2

رونمایی از ساز و کار صعود تیم‌های آسیایی به جام جهانی ۲۰۲۶

  • کد خبر : 370165
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

شرایط راهیابی هشت تیم آسیایی به جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود، مشخص شد.

رونمایی از ساز و کار صعود تیم‌های آسیایی به جام جهانی 2026

به گزارش خبرگزاری افق، با توجه به اینکه تیم‌های حاضر در جام جهانی فوتبال از سال ۲۰۲۶ به ۴۸ تیم افزایش می‌یابد، قاره آسیا در این مسابقات ۸ سهمیه مستقیم و یک سهمیه در مرحله پلی‌آف خواهد داشت.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ساز و کار صعود تیم‌های قاره کهن به جام جهانی ۲۰۲۶ و نیز جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را تشریح کرد که در زیر آمده است:

دور اول مقدماتی: ابتدا ۲۲ تیم (تیم‌های ۲۶ تا ۴۷ قاره آسیا مطابق رده‌بندی) مطابق قرعه‌کشی به مصاف هم خواهند رفت که ۱۱ تیم برنده، راهی مرحله دوم مقدماتی خواهند شد.

دور دوم مقدماتی: ۳۶ تیم (۲۵ تیم نخست آسیا به همراه ۱۱ تیم برنده دور اول) به ۹ گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند و به‌صورت رفت و برگشت مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد. دو تیم برتر هر گروه که مجموعاً ۱۸ تیم خواهند شد، به مرحله انتخابی جام جهانی صعود می‌کنند.

مرحله انتخابی جام جهانی: ۱۸ تیم حاضر در این مرحله که صعود خود را به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ قطعی کرده‌اند، در سه گروه ۶ تیمی و به‌صورت رفت و برگشت با هم بازی می‌کنند که دو تیم نخست هر گروه، مستقیماً راهی جام جهانی خواهند شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) , جام ملت‌های آسیا , جام جهانی فوتبال ,

دور پلی‌آف: تیم‌های سوم و چهارم هر گروه در مرحله انتخابی به دو گروه سه تیمی تقسیم می‌شوند و دو تیم صدرنشین، به مسابقات جام جهانی صعود خواهند کرد. تیم‌های رده دوم از هر گروه در پلی‌آف به مصاف هم می‌روند تا نماینده آسیا در پلی‌آف بین قاره‌ای مشخص شود.

پلی‌آف جام ملت‌های آسیا: ۱۰ تیم شکست خورده در دور نخست مقدماتی (به‌جز تیم بازنده‌ای که بهترین رده را در میان تیم‌های آسیایی دارد)، به‌ صورت رفت و برگشت با هم بازی می‌کنند و پنج تیم برنده راهی مرحله نهایی دور انتخابی می‌شوند.

مرحله پایانی انتخابی جام ملت‌های آسیا: ۲۴ تیم شامل بهترین تیم آسیا که از صعود به مرحله دوم مقدماتی ناکام مانده، ۱۸ تیم سوم و چهارم از هر گروه دور دوم و پنج برنده مرحله پلی‌آف، در شش گروه چهار تیمی با هم رقابت می‌کنند که تنها تیم اول هر گروه به جام ملت‌های آسیا صعود می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=370165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر