آمار بستری مقداری بالا رفته است. البته تمام احتمالات به رفتار ویروس در چند روز آینده و اوایل هفته بعد وابسته است که مشخص شود آیا آمارها همچنان صعودی است یا افزایش آمار ناشی از ورود زائران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و خطر افزایش شیوع کرونا گفت: اکثر دانش‌آموزان و دانشجویان واکسینه شده‌اند و از این بابت مشکلی نداریم.

کیانی در خصوص شیوع سرخک عنوان کرد: شیوع سرخک در کشور ما به کشور افغانستان بازمی‌گردد که در آنجا هم شیوع پیدا کرده و این موضوع یک امر طبیعی است. وقتی که در کشورهای همسایه یک بیماری شیوع پیدا می‌کند، به کشور ما نیز این موضوع می‌رسد و در اینجا نیز شایع می‌شود.

وی ادامه داد: همکاران ما بررسی‌های کاملی را در این حوزه انجام داده‌اند. هم‌اکنون رصد، پایش، اطلاع‌رسانی و تمام فعالیت‌های بهداشتی مورد نیاز در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توصیه ما این است که کودکان زیر پنج سال که واکسن سرخک نزده‌اند، هرچه سریع‌تر والدین‌شان برای واکسن اقدام کنند. واکسیناسیون می‌تواند در جلوگیری از شیوع بیشتر بسیار کمک‌کننده باشد.

کیانی ادامه داد: بیماری سرخک هم مسری است و هم می‌تواند کشنده باشد، اما با تزریق واکسن جای هیچ نگرانی نیست. سرخک برای افرادی که واکسن زده‌اند، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی گفت: رعایت اصول بهداشتی، مراجعه به موقع به پزشکان و واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال از مواردی است که می‌تواند از شیوع بیشتر سرخک جلوگیری کند.

منبع: میزان
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=367366

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر