3

عزت اسلامی در جهان با التزام به مبانی و روح اسلام ناب احیا می‌شود.

  • کد خبر : 36870
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱

روابط دیپلماسی ایران و مصر در شرف برقراری و توسعه است و امیدواریم با استقرار ارکان حکومت اسلامی این کشور روابط روز به روز توسعه بیشتر یابد.

افق:(ofoghnews.ir) رئیس سابق قوه قضائیه خطاب به سفیر جدید ترکیه گفت: عزت اسلامی در جهان با التزام به مبانی و روح اسلام ناب، مفاهیم قرآنی و تشخیص دشمن اصلی جهان اسلام احیا می‌شود.

آیت‌‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس شورای عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه و عضو فقهای شورای نگهبان در دیدار با سفیر و رایزن کشور ترکیه گفت: مشترکات زیادی بین دو کشور ترکیه و ایران از جهات دینی، فرهنگی و تاریخی وجود دارد و توسعه روابط دو کشور به نفع اسلام و منطقه است.

وی افزود: کشور ترکیه در قرون گذشته تنها مرکز حکومت اسلامی بوده و نقش بزرگی در انتشار اسلام در اروپا داشته است و مسلمانان اروپا مرهون خدمات فرهنگی ترکیه می‌باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین اظهار امیدواری کرد: با بیداری اسلامی در کل جهان اسلام، عزت و سرافرازی در جان اسلام احیاء گردد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این شرایط بهترین زمان برای جهانی کردن ایدئولوژی اسلامی است که وظیفه ملت‌ها و حکومت‌های کشورهای اسلامی می‌باشد.

وی افزود: به نظر من برای احیای عزت اسلامی در جهان دو شرط اساسی وجود دارد: اولا التزام به مبانی و روح اسلام ناب پیامبر عظیم‌الشان اسلام و مفاهیم قرآنی، ثانیا اتحاد همه مسلمانان جهان و تشخیص دشمن اصلی جهان اسلام که اگر این دو عامل محقق شود عزت اسلامی احیاء می‌گردد. چون دشمن از همین ۲ راه وارد شده و بین احزاب و مذاهب اسلامی و فرق و کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کرده است.

وی همچنین افزود: نخبگان کشورهای اسلامی به ویژه کشور بزرگی مثل ترکیه باید به خاطر آورند چه کسانی امپراطوری عثمانی را تکه تکه کردند و اکنون نیز با مکر و حیله داعیه دلسوزی برای آنان دارند.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار امیدواری کرد مسئولان کشور دوست و برادر ترکیه این واقعیت را که عزت و سرافرازی ترکیه به احیای فرهنگ و تمدن بزرگ اسلامی بستگی دارد که باید احیاء و به طور جدی مدنظر قرار دهند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در پاسخ به سؤال سفیر ترکیه گفت: روابط دیپلماسی ایران و مصر در شرف برقراری و توسعه است و امیدواریم با استقرار ارکان حکومت اسلامی در کشور مصر این روابط روز به روز توسعه بیشتر یابد.

در این دیدار، اومیت یاردیم سفیر ترکیه در ایران با بیان اینکه اینکه نظر مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران برای ترکیه بسیار مهم و تبادل نظر با مقامات کشور ایران بسیار حائز اهمیت است، اظهار امیدواری کرد کشورهای ایران، ترکیه و مصر، با توجه به فرهنگ غنی اسلامی بتوانند نقش مؤثری در منطقه و جهان اسلام ایفا کنند. البته نباید نقش سایر کشورهای اسلامی را نیز نادیده گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر