5

انتصابات اتوبوسی وزارت علوم در دانشگاه‌ها/ ۷۰ درصد روسای مراکز آموزشی تغییر کردند

  • کد خبر : 368529
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۲۲

سخنگوی وزارت علوم اعلام کرد: از ۱۰۰ دانشگاهی که در حال حاضر داریم ریاست بیش از ۷۰ دانشگاه تغییر کرده است.

انتصابات اتوبوسی وزارت علوم در دانشگاه‌ها/ ۷۰ درصد روسای مراکز آموزشی تغییر کردند

مهر نوشت: سخنگوی وزارت علوم اعلام کرد: از ۱۰۰ دانشگاهی که در حال حاضر داریم ریاست بیش از ۷۰ دانشگاه تغییر کرده است.

علی شمسی پور با اشاره به تفویض مسئولیت رصد، پایش، ارزیابی و تعالی رؤسای دانشگاه‌ها به کمیته انتصابات وزارت علوم گفت: کمیته انتصابات وزارت علوم از هفت الی هشت نفر تشکیل شده است که وظیفه این افراد این است که پیشنهادات برای ریاست هر دانشگاه و یا پارک علم و فناوری را دریافت کرده و افراد مختلف را بررسی و امتیاز دهی می‌کنند و سه الی چهار نفر را به فراخور امتیازاتی که وجود دارد به وزیر علوم تحقیقات و فناوری معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: وزیر علوم نیز با تحقیق نهایی و مشورت افراد را انتخاب می‌کند، در واقع به نوعی زمینه‌سازی و تصمیم‌سازی برای وزیر انجام می شود، وزیر علوم همچنین وظیفه رصد، پایش و ارزیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها را نیز به این کمیته تفویض کرد که یک بخشی از این رصد، پایش و ارزیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها برای قبل از معرفی به شورای علی انقلاب فرهنگی و تایید حکم ریاست است.

سخنگوی وزارت علوم افزود: در این بخش برنامه‌های ریاست دانشگاه، عملکرد مالی که داشته است، انتصابات و انتخاباتی که در اعضای هیأت‌های ممیزه، هیأت‌امنا، هیأت اجرایی جذب دانشگاه‌ها داشته و همچنین توفیقاتی که در این مدت کسب کرده و نقاط قوت و ضعف عملکرد وی همه یک بررسی اولیه می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که عملکرد خوبی داشته باشند، تشویق و تقویت می‌شوند و افرادی که نیاز به کمک داشته باشند و یا نقاط ضعفی وجود داشته باشد به آنها کمک و تذکر داده می‌شود تا فضای کاری شان بهتر شود.

شمسی پور افزود: بعد از تأیید نهایی شورا نیز رصد، پایش و ارزیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها تا آخر ادامه داشته و برعهده این کمیته است.

وی درباره اینکه تا کنون چه تعداد از رؤسای دانشگاه‌ها تغییر کرده است افزود: از ۱۰۰ دانشگاهی که در حال حاضر داریم ریاست بیش از ۷۰ دانشگاه تغییر کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=368529

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر