3

تعداد فوتی‌های خروج قطار از ریل به ۱۷ نفر رسید/ مثل توپ در داخل واگن می‌چرخیدیم! +تصویر

  • کد خبر : 368681
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

تعداد فوتی‌های خروج قطار از ریل به ۱۷ نفر رسید

تعداد فوتی‌های خروج قطار از ریل به 17 نفر رسید / اسامی مصدومین حادثه منتشر شد / اولین فیلم از مصدومان حادثه قطار یزد / دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان /  مثل توپ در داخل واگن می‌چرخیدیم! +  عکس

تاکنون فوت ۱۰ نفر در حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در محور طبس – یزد توسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه گزارش شده است.

در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری طبس – یزد با ۴۳۰ خدمه و مسافر در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد. و باعث کشته و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان در این حادثه شد.

توضیحات فرماندار ویژه طبس

فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: طبق بررسی‌های اولیه، حادثه خروج قطار مسافری مشهد- یزد بر اثر برخورد قطار با بیل مکانیکی، رخ داده است.

علی اکبر رحیمی با اشاره به خروج قطار مسافری مشهد- یزد نزدیک ایستگاه عباس آباد طبس ساعت ۵:۳۰ صبح امروز، اظهار کرد: حدود ۴۲۰ مسافر در این قطار در حال عزیمت به یزد بودند.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن نیز بلافاصله به محل اعزام شدند و ستاد بحران تشکیل شد، بیان کرد: به دنبال وقوع این حادثه، تعداد چهار واگن از ریل خارج شده است.

فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه تاکنون ۳۰ نفر مصدوم و ۵ نفر مصدوم بدحال از این حادثه گزارش شده است،

او تصریح کرد: تاکنون تعداد فوتیها حدود ۱۷ نفر گزارش شده، اما به علت اینکه نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمتهای دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد  افزایش یابد.

رحیمی با اشاره به کار بی وقفه برلی بررسی حال مصدومان و بیرون کشیدن فوتی‌ها، افزود: مسافران سالم به طبس اعزام میشوند تا انتقال آنان به یزد صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات شهرستان های بیرجند، طبس، فردوس و استان‌های همجوار برای خدمات رسانی به مصدومان و مسافران به کار گرفته شده است، تصریح کرد: سه هلی کوپتر و ۱۲ دستگاه اورژانس در اولین دقایق وقوع حادثه به محل اعزام شده است.

خروج قطار مسافربری طبس – یزد از ریل تاکنون منجر به مصدومیت ۵۰ تن و مرگ ۱۰ تن دیگر شده است. گفته می‌شود که ۱۶ تن از مصدومان نیز دارای آسیب‌دیدگی شدیدی هستند.

مهدی ولیپور در این‌باره گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز  قطار مسافربری طبس – یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دوتیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰محورطبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه پنج واگن‌ از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در این باره به ایسنا گفت: سه بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده اس

محمدرضا رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است افزود: یک تیم از پایگاه مسجد شکر، ۲ تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته‌اند.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه قطار طبس- یزد

در پی خروج قطار مسافربری طبس-یزد و کشته و مصدوم‌شدن شماری از هموطنان‌مان، دکتر بهرام عین‌اللهی – وزیر بهداشت، در تماس تلفنی با دکتر جعفر میعادفر – رییس اورژانس کشور، دکتر سیدمحمد موسوی میرزایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و دکتر عمیدالدین خطیبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد، خواستار پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد و آمادگی کامل مراکز درمانی بیمارستان‌های خراسان جنوبی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.

بنابر اعلام وبدا، عین اللهی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه  انجام گیرد.

وزیر بهداشت همچنین به دکتر جعفر میعادفر – رییس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

در این تماس تلفنی همچنین دکتر موسوی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی شامل سی تی اسکن و سونوگرافی از مصدومان و رسیدگی‌های درمانی به حادثه‌دیدگان، به وزیر بهداشت ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌های معین در بیرجند و فردوس برای اقدامات درمانی خبر داد.

اسامی مصدومین منتشر شد

در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری طبس – یزد با ۴۳۰ خدمه و مسافر در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد. و باعث کشته و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان در این حادثه شد. حالا لیست اسامی مصدومین این حادثه منتشر شده است.

جدول مجروحان حادثه قطار

۱۳ فوتی تاکنون در حادثه قطار مشهد – یزد

طبق آخرین اخبار از حادثه قطار مسافری مشهد – یزد تاکنون ۱۳ نفر در این حادثه جان خودشان را از دست داده اند و حال مصدومان نیز وخیم گزارش شده است

 

چند واگن از ریل خارج شده است؟

بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده از شاهدان عینی این قطار حامل هفت واگن بوده که از این تعداد سه واگن از ریل خارج و دچار حادثه شدند و ۶۲ نفر از مسافران این قطار زخمی شدند که حال ۱۵ نفر وخیم گزارش شده است.

موسوی، معاون ناوگان مسافری راه‌آهن: قطار بر اثر برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج شده است.

خروج قطار از ریل

خروج قطار از ریل

اظهارات سخنگوی اورژانس کشور

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت:ساعت ۵ و ۳۰دقیقه صبح امروز قطار مسافربری مشهد به یزد در محور طبس از خط خارج شد.

در حال حاضر تیم‌هایی از اورژانس کشور و همچنین هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

از ۷ واگن ۳ واگن از ریل خارج شد که متاسفانه در این حادثه  ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و حال ۱۵ نفر نیز وخیم است و حدود ۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

خروج قطار از ریل

خروج قطار از ریل

تشریح حادثه از زبان فرماندار طبس

رحیمی فرماندار طبس گفت: ساعت ۵:۳۵ دقیقه صبح امروز  قطار مسافربری مشهد – یزد در ۸۵ کیلومتری طبس از ریل خارج شد.

او گفت: تاکنون ۱۰ نفر فوت و ۵۰ نفر مصدوم شده اند.

رحیمی گفت: ۱۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده اند و قرار است مسافران با یک قطار دیگر به طبس رفته و از آن جا با اتوبوس به یزد منتقل شوند.

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۳ بالگرد، ۱۰ تیم واکنش سریع و خودرو‌های نجات به محل حادثه اعزام شده اند.

او گفت: تیم‌های خراسان رضوی، کرمان، یزد و اصفهان نیز در حالت آماده باش هستند.

عباسی معاون اورژانس خراسان جنوبی نیز از اعزام بالگرد اورژانس از بیرجند و آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه خبر داد.

خروج قطار از ریل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از حادثه گفت

ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۵ واگن این قطار از خط خارج شده است.

او گفت: دو بالگرد از بیرجند و مشهد هماهنگ شده تا به محل حادثه اعزام شوند.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز در همین رابطه گفت: سه فروند بالگرد و ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

آمار فوتی ها تاکنون ۱۷ نفر اعلام شده است.

صحبت های یکی از مصدومان حادثه قطار

یکی از مصدومان حادثه واژگونی قطار یزد-مشهد گفت: قطار در حال حرکت بود که از حالت عادی خارج شد و تمام نفرات تعادل خود را از دست دادند. واگن واژگون شد و شیشه آن شکست ولی ما توانستیم از طریق پنجره واگن که شکسته شده به بیرون از واگن برویم و خود را نجات دهیم

اعزام ۲۵ دستگاه اتوبوس برای انتقال مسافران قطار حادثه دیده

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به حادثه تلخ خروج قطار مسافری مشهد-یزد از ریل اظهار کرد:‌بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه، ۱۰ دستگاه اتوبوس از یزد برای انتقال مسافران یزدی به یزد اعزام شد.

وی با بیان این‌که این اتوبوس‌ها حدود ۱۰ دقیقه دیگر به محل حادثه می‌رسند، افزود: اتوبوس‌ها مسافران آسیب‌دیده یزدی را به یزد برمی‌گردانند. از طبس و بیرجند نیز ۱۵ دستگاه اتوبوس برای کمک‌رسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که این اتوبوس‌ها مسافران مشهدی را به مقصد منتقل خواهند کرد، گفت: راهداری استان یزد همچنین برای پاکسازی مسیر ریلی ماشین‌آلات مورد نیاز را به محل حادثه اعزام کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد یادآور دش: بر این اساس ۳ کمرشکن در حال حمل تجهیزات مورد نیاز هستند، ضمن این‌که در معدن چادرملو نیز یک بیل مکانیکی در حال بارگیری برای اعزام به محل خروج قطار از ریل است.

رستگاری تاکید کرد: همکاران ما در راهداری برای کمک‌رسانی حضور دارند و نیروهای ما در آمادگی کامل برای این منظور به سر می‌برند.

خروج قطار از ریل

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=368681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر