1

هر مربی ایرانی جای مجیدی بیاید نمی‌گذارند کار کند/ اینقدر دل طرفداران استقلال را نشکنید

  • کد خبر : 368557
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

پیشکسوت استقلال گفت: شاید کسی به این موضوع توجه نکرده باشد اما این بازیکنانی که استقلال را امسال قهرمان کردند طلا هستند و باید قدر آنها را دانست چون همین‌ها بودند که در زمین مسابقه به مصاف رقبا می‌رفتند.

هر مربی ایرانی جای مجیدی بیاید نمی‌گذارند کار کند/ اینقدر دل طرفداران استقلال را نشکنید/ هوادار ما هم دوست دارد تیمش چند فصل متوالی قهرمان شود

سیروس دین محمدی، بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره وضعیت اخیر باشگاه استقلال پس از جدایی فرهاد مجیدی، انتخاب سرمربی جدید برای استقلال و شرایط تیم ملی در اردوی قطر اظهاراتی را مطرح کرد:

با جدایی فرهاد مجیدی چه تصمیمی برای استقلال از همه مهمتر است؟

به نظرم باید در این شرایط یک مربی خارجی درجه یک برای استقلال بیاورند. چون به نظرم هر مربی ایرانی بیاید به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد و نمی‌گذارند کار کند. به همین خاطر معتقدم قطعاً باید مربی خارجی باشد.

ظرف ۲۴ ساعت گذشته بار دیگر صحبت از حضور استراماچونی در استقلا مطرح شده است. به نظر شما او می‌تواند در این شرایط به استقلال کمک کند؟

استراماچونی نزد هواداران استقلال محبوب است و او را دوست دارند و به همین خاطر فکر می‌کنم به درد استقلال بخورد.

به نظر شما آجرلو در این شرایط باید چه کار کند؟

پرسپولیس ۵ سال پشت سرهم قهرمان شده و حالا هواداران استقلال هم دوست دارند لااقل چند سال پشت سر هم قهرمانی تیم شان را ببینند. طبیعتاً مدیریت هرچه در این زمینه قوی تر باشد می‌تواند روی این تیم خوب، برای قهرمانی‌های متوالی سرمایه گذاری کند.

هر مربی ایرانی جای مجیدی بیاید نمی گذارند کار کند/ اینقدر دل طرفداران استقلال را نشکنید/ هوادار ماهم دوست دارد تیمش چندفصل متوالی قهرمان شود

اما خبر دارید که شایعه شده شاید آجرلو هم از استقلال برود؟

امیدوارم شرایطی پیش نیاد که هواداران استقلال بیش از این لطمه بخورند. هوادار استقلال بعد از ۹ سال خون دل خوردن یک سال با تیمش عشق کرد و لذت برد و حالا با بروز این اتفاقات باز هم نگرانی‌هایش از اول شروع شد. اینقدر با دل هوادار بازی نکنید و دلش را نشکنید! گرچه هر کسی می‌تواند تصمیم خودش را بگیرد، ولی هر کاری می‌کنید به فکر هوادار هم باشید.

به نظر شما بازیکنان استقلال تا چه اندازه در این قهرمانی سهم داشتند؟

اتفاقاً می‌خواستم بگویم اگر این تیم قهرمان شد به خاطر حضور این بازیکنان بود. بازیکنی که بتواند تاکتیک را درون زمین پیاده کند طلاست. بازیکنی که بتواند بازی را در زمین دربیاورد طلاست. این نفراتی که در استقلال حضور دارند یکی از یکی بهتر هستند. اما متاسفانه ما در ایران فقط می‌گوییم کادر فنی و کادر مدیریتی! در صورتی که کمترین توجه را به بازیکنان تیم می‌کنیم. این نسل بعد از نسلی که حجازی و پورحیدری به استقلال آوردند شاید بهترین نسل فوتبالیست‌هایی باشد که بدون وجود ستاره در بین آنها از پسِ هر مشکلی برآمدند و هیچ تیمی‌حریف این بچه‌ها نشد. کاملاً مشخص است که این بازیکنان قدر پیراهن استقلال را می‌دانند و باید این نسل را در استقلال حفظ کرد.

چطور می‌توان این بازیکنان را در استقلال نگه داشت؟

خوشبختانه حالا دیگر مثل گذشته نیست که در باشگاه پول وجود نداشته باشد. حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سهام فروخته شد که امروز استقلال از این نظر به مشکلی نداشته باشد. مطمئناً با درایت مدیریت باشگاه علاوه بر حفظ بازیکنان فعلی، نفرات جدید هم می‌آیند و تیم از این هم قوی تر می‌شود. فرق تیم‌های ایرانی با اروپایی در همین است که بازیکنان بعد از اردو و مسابقه با هم ارتباط دارند. در اروپا چون هر تیمی‌اکثر بازیکنانش خارجی هستند وقتی تمرین تمام میشود همه می‌روند تا روز بعد. اما در ایران این طور نیست. بچه‌ها با هم در ارتباطند و آنها دوست دارند دوباره استقلال قهرمان شود.

هر مربی ایرانی جای مجیدی بیاید نمی گذارند کار کند/ اینقدر دل طرفداران استقلال را نشکنید/ هوادار ماهم دوست دارد تیمش چندفصل متوالی قهرمان شود

درباره تیم ملی و لغو بازی با اروگوئه چه صحبتی دارید؟

باعث تاسف است که بازی‌های تیم ملی یکی بعد از دیگری لغو می‌شوند. ما در اردوهای تدارکاتی جام ملتهای ۹۶ آسیا به خاطر همین موضوع اغلب با تیمهای باشگاهی خودمان بازی می‌کردیم اما وقتی به جام جهانی ۹۸ رسیدیم با ارتباطات خوبی که ایویچ داشت توانستیم با اینترمیلان و آث رم بازی کنیم. یک اردوی خوب در فرانسه و اتریش داشتیم با شیلی بازی کردیم و نتیجه اش راهم در جام جهانی دیدیم که با چه لِوِل بالایی بازی کردیم، اما اگر بخواهیم در اردو بشینیم و خودمان با خودمان بازی کنیم به هیچ کجا نمی‌رسیم.

چطور؟

آخر امید ابراهیمی‌تا کی روبروی سعید عزت اللهی بازی کند؟ جهانبخش تاکی روبروی کنعانی‌زادگان بازی کند؟ این‌ها فایده ای ندارد.

امیدی به این تیم ملی دارید؟

اگر در ادامه بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی فراهم شود چرا که نه! خوشبختانه بازیکنان ملی‌پوش ما در بالاترین سطح اروپا بازی می‌کنند و می‌توانند بهترین عملکرد را در جام جهانی داشته باشند، اما این به شرطی است که بازی تدارکاتی درست حسابی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=368557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر