4

هاشمی‌طبا: کی‌روش حاضر است مجانی سرمربی تیم ملی شود

  • کد خبر : 369575
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی کشورمان گفت: کی‌روش حاضر است مجانی در تیم ملی سرمربیگری کند و حیثیت حضور در جام جهانی را داشته باشد اما برخی می‌گویند او حاضر است ۳ میلیون دلار بگیرد و سرمربی تیم ملی شود!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری افق، فردا روز پایانی ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال است و قطعا دوشنبه نامزدهای اصلی و مطرح وارد گود رقابت خواهند شد. این در حالی است که تیم ملی در آستانه حضور در رقابت‌های جام جهانی است. مجموع این شرایط باعث شد که با مصطفی هاشمی‌طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در این خصوص گفت و گویی انجام بدهیم او نظر متفاوتی در خصوص بازگشت کی‌روش به تیم ملی و همچنین مدت زمان ریاست رئیس آینده فدراسیون فوتبال دارد که متن این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

نظر شما در مورد وضعیت فدراسیون فوتبال چیست؟

به نظر می‌آید هیات رئیسه فدراسیون کامل نیست و با وجود یک عضو بازداشتی این هیات رئیسه کامل می‌شود. از سویی دیگر فدراسیون فوتبال فدراسیون محکمی به نظر نمی‌رسد و تزلزل در آن دیده می‌شود. شایعه شده که از بیرون به فدراسیون دستور بازگشت کی‌روش را به تیم ملی داده‌اند. همه این شایعه‌ها نمی‌تواند بی اساس باشد.

یعنی معتقدید که می‌خواهند کی‌روش را به تیم ملی تحمیل کنند؟

شایعه شده بود که گفته بودند کی‌روش را برای  سرمربی تیم ملی انتخاب کنند. البته من نمی‌توانم این شایعه را باور کنم و بعید است چنین مساله‌ای صحت داشته باشد.

قرار است دوشنبه در مورد سرمربی تیم ملی تصمیم گیری شود، نظر شما در این مورد چیست؟

باید در این مورد قاطع باشیم. مثل اینکه همیشه دوست داریم تحقیر شویم! کی ‌روش همیشه ما را تحقیر می‌کرد و در نهایت تیم ملی با سرمربیگری او در جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن تحقیر شد. کی‌روش الان حاضر است مجانی در تیم ملی ما سرمربیگری کند و حیثت حضور در جام جهانی را داشته باشد اما برخی می‌گویند او حاضر است ۳ میلیون دلار بگیرد و سرمربی تیم ملی شود!؟ دلال‌ها و واسطه‌ها چه می‌کنند؟! امیدوارم فدراسیون فوتبال به خودش بیاید و روی پای خودش بایستد و تصمیم گیرنده خودش باشد.

در زمان ریاست شما در سازمان تربیت بدنی هم ظاهرا یک سرمربی را به رئیس فدراسیون فوتبال توصیه کرده بودید؟

در زمان ریاست داریوش مصطفوی ایشان دو سه مربی خارجی مثل آری هان را به ایران آورد و در نهایت قراردادی منعقد نشد و نتوانست با آنها قرارداد امضا کند و من هم به ایشان محمد مایلی‌کهن را پیشنهاد کردم و مصطفوی هم او را قبول کرد. زیرا زمان زیادی تا شروع مسابقات باقی نمانده بود و فقط یکی دو ماه فرصت بود. اکنون هم کی‌روش هم ملیت، فرهنگ و مدیریت ما را تحقیر کرده است و نتیجه‌ای هم نگرفته است. باید در مدت زمانی که تا جام جهانی فرصت داریم آرامش را به تیم ملی حاکم کنیم. درگیری‌های متعدد فقط باعث تشنج بیشتر در تیم ملی می‌شود.

شاید می‌خواهند با انتخاب کی‌روش شرایط نتیجه‌گیری تیم ملی را در جام جهانی بهتر کنند؟

کی‌روش چه تضمینی برای صعود تیم ملی ما به مرحله بعدی می دهد؟ هر تضمینی که او می‌دهد اسکوچیچ می‌تواند دوبرابرش را تضمین کند اما ضمانت اجرایی این تضمین‌ها چیست؟

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال روز ۸ شهریور برگزار می‌شود، نظرتان در این مورد چیست؟

انتخاب این تاریخ برای برگزاری انتخابات نیز اشتباه بزرگی بود. در حال حاضر تیم ملی باید از نظرذهنی و بدنی آمادگی حضور در مسابقات را داشته باشد وقتی بازیکنان آرامش ذهنی نداشته باشند همه چیز از دست می‌رود. رئیس جدید فدراسیون فوتبال که می‌آید قطعا دبیر و گروه‌های جدیدی انتخاب خواهد کرد در حالیکه ما در آستانه جام جهانی هستیم.

ظاهرا بخاطر مسایل اساسنامه این تاریخ انتخاب شده بود؟

بعید می‌دانم چنین باشد. از سویی دیگر کامرانی فر دبیر فدراسیون فوتبال گفته رئیسی که در مجمع انتخاباتی، انتخاب می‌شود فقط ۲۸ ماه رئیس خواهد بود در حالیکه به نظرم این اشتباه است. دوره ریاست هر فردی در فدراسیون فوتبال ۴ سال است ادامه ریاست عزیزی خادم و مدت ۲۸ ماه به نظرم اشتباه است. هر کسی رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود ۴ سال رئیس این فدراسیون خواهد بود.

برخی بازیکنان تیم ملی در حمایت از کی روش و برخی در حمایت از اسکوچیچ استوری گذاشتند.

این هم از ضعف فدراسیون فوتبال است شاید هم یکی دو بازیکن با نام بقیه در حمایت از یک مربی استوری منتشر کرده‌اند اما بازیکن تیم ملی نباید در انتخاب سرمربی تیم ملی دخالتی کند و کاری به این مسائل داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=369575

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر