2

داستان غم‌انگیز زندگی ستاره جدید قرمزها/ پسری آرام از منطقه فقیرنشین

  • کد خبر : 369317
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۵۹

با وجود این همه وعده و هیجان، هنوز در مورد اینکه ویرا با چه سرعتی با زندگی در لیگ برتر سازگار خواهد شد، شک و تردیدهایی وجود دارد. او شخصی آرام و درونگراست و هنوز به بلوغ کامل نرسیده است.

فابیو ویرا زمانی آنقدر فقیر بود که حتی پول به تمرین رفتن را نداشته، ولی حالا می‌تواند در لیگ برتر انگلیس و با پیراهن آرسنال بدرخشد و یکی از برجسته‌ترین بازیکنان جهان شود.

فابیو ویرا

فابیو ویرا علیرغم استعداد فوق‌العاده‌ای که دارد، مجبور بود برای اثبات اشتباه مردم سخت تقلا کند.

انتقاد

اول، مربیان آکادمی مشهور پورتو بودند (که ویرا در ۸ سالگی به آن‌ها پیوسته بود) که ذهنیت و قدرت بدنی او را زیر سؤال بردند. آن‌ها این هافبک (که در حال حاضر ۱۷۰ سانتیمتر است) را در جلسات با پرتویی از نور مقایسه می‌کردند که آنقدر دور است که در مواقع نیاز هم‌تیمی‌هایش نمی‌تواند به سرعت برسد. سپس، با حضور در تیم اصلی پورتو در ژوئن ۲۰۲۰، این سرمربی سرجیو کونسیسائو بود که علناً از ثبات عاطفی و سرسختی ویرا در فوتبال، و همچنین سادگی و تعهد تاکتیکی وی انتقاد کرد.

و با این حال، با وجود تمام این ضعف‌های آشکار، ویرا به عنوان یکی از بااستعدادترین بازیکنانی که باشگاه و کشورش تا به حال به خود دیده، در حال ترک پورتو و زادگاهش پرتغال است. به همین دلیل است که آرسنال و میکل آرتتا برای آوردن این بازیکن ۲۲ ساله به شمال لندن سخت تلاش کرده‌اند. در جست‌وجو برای هافبکی خلاق، توپچی‌ها امثال لیورپول، تاتنهام و رئال‌مادرید را در جذب یکی از بهترین بازیکنان اروپا شکست دادند.

داستان غم‌انگیز زندگی ستاره جدید قرمزها/ پسری آرام از منطقه فقیرنشین/ از گل‌سازی برای مهدی طارمی تا حضور در لیگ برتر

فقر

ویرا در یک خانواده فقیر در منطقه سانتا ماریا دا فیرا، در ۱۵ مایلی شهر پورتو، متولد شد و اولین بار در یک تورنمنت جوانان در آلگاروه مشاهده شد. باشگاه‌های دیگری هم حضور داشتند، اما ویرا، پورتو را انتخاب کرد چون نزدیک به خانه بود.

با این حال، دوران کودکی او دشوار بود، والدینش از نظر مالی سخت تلاش کردند تا بستری برای ویرا فراهم کنند تا از استعدادش استفاده کند. او توسط پدر صمیمی‌ترین دوستش و مدافع راست فعلی پورتو، ژوائو ماریو، به تمرین آکادمی آورده شد. بسیاری بر این باورند که بدون داشتن چنین امکاناتی شاید هیچوقت به فوتبال حرفه‌ای کشانده نمی‌شد. برخی از مربیان پیشین، او را «سرکش» می‌نامیند.

داستان غم‌انگیز زندگی ستاره جدید قرمزها/ پسری آرام از منطقه فقیرنشین/ از پاس‌گل برای مهدی طارمی تا حضور در لیگ برتر

لحظه پیشرفت

لحظه پیشرفت غیرمنتظره او در مقابل یکی از رقبای آرسنال در لندن اتفاق افتاد و ویرای ۱۸ ساله در پیروزی ۳-۱ مقابل چلسی در فینال لیگ جوانان یوفا ۲۰۱۹ گلزنی کرد. بلافاصله پس از آن، ویرا قبل از اینکه اولین بازی خود را برای زیر ۲۱ ساله‌های پرتغال انجام دهد، به سرعت وارد تیم اصلی شد. در این دوره و سال‌های بعد از آن بود که مردم ویرای واقعی را دیدند. در حال حاضر هیچ بازیکنی در اروپا قاطع‌تر از او در یک‌سوم پایانی زمین نیست.

ویرا در فصل گذشته علاوه بر ۷ گل، ۱۴ پاس گل به ثمر رساند، که بهترین نسبت در دقیقه در بین لیگ‌های برتر اروپایی بود. کونسیسائو هرگز او را به عنوان یک شماره ۱۰ واقعی به بازی نگرفت، در عوض پپ گواردیولای درونی خود را در آغوش گرفت تا از او به عنوان یک مهاجم کاذب یا وینگر معکوس استفاده کند. به‌عنوان یک بازی‌ساز شناور و با توجه به آزادی عملی که دارد، پاس نهایی ویرا «کشنده» و «نادر» توصیف شده است. فقط لیونل مسی در لیگ‌های معتبر اروپا در هر ۹۰ دقیقه بیشتر از ویرا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ با توپ بازی می‌کرد.

داستان غم‌انگیز زندگی ستاره جدید قرمزها/ پسری آرام از منطقه فقیرنشین/ از پاس‌گل برای مهدی طارمی تا حضور در لیگ برتر

تشبیه‌ها

شاید مقایسه‌ای نباشد که طرفداران آرسنال خیلی از آن خوش‌شان بیاید، اما بسیاری او را شبیه به مسوت اوزیل می‌بینند؛ یک جادوگر صاف ابریشمی با رگ‌های یخی، نه مثل بازیکن آلمانی بداخلاق عبوس با آسیب‌های مشکوک در کمرش. دیگران می‌گویند که او بیشتر شبیه به برناردو سیلوا از منچسترسیتی است، در بخش‌های بزرگ غایب است، در سایه منتظر می‌ماند، و بعد در عرض چند ثانیه وارد زندگی شود.

با وجود این همه وعده و هیجان، هنوز در مورد اینکه ویرا با چه سرعتی با زندگی در لیگ برتر سازگار خواهد شد، شک و تردیدهایی وجود دارد. او شخصی آرام و درونگراست و هنوز به بلوغ کامل نرسیده است.

در نگاه اول، او کاملاً مخالف همنام افسانه‌ای خود در شمال لندن است، فرانسوی بلندقد، قدرتمند، ترسناک و کاپیتان شکست‌ناپذیر که هرگز از رویارویی عقب‌نشینی نکرد. اگرچه گفته می‌شود که مانند پاتریک ویرا گاهی اوقات در موقعیت‌های پرفشار از نظر عاطفی لطافت به خرج می‌دهد. اما آرسنال دقیقاً می‌داند که روی چه چیزی سرمایه‌گذاری کند؛ ستاره‌ای نوظهور که وقتی از زنجیرهای تاکتیکی رها شود شکوفا می‌شود و موقعیت‌های مختلف خلق می‌کند، چیزی که خط حمله تیم به شدت فاقد آن است.

و بر خلاف اوزیل، این اطمینان وجود دارد که ویرا یک بار دیگر عزم خود را جزم کرده تا ثابت کند آن شک و تردیدها اشتباه بوده و نه تنها با آرسنال پرانرژی و پر فشار آرتتا، بلکه با زندگی در بزرگ‌ترین صحنه‌ها به راحتی سازگار می‌شود.

داستان غم‌انگیز زندگی ستاره جدید قرمزها/ پسری آرام از منطقه فقیرنشین/ از گل‌سازی برای مهدی طارمی تا حضور در لیگ برتر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=369317

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر