2
تارتار:

باید چند دستیار لات و لوت بیاوریم تا داد بزنند/ درست نیست با هزار جور کثافت‌کاری تیمی را ببریم

  • کد خبر : 368670
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹

سرمربی ذوب‌آهن نسبت به شرایطی که روی نیمکت تیم‌ها وجود دارد، ابراز گلایه کرد.

 باید چند دستیار لات و لوت بیاوریم تا داد بزنند/ درست نیست با هزار جور کثافت‌کاری تیمی را ببریم

مهدی تارتار در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر با بیان اینکه فساد در همه جای دنیا و در همه شغل‌ها وجود دارد و در کشور ما در فوتبال نیز این موضوع هست، عنوان کرد: نظر من این است که خود ما مربیان یکی از عوامل این فساد هستیم. در اوایل کار مربیگری‌ام که ۱۴ سال قبل بود، یک نفر از یک شهر با من تماس گرفت و حرف عجیبی زد(تیم ما راه‌آهن و در معرض سقوط بود). به من گفت آقای تارتار این داور با ما ارتباط دارد، می‌توانید هزینه کنید و تیم را در لیگ برتر نگه دارید. آن لحظه صدای آن آقا را ضبط نکردم و یک قرار بعدی گذاشتم؛ پس از آن، صدای این آقا را ضبط کردم و به کمیته اخلاق دادم که برخوردهای لازم هم صورت گرفت.

او ادامه داد: در همان سال پیشنهادهای عجیب دیگری هم می‌گفتند که باید فلان کارها را انجام بدهید. همین جادوگر بازی‌ها که می‌گویند، اما من جواب ندادم. در آخر به من گفت اگر می‌خواهید سقوط نکنید، یک پیام خالی برای من بفرستید. بازهم جواب ندادم.

تارتار یادآور شد: با اینکه اوضاع تیم ما(راه‌آهن) در آن سال خیلی خراب بود و احتمال داشت سقوط کند، اما به‌خاطر اینکه من آدم معتقدی هستم، سر نماز به خدا گفتم وقتی تو هستی، بنده‌ات چه کاره است. خدا را شاهد می‌گیرم که در هفته آخر هم تیم ما در لیگ برتر ماند.

سرمربی ذوب‌آهن اضافه کرد: اگر خود ما برخورد کنیم، دیگر این افراد سمت ما نمی‌آیند، اما خیلی از مربیان هستند که آلوده می‌شوند و به‌خاطر نتیجه، حق‌الناس می‌کنند. این انصاف نیست. اگر قرار است یک تیم ما را ببرد، درست نیست با هزار جور کثافت‌کاری آن تیم را ببرم. من اعتقاد دارم و می‌گویم آقای داور اگر به عمد کاری کردی، تو را به خدا واگذار می‌کنم و اطمینان دارم که تقاص کارش را پس می‌دهد ولی ما نمی‌توانیم چیزی را ثابت کنیم.

تارتار تاکید کرد: وقتی در جوانی به من آن پیشنهادها را دادند، قطعا به دیگران هم شده است. ما مربیان باید حواس‌مان جمع باشد و درست کار کنیم. باید از آن بالا مدیران و مربیان رصد شوند.

سرمربی ذوب‌آهن با اشاره به انتخاب داوران در مسابقات حساس عنوان کرد: چینش داوری برای تیم‌هایی که در حال سقوط یا در حال قهرمانی هستند، باید درست باشد چون این افراد سراغ آن تیم‌ها می‌روند، نه اینکه سمت تیم‌های میانه جدول بیایند. خیلی واضح است و باید بررسی دقیقی انجام شود.

او تصریح کرد: چند داوری مسابقات ما شبهه‌برانگیز بود. من اصلا در دوران مربیگری‌ام اخراج نشده بودم ولی امسال دوم بار اخراج شدم و ۱۰ بار کارت زرد گرفتم. به نظرم این مسائل در فوتبال ایران وجود دارد و باید نظارت دقیق‌تری باشد.

تارتار ادامه داد: وقتی بازی داریم، با کمک‌های خودمان می‌نشینیم و کادر فنی حریف را آنالیز می‌کنیم. اگر آن نیمکت شلوغ باشد، باید پابه‌پای آنها پیش برویم چون امتیاز می‌گیریم! چون VAR نیست. اگر باشد، هر دو طرف روی نیمکت می‌نشینند و عدالت رعایت می‌شود، اما وقتی من با داد و بیداد سرپرست، دستیاران، تدارکات، پزشکیار و … امتیاز بگیرم، این کار را انجام می‌دهم، وگرنه عقب می‌مانم!

سرمربی ذوب‌آهن عنوان کرد: متاسفانه این موضوع یک بدآموزی در فوتبال شده است. باید چند دستیار لات و لوت بیاوریم تا قشنگ داد بزند. این یک واقعیت است. آنهایی که زیرک هستند، بیشتر دستیاران‌شان اخراج می‌شوند ولی آنهایی که ساده هستند، بیشتر اخراج می‌شوند، مثل من!

تارتار اضافه کرد: امیدوارم روزی فرا برسد تا در کشور ما شایسته‌ها به حق خودشان برسند و روابط در تیم گرفتن‌ها تاثیری نداشته باشد. ما مربیانی داریم که تیم‌شان را خودشان انتخاب می‌کنند. زیاد وارد جزئیات نمی‌شوم و به همه مربیان ایرانی احترام می‌گذارم ولی امیدوارم شایسته‌ها بیشتر دیده شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=368670

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر