3

غضنفری:هیچ یک از سازمان های توسعه ای، زمین شناسی در وزارت خانه جدید حذف نمی شوند

  • کد خبر : 3680
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱

آقای مهدی غضنفری در نشست هم اندیشی تشکل های صنعتی افزود : در کشور ما سرمایه گذاری های بسیار در امر صنعت و تولید صورت گرفته است. وی با بیان اینکه این سرمایه گذاری ها باید گسترش یابد اضافه کرد : نه تنها جمعیت ما بلکه ۷۰۰ میلیون جمعیت پیرامون ما باید بتوانند از محصولات […]

آقای مهدی غضنفری در نشست هم اندیشی تشکل های صنعتی افزود : در کشور ما سرمایه گذاری های بسیار در امر صنعت و تولید صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این سرمایه گذاری ها باید گسترش یابد اضافه کرد : نه تنها جمعیت ما بلکه ۷۰۰ میلیون جمعیت پیرامون ما باید بتوانند از محصولات تولیدی، فناوری، خط تولید و نوآوری های ما بهره مند شوند.

آقای غضنفری گفت: اگر زمینه ها را درست کنیم بخش خصوصی بر پایه آن می تواند خوب حرکت کند و تولید اقتصادی را شکل دهد اما در این بین باید مولفه های محیطی صنعت مانند هزینه های بیمه، بانک، خط اعتباری و منابع را در نظر داشته باشیم.

سرپرست وزارت صنایع و معادن با اشاره به اینکه تولید در بنگاه به خوبی انجام می شود ،افزود: وقتی می گوییم صنعت و تجارت باید کنار هم قرار بگیرند دنبال یک وزارت امور خارجه شماره ۲ هم باید باشیم چرا که وزارت امورخارجه شماره ۱ تفکرات سیاسی و اعتقادی ما را مطرح می کند اما این انبوهی از تولیدات داخل کشور است که باید در خارج کشور معرفی شود و ما در این باره کمبود داشتیم.

آقای غضنفری با تشکر از فعالان بخش صنعت و معدن در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها افزود: فعالان این بخش در کنار اصناف نه تنها از حاشیه سود خود گذشتند بلکه تا زمانی که به حاشیه منفی هم رسیدند همکاری کردند.

وی گفت: زمانی که از کنترل قیمت ها صحبت می کنیم فقط محدود به تولید کننده نیست بلکه همه زنجیره تولید کالا را شامل می شود و بهترین قیمت گذار، تشکل های صنعتی هستند که در کنترل و قیمت گذاری تضمین آسیب ندیدن مصرف کننده و اتصال حلقه ها به یکدیگر نقش موثری دارند.

آقای غضنفری اعلام آمادگی کرد که کار قیمت گذاری و کنترل کالا به انجمن ها و تشکل های تولیدی واگذار شود تا اصحاب صنعت و تشکل ها چگونگی مدیریت بهتر در این حوزه را بررسی کنند.

سرپرست وزارت صنایع و معادن همچنین گفت: هم اکنون نه تنها فروشنده کالا در خارج کشور هستیم بلکه به برخی از کشورهای دنیا فناوری و دانش فنی صادر و خط تولید برخی کالاها و تجهیزات را برای آنها نصب می کنیم که در این باره باید از تلاش های آقای محرابیان و همکاران وی تشکر کرد.

وی با بیان اینکه دانش، تجربه و راهبرد اصلی نزد تشکل های صنعتی است افزود: راهکارهایی که تشکل ها ارائه می کنند اگر در حوزه صنعت و معدن به کار گرفته شود موفقیت آمیز خواهد بود و لازم نیست راهبردها پشت درهای بسته نوشته شود.

آقای غضنفری گفت: اگر قرار باشد تجارت ما رشد کند به این معنی نیست که صنعت باید متوقف شود به عنوان مثال ۱۴ تا ۲۰ درصد تجارت ما در یکی از کشورهای همسایه انجام می شود که اگر ۳ تا ۵ درصد سود برای این تجارت در نظر بگیریم آیا بهتر نیست که این تجارت در کشور خود ما انجام شود.

در این نشست تعدادی از نمایندگان تشکل های صنعتی مسائل و مشکلات حوزه تولیدی خود را مطرح و راهکارهای برون رفت از آن را بیان کردند که سرپرست وزارت صنایع و معادن نیز با استقبال از مسائل مطرح شده به برخی پرسش های آنان پاسخ داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر