1

برنامه برای ساخت ۱۰ هزار خوابگاه متاهلی دانشگاهی

  • کد خبر : 367449
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

این مقام مسوول با بیان این‌که ذیل این ۹ برنامه پیشنهاداتی وجود دارد، گفت: برای کمک و تکمیل و تجهیز بهسازی خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی برای ۵ سال، ساخت ۱۰ هزار خوابگاه دارای واحدهای ۷۰ متری برای ۵ سال پیشنهاد شده است که ۲۰ هزار زوج را در بر خواهد گرفت که هزینه در نظر گرفته شده برای این حوزه حدود هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار افق ؛دکتر علی‌اکبر محمدی در نشست دو روزه مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت:  یکی از دغدغه‌های مهم تیم جدید وزارت بهداشت، بحث ازدواج دانشجویی است و برنامه‌های خوبی در این خصوص در حال اجرا است، وزیر بهداشت نیز با توجه به اهمیت موضوع، هر هفته در قرارگاه سیاست‌های افزایش جمعیت حضور پیدا می‌کنند و دستورات عمیلاتی را برای تشکیل کمیته‌های مختلف برای رسیدن به دستورالعمل‌های تسهیل امر ازدواج برای دانشجویان ارائه می‌دهند.

وی به دغدغه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حوزه ازدواج دانشجویی و جمعیت اشاره کرد و ابراز کرد: مجموعه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز در این خصوص فعالیت‌هایی در دست اقدام دارد و جلسات منظمی در این خصوص برگزار می‌کند تا با استفاده از کارشناسان و نخبگان در حوزه ازدواج دانشجویی به راه‌کارهای بهتر برای رفع  موانع ازدواج دانشجویان برسند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یکی از مهمترین موانع شناسایی شده در مسیر ازدواج دانشجویی را نبود مسکن و خوابگاه متاهلی دانست و بیان داشت: دانشجو باید بداند سقفی بالای سر او است و رفع مشکلات خوابگاهی در این خصوص دارای اهمیت بسیار است. بر اساس تحقیقات صرفا بحث مالی مشکل اصلی در حوزه ازدواج نیست زیرا در این صورت مناطق مرفه‌تر باید دارای جمعیت بیشتر ازدواج‌های بیشتر و خانواده‌های پرجمعیت‌تر می‌بودند، در حالی که اینگونه نیست.

ممد مباحث فرهنگی را در حوزه ازدواج و فرزندآوری اثرگذار دانست و به برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در این حوزه اشاره کرد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان ۹ برنامه مطابق با قانون جوانی جمعیت برای خود دیده است که این ۹ برنامه شاخص است و هر برنامه سرفصل خاص خود را دارد.

وی اضافه کرد: افزایش مقدار و تعداد وام‌های ودیعه مسکن، افزایش سرانه حق اولاد دانشجویان، برقراری وام ازدواج دانشجویی، برقراری تسهیلات فرزندآوری، افزایش وام ودیعه مسکن نخبگان، افزایش وام‌های دانشجویان متاهل، کمک در تجهیز،  تکمیل و بهسازی خوابگاه‌های متاهلی، ارایه کمک‌های راهبردی در جهت توسعه صندوق‌های فعلی قرض‌الحسنه خیران و استفاده از ظرفیت‌های ماده ۶۳ جهت ساخت خوابگاه‌های متاهلی ۹ برنامه حمایت‌گرانه صندوق است.

این مقام مسوول با بیان این‌که ذیل این ۹ برنامه پیشنهاداتی وجود دارد، گفت: برای کمک و تکمیل و تجهیز بهسازی خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی برای ۵ سال، ساخت ۱۰ هزار خوابگاه دارای واحدهای ۷۰ متری برای ۵ سال پیشنهاد شده است که ۲۰ هزار زوج را در بر خواهد گرفت که هزینه در نظر گرفته شده برای این حوزه حدود هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

محمدی بیان کرد: برای کمک به تکمیل و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی تجهیز ۱۰ هزار خوابگاه متاهلی را نیز در برنامه داریم که برای این حوزه هزار میلیارد تومان برای ۵ سال نیاز است. برای افزایش مقدار و تعداد وام‌های ودیعه مسکن از پیشنهادات ما برای شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر٬ واحدهای ۷۰ متری و واحدهای ۱۰۰ متری در سایر شهرها بوده است که حدود هزار میلیارد تومان برای این حوزه بودجه مورد نیاز است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به برخورداری دانشجویان دستیاری از بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت: این موضوع مهم است که بعد از ازدواج می‌تواند دانشجویان را حمایت کند. برای افزایش وام ازدواج دانشجویی پیشنهاد ما برای ۱۰ هزار نفر دانشجو به مبلغ ۵۰ میلیون تومان در عرض ۵ سال بوده است. برای ۵ هزار دانشجو افزایش سرانه حق اولاد نیز دیده خواهد شد تا در ۵ سال آینده در بحث سیاست جمعیتی بتوانیم کشور را از شرایط فعلی انشاءالله خارج کنیم.

خبرنگار: سید علیرضا حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=367449

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر