4

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو: تولید “ری‌را” با نگاه به ساخت داخل/آغاز تولید انبوه دناپلاس با گیربکس ۶ دنده

  • کد خبر : 370134
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲:۱۴

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن اشاره به تلاش این گروه صنعتی در جهت تولید خودروهای کامل و افزایش کیفیت با حذف خودروهای ناقص از فرآیند تولید که کاهش ۷۰۰۰ میلیارد تومانی هزینه‌ها را در بر خواهد داشت، از تولید محصول جدید “ری‌را” با نگاه و تمرکز بر تولید داخل خبر داد.

تولید "ری‌را" با نگاه به ساخت داخل/آغاز تولید انبوه دناپلاس با گیربکس ۶ دنده

به گزارش خبرگزاری افق، مهدی خطیبی، در بازدید از خطوط تولید سایت خودروسازی خزر، با بیان اینکه فعالیت‌های این گروه صنعتی با نگاه به تولید داخلی، بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود متمرکز است، گفت: خودروسازی خزر نخستین سایت تولیدی ایران‌خودرو است که توانسته خودروهای دارای کسری قطعه را به صفر برساند. با اصلاح تعریف تولید که در سال‌های اخیر ایجاد شده بود، تولید کامل و قابل عرضه به مشتریان به جای تولید ناقص و غیرقابل عرضه، به عنوان آمار تولید اعلام می‌شود و بر همین اساس تولید روزانه ۱۸۰ دستگاه در سایت مازندران با تولید سال گذشته متفاوت بوده و شامل خودروهای کامل است.

طبق اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، ضمن اشاره به مزایای ناشی از تولید کامل و جلوگیری از دپو شدن سرمایه‌های مشتریان، خاطرنشان کرد: با حذف خودروهای ناقص از فرآیند تولید، کیفیت محصولات افزایش یافته و با تحقق هدف تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو، از هزینه ۷۰۰۰ میلیارد تومانی نیز جلوگیری خواهد شد. این در حالیست که خسارت ناشی از تولید ناقص در گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال گذشته، ۴۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تولید محصول جدید ری‌را در سایت خودروسازی خزر را به عنوان شناسنامه این سایت خوانده و گفت: ایجاد ظرفیت‌های جدید قطعه‌سازی در استان نه تنها در راستای افزایش توانمندی‌های این سایت موثر خواهد بود، بلکه تولید این محصول جدید نیز در این سایت تولیدی با نگاه و تمرکز بر تولید داخل خواهد بود.

آغاز تولید انبوه دناپلاس مجهز به گیربکس شش دنده/عرضه ۱۵ هزار دستگاه تا پایان سال

همچنین کیانوش پورمجیب- قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو– از باز آغاز تولید انبوه دناپلاس شش دنده و آمادگی برای ورود به بازار خبر داده و گفت: بر اساس اجرای رویکرد گروه صنعتی ایران‌خودرو در توسعه و بهبود محصولات فعلی و با توجه به درخواست مشتریان، دناپلاس مجهز به گیربکس شش دنده دستی به تولید انبوه رسید و آماده ورود به بازار شده است. با توجه به اهمیت کیفیت محصول، نظارت‌های دقیقی در فرآیند طراحی، انطباق و تولید محصول صورت گرفته است.

وی افزود: پس از عرضه محصول راناپلاس مجهز به گیربکس شش سرعته و استقبال مشتریان، ارتقای تکنولوژی محصول پرطرفدار دناپلاس و افزایش تعداد دنده از پنج به شش در دستور کار قرار گرفته و طبق برنامه‌ریزی، تا پایان سال ۱۵ هزار دستگاه از این محصول روانه بازار خواهد شد. افزایش شتاب خودرو و کاهش پنج درصدی مصرف سوخت در سرعت‌های بالای ۱۲۰ کیلومتر را می‌توان از مهمترین مزیت‌های محصول دناپلاس با گیربکس شش سرعته برشمرد. ضمن اینکه ارتقای گیربکس محصولات تاثیر قابل توجهی در کاهش آلایندگی‌ها نیز خواهد داشت.

پورمجیب با بیان اینکه گیربکس شش سرعته در شرکت دانش‌ پایه نیرومحرکه طراحی و داخلی سازی شده است، گفت: ارتقا و پیشرفت این شرکت در کنار ارتقای سازندگان و تامین‌کنندگان بخشی از دستاوردهای این محصول است. تولید این گیربکس چه در اجزای داخلی و چه در اجزای خارجی و انطباق آن با موتور توربو شارژ، بصورت کامل بر مبنای دانش بومی داخلی‌سازی شده است که از دانش به وجود آمده، در حوزه‌های دیگری از قوای محرکه نیز استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول در ایران‌خودرو، از تولید دو موتور EF7NA+ و EF7TC+ در آینده نزدیک خبر داد و گفت:  این موتورها به همراه گیربکس شش دنده داخلی‌سازی شده در محصولاتی نظیر دنا و سورن به کار خواهد رفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=370134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر