3

روزنامه شهرداری خطاب به دولت: جایگاه تان را در مملکت بالا ببرید

  • کد خبر : 368717
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۱۶

ازجمله توصیه‌های رهبری معظم انقلاب درباره دولت سیزدهم، ضرورت کمک به این دولت با توجه به کارهای مهمی است که در پیش‌رو دارد. به‎نظر می‌رسد که کانون کمک به دولت، کمک به مبارزه با جریان رانت و فسادی است که بر شاهرگ‌های اقتصاد کشور چنبره زده است.

روزنامه شهرداری خطاب به دولت: جایگاه تان را در مملکت بالا ببرید

روزنامه همشهری نوشت:ازجمله توصیه‌های رهبری معظم انقلاب درباره دولت سیزدهم، ضرورت کمک به این دولت با توجه به کارهای مهمی است که در پیش‌رو دارد. به‎نظر می‌رسد که کانون کمک به دولت، کمک به مبارزه با جریان رانت و فسادی است که بر شاهرگ‌های اقتصاد کشور چنبره زده است.

مهم‌ترین بزنگاهی که می‌تواند به احیای منزلت دولت کمک کند، مدیریت پیامدهای حذف ارز ترجیحی، به‎ویژه «تورم انتظاری» است. در این زمینه، با توجه به انسجام دولت و پیگیری‌های جدی ستاد تنظیم بازار، انتظار می‌رود که دولت بتواند با کنترل تورم و عدم‌سرایت تورم کالاهایی که ارز ترجیحی آنها حذف شده به سایر کالاها، احساس رهاشدگی مدیریتی در کشور را بزداید.

دولت سیزدهم برای محوریت‌بخشی به نقش خطیر خود در اداره کشور و فایق آمدن بر وضع کنونی، باید با انسجام تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت بتواند ثبات لازم را بر اقتصاد و سیاست کشور حکمفرما کند. توجه به این امر، به‎ویژه از آن روی ضروری است که انسجام نهاد دولت در ایران کنونی، پیام‌های لازم را برای مدیریت کارآمد وضع موجود، به‎ویژه در بعد اقتصادی به بازار صادر خواهد کرد. درواقع، قدم اول بهبود وضعیت اقتصادی، برخلاف تصور عامه و حتی نخبگانی، نه به‎نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام، بلکه احیای نقش متناسب با جایگاه دولت در اداره کشور است که با انسجام و قوت در تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت محقق خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=368717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر