2

تحقیر عربستان در شب ظهور پدیده‌ای به نام «میروسلاو کلوزه»

  • کد خبر : 370071
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۵۹

عربستان سعودی در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۰۲ با نتیجه هشت بر صفر مقابل آلمان تحقیر شد؛ میروسلاو کلوزه در این دیدار هت‌تریک کرد.

تحقیر عربستان در شب ظهور پدیده‌ای به نام «میروسلاو کلوزه»

به گزارش خبرگزاری افق، جام جهانی ۲۰۰۲ یکی از جام‌های خاص و جالب توجهی بود که به میزبانی مشترک ۲ کشور کره جنوبی و ژاپن به انجام رسید. اولین دوره‌ای که آسیایی‌ها آن را میزبانی کردند و نتایج عجیبی به دست آمد.

یکی از نتایج غیرمنتظره باخت هشت بر صفر عربستان سعودی به آلمان بود. هفته اول دور گروهی، در گروه پنجم این ۲ تیم به مصاف یکدیگر رفتند. انتظار می‌رفت شاگردان رودی فولر در این مسابقه به برتری دست پیدا کنند اما نه با نتیجه هشت بر صفر!

در ترکیب ژرمن‌ها بازیکنانی چون اولیور کان، کریستوف متزلدر، میشائیل بالاک، برند اشنایدر، میروسلاو کلوزه، کارستن یانکر و … حضور داشتند و در سوی مقابل برای تیم سبزپوش میدان ستاره‌های شناخته‌شده‌ای چون محمد الدعیع، احمد دوخی الدوساری، عبدالله زبرماوی، محمد نور، خمیس الدوساری، نواف التمیاط، سامی الجابر بازی می‌کردند که برای فوتبال‌دوستان ایران شناخته شده بودند.

تحقیر عربستان در شب ظهور پدیده‌ای به نام «میروسلاو کلوزه»

از همان ابتدای مسابقه مشخص بود که تیم تحت هدایت ناصر الجوهر آماده‌ این تورنمنت نیست. آنها از لحاظ بدنی و کیفی به مراتب نسبت به آلمان ضعیف‌تر بودند. با این وجود تا دقیقه ۲۰ گلی زده نشد. تا اینکه پدیده فوتبال آلمان گلزنی‌های خود در جام جهانی را شروع کرد. اتفاقی که تا جام جهانی ۲۰۱۴ ادامه پیدا کرد و این بازیکن موفق شد بهترین گلزن تاریخ جام جهانی شود.

کلوزه با یک ضربه سر دروازه دعیع را باز کرد. پنج دقیقه بعد این اتفاق مجددا تکرار شد و ستاره تیم لورکوزن با یک پشتک این گل را جشن گرفت. میشائیل بالاک زننده سومین گل مسابقه در دقیقه ۴۰ بود و کارستن یانکر، مهاجم بلندقامت تیم بایرن‌مونیخ و رقیب سابق علی دایی با یک ضربه نه‌چندان خوب که با اشتباه گلر سرشناس عربستان همراه شد نتیجه را چهار بر صفر کرد تا آلمان با این نتیجه به رختکن برود.

تحقیر عربستان در شب ظهور پدیده‌ای به نام «میروسلاو کلوزه»

تا دقیقه ۷۰ نیمه دوم شاهد رد و بدل شدن گلی نبودیم اما بازهم ضعف عربستانی‌ها از نظر بدنی و همچنین در زدن ضربات سر باعث شد تا نتیجه‌ای تحقیرآمیز به دست بیاید. ابتدا کلوزه در دقیقه ۷۰ سومین گل خود در این بازی را با ضربه سر به ثمر رساند. سه دقیقه بعد توماس لینکه‌ی پیش‌تاخته نتیجه را ۶ بر صفر کرد.

در ادامه نوبت به اولیور بیرهوف کهنه‌کار رسید تا با ضربه‌ای نوک پا حساب کار را هفت بر صفر کند. نهایتا برند اشنایدر در دقیقه ۹۱ از روی یک ضربه ایستگاهی گل هشتم را به ثمر رساند تا باختی عجیب برای تیم ناصر الجوهر رقم بخورد. آنها بعد از باخت ۹ بر صفر کره جنوبی به مجارستان در جام جهانی ۱۹۵۴، سنگین‌ترین شکست یک تیم آسیایی در جام جهانی را مال خود کردند.

تحقیر عربستان در شب ظهور پدیده‌ای به نام «میروسلاو کلوزه»

آلمان پس از این بازی مقابل ایرلند به تساوی یک بر یک دست یافت و ۲ گل کامرون را شکست داد تا به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. آنها سه بازی بعدی خود را با نتیجه یک بر صفر از پاراگوئه، آمریکا و کره جنوبی بردند تا فینالیست شوند اما در آنجا با ۲ گل به برزیل باختند و به نایب‌قهرمانی قناعت کردند.

در طرف دیگر ماجرا عربستان بدترین حضور خود در جام جهانی را تجربه کرد. آنها ابتدا با یک گل به کامرون باختند و نهایتا با سه گل مقابل ایرلند مغلوب شدند تا برای اولین بار و تنها بار تا به حال در جام جهانی بدون هیچ امتیازی حذف شوند. این تیم در جام جهانی ۱۹۹۴ با ۶ امتیاز صعود کرد، در جام‌های ۹۸ و ۲۰۰۶ با یک امتیاز به خانه بازگشت و در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز سه امتیاز برای این تیم به ثبت رسید ولی در مسابقات کره و ژاپن آنها با دریافت ۱۱ گل و بدون گل زده به خانه بازگشتند.

تحقیر عربستان در شب ظهور پدیده‌ای به نام «میروسلاو کلوزه»

عربستان در دور انتخابی موفق شده بود بالاتر از ایران به جام جهانی برسد. ایرلند هم که در این گروه قرار داشت توانسته بود در پلی‌آف از سد شاگردان میروسلاو بلاژویچ بگذرد. تیم میک مک‌کارتی در مرحله یک هشتم‌نهایی به اسپانیا در ضربات پنالتی باخت و حذف شد.

تحقیر عربستان در شب ظهور پدیده‌ای به نام «میروسلاو کلوزه»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=370071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر