2

دانلود فیلم های ترسناک معمایی

  • کد خبر : 368036
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۷

فیلم های ترسناک برگرفته از فیلم‌ های اکسپرسیونیسم است و ژانری شبیه به جنایی و معمایی دارند.

در ساخت فیلم های ترسناک مهیج از صحنه‌ های خوفناک، ترسناک و فراطبیعی استفاده می شود و ترس و وحشت زیادی در این فیلم های استفاده شده است.! در فیلم با ژانر ترسناک با استفاده از وحشت از ناشناخته‌ ها و کابوس‌ ها، ترس به بیننده القا می‌ شود. استفاده از نورهای پر کنتراست، فضاهای مرموز و مه‌ آلود،موسیقی دلهره‌ آور و همچنین نورپردازی با مایه‌ های تیره از ویژگی‌ های دیگر این گونه‌ است.!!

معرفی فیلم های ترسناک هیجانی و مهیج

  • بازگشت به آینده

بازگشت به آینده (Back to the Future) یک فیلم در سبک ترسناک و علمی تخیلی محصول کشور آمریکا به کارگردانی رابرت زمکیس است. تهیه‌کننده این فیلم استیون اسپیلبرگ است و فیلم‌ نامه آن را باب گیل نوشته‌ است. مایکل جی فاکس، کریستوفر لوید، لی تامپسون، کریسپین گلاور و توماس ویلسون در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال شد و به یک موفقیت تجاری عظیم تبدیل شد و با نقدهای ستایش آمیزی مواجه شد به طوری که در ۱۰ فیلم برتر در ۱۰ ژانر جز ۱۰ فیلم برتر در رده فیلم‌ های علمی تخیلی بود و هم‌اکنون در سایت IMDB جز ۵۰ فیلم برتر است. داستان : مارتی مک فلای، یک نوجوان معمولی آمریکایی دهه هشتاد، به طور تصادفی در یک “ماشین زمان” دلورین با نیروی پلوتونیوم که توسط یک دانشمند کمی دیوانه اختراع شده بود، به سال ۱۹۵۵ بازگردانده شد. مارتی در طول سفر اغلب هیستریک و همیشه شگفت انگیز خود به گذشته، باید مطمئن شود که والدین نوجوانش با هم ملاقات کرده و عاشق می شوند – تا بتواند به آینده بازگردد.

۲- روانی

فیلم روانی (Psycho) یک فیلم در سبک معمایی، ترسناک و هیجانی محصول کشور آمریکا به کارگردانی آلفرد هیچکاک است. تهیه‌کننده این فیلم آلفرد هیچکاک است و فیلم‌ نامه آن را جوزف استفانو (فیلمنامه) رابرت بلوخ نوشته‌ است. آنتونی پرکینز، جانت لی، ورا مایلز در این فیلم ایفای نقش کرده‌ اند. داستان : ماریون کرین، کارمند دفتر فینیکس، از رفتاری که زندگی با او داشته است خسته شده است. او باید معشوقش سم را در وقت ناهار ملاقات کند و آنها نمی توانند ازدواج کنند زیرا سام باید بیشتر پول خود را به عنوان نفقه بدهد. یک روز جمعه، کارفرمایش به ماریون اعتماد می کند تا چهل هزار دلار را بانک کند. ماریون با دیدن فرصتی برای گرفتن پول و شروع یک زندگی جدید، شهر را ترک می کند و به سمت فروشگاه سم کالیفرنیا می رود. پس از رانندگی طولانی خسته و گرفتار طوفان، از بزرگراه اصلی خارج می شود و به متل بیتس می رسد. متل توسط مرد جوانی آرام به نام نورمن اداره می شود که به نظر می رسد تحت سلطه مادرش است.

  • چه زندگی شگفت‌ انگیزی

فیلم سینمایی چه زندگی شگفت‌ انگیزی یا این یک زندگی شگفت‌ انگیز است (It’s a Wonderful Life) که با عنوان ( Frank Capra’s It’s a Wonderful Life) نیز شناخته می‌ شود، فیلمی کمدی، درام، خانوادگی و فانتزی محصول سال ۱۹۴۶ کشور آمریکا به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرانک کاپرا است که توسط کمپانی Liberty Films (II) تولید و منتشر شد؛ این فیلم توسط بنیاد فیلم آمریکا (بفا) به‌ عنوان تاثیرگذارترین فیلم تاریخ سینما انتخاب شده‌ است؛ فیلم چه زندگی شگفت‌انگیزی در سال ۱۹۴۶ ساخته شد اما اکران عمومی آن به دلیل معضلات روحی مردم پس از جنگ با اقبال مواجه نگردید و تنها سال‌ها بعد در نسخه‌های خانگی توفیق یافت؛ موضوع این فیلم، به دلیل پرداختن به گرفتاری‌ های روح بشری هیچگاه تازگی خود را از دست نداد، به طوری که راجر ایبرت در تحلیلی گفته‌ است: «نکته مهم درباره فیلم چه زندگی شگفت‌ انگیزی این است که گذشت زمان را خوب تاب آورده و مثل کازابلانکا از آن فیلم‌ های جاودانه است که با گذشت زمان، بهتر هم می‌ شود»؛ این فیلم با کسب رتبه ۲۴ در میان ۲۵۰ فیلم برتر سایت معتبر IMDB قرار دارد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز فرانسیس گودریچ، آلبرت هکت و فرانک کاپرا براساس داستانی از فیلیپ ون دورن استرن به رشته تحریر درآورده و بازیگرانی چون جیمز استوارت، دانا رید، ویلیام ادموندز، توماس میچل، هنری تراورز، بولا باندی، فرانک فایلن، وارد باند، گلوریا گراهام در آن به ایفای نقش پرداخته‌ اند؛ همچنین این فیلم که با بودجه ۳٫۱ میلیون دلاری ساخته شده است، اولین بار در تاریخ ۷ ژانویه سال ۱۹۴۷ میلادی توسط RKO Radio Pictures در سینماهای کشور آمریکا اکران شد و توانست به فروش تقریبی ۶٫۱ میلیون دلار در گیشه جهانی دست پبدا کند؛ فیلم چه زندگی شگفت‌ انگیزی پس از حضور در جشنواره‌ های بین‌ المللی متعدد موفق شد برنده ۶ جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده و نامزد دریافت ۶ جایزه دیگر نیز شود که از میان آن‎ها می‌توان به نامزدی ۵ جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد با بازی جیمز استوارت، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین صداگذاری و بهترین تدوین فیلم اشاره کرد؛ داستان : جورج بیلی تمام زندگی خود را صرف بخشیدن به مردم آبشار بدفورد کرده است. او همیشه مشتاق سفر بوده است، اما هرگز فرصتی برای جلوگیری از تصرف کل شهر توسط آقای پاتر چخماق ثروتمند پیدا نکرد. تنها چیزی که او را از انجام این کار باز می دارد، ساختمان ساده و شرکت وام جورج است که توسط پدر سخاوتمندش تأسیس شده است. اما در شب کریسمس، بیلی عموی جورج ۸۰۰۰ دلار کسب و کار را از دست می دهد در حالی که قصد دارد آن را در بانک سپرده گذاری کند. پاتر پول بی جا را پیدا می کند و آن را از بیلی پنهان می کند. هنگامی که بازرس بانک در اواخر همان شب متوجه کمبود می شود، جورج متوجه می شود که او مسئول شناخته می شود و به زندان می رود و شرکت از هم می پاشد و در نهایت به پاتر اجازه می دهد تا شهر را تصاحب کند. با فکر کردن به همسرش، فرزندان خردسالشان، و دیگرانی که دوستشان دارد، اگر مرده باشد، بهتر است، او به خودکشی فکر می کند. اما دعای عزیزانش منجر به این می شود که فرشته ای مهربان به نام کلارنس برای کمک به جورج با وعده به دست آوردن بال های او به زمین می آید. او به جورج نشان می دهد که اگر هرگز متولد نمی شد، اوضاع چگونه بود.

دانلود فیلم های دوبله فارسی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=368036

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر