2

بررسی انواع سفارش در صرافی های ارز دیجیتال

  • کد خبر : 370183
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

معامله ارزهای دیجیتال در صرافی با استفاده از سفارش‌های خریدوفروش انجام می‌شود. این سفارش‌ها قراردادهای ساده‌ای هستند که به شما امکان می‌دهند مشخص کنید کدام رمزارز را به چه مقدار و چه قیمتی می‌خواهید بخرید. همچنین، می‌توانید آنچه را که می‌خواهید بفروشید و شرایطی که مایل به فروش آن هستید را بررسی کنید.

قیمت‌های ذکر شده در این مقاله فقط برای مقاصد توضیحی است و ممکن است قیمت دقیق بازار را منعکس نکند.

انواع سفارش‌ های رایج رمز ارزها

سفارش فوری → قیمت خرید/فروش خود را در فیات تعیین کنید.

سفارش بازار market order ← قیمت خرید/فروش خود را در کریپتو تعیین کنید.

سفارش محدود limit order← هم قیمت و هم مقدار را تعیین کنید.

سفارش توقف stop order ← تعیین نقطه خروج یا ورود.

سفارش توقف دنباله‌دار ← ایجاد یک خروجی یا نقطه ورودی متحرک.

تجارت فیات برای ارزهای دیجیتال

اگر می‌خواهید پول سنتی (دلار، یورو) را با ارز دیجیتال معامله کنید، ابتدا باید پول را به حساب صرافی خود انتقال دهید. این به شما امکان می‌دهد هر یک از ارزهای دیجیتال تأیید شده توسط صرافی را خریداری کنید. همچنین می‌توانید از کارت اعتباری برای خرید سریع و ساده بدون نیاز به انتقال وجه به حساب صرافی خود استفاده کنید. هنگامی که ارز را می‌فروشید، ارز فیات به حساب صرافی شما منتقل می‌شود. برای این کار می‌توانید به صرافی‌های ارزهای دیجیتال مراجعه کنید.

۱٫سفارش فوری

من می‌خواهم ۱۰۰۰۰ تومان هزینه کنم. تعداد دقیق سکه‌هایی که می‌گیرم اولویت من نیست. اگر می‌خواهید ۱۰۰۰۰ دلار برای خرید بیت‌کوین در سریع‌ترین و ساده‌ترین زمان ممکن خرج کنید، می‌توانید آنی سفارش دهید. سفارش در دفترچه سفارش (فهرست تمام سفارش‌های خریدوفروش موجود در حال حاضر) به دنبال فروشندگان می‌گردد و صرف‌نظر از تعداد سکه‌هایی که برای فروش گذاشته‎اند، معامله را انجام می‌دهد. تا زمانی که ۱۰۰۰۰ دلار خرج نشود، صرافی شما را به‌عنوان یک فروشنده می‌شناسد. معاملات در محدوده قیمت فعلی بازار انجام خواهد شد.

همچنین می‌توانید از سفارش فوری برای فروش استفاده کنید. شما مشخص می‌کنید که چه تعداد بیت‌کوین می‌خواهید بفروشید و سفارش با قیمت فعلی بازار اجرا می‌شود. توجه داشته باشید که مبلغ موردنیاز را اعلام نمی‌کنید، شما فقط تعداد را تعیین می‌کنید. معمولاً تخمین زدن میزان فیات که به دست می‌آورید دشوار نیست.

  1. سفارش بازار

سفارش بازار اساساً مخالف سفارش فوری است. به‌جای اینکه مشخص کنید چه مقدار فیات می‌خواهید خرج کنید، می‌توانید با کریپتو کار کنید. سفارش‌های بازار به شما این امکان را می‌دهد که میزان خرید یا فروش کریپتو را تعیین کنید، درحالی‌که میزان تمایل به پرداخت یا دریافت را کنار بگذارید.

من می‌خواهم ۱۰ بیت‌کوین بخرم. اینکه چقدر پرداخت کنم اولویت من نیست.

سفارش بازار ممکن است تا حدودی قیمت‌های بهتری نسبت به سفارش فوری داشته باشد. بااین‌حال، ممکن است مدتی طول بکشد تا پیشنهادی برای مبلغ مشخص شده در دفترچه سفارش ظاهر شود.

  1. سفارش محدود

اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی مقدار ارز دیجیتالی که برای ورودی فیات دریافت می‌کنید داشته باشید، ممکن است سفارش محدود را ترجیح دهید.

من می‌خواهم ۱ بیت‌کوین را با ۵۰۰۰۰ دلار بیشتر بخرم.

سفارش‌های محدود به شما این امکان را می‌دهد که مشخص کنید چقدر می‌خواهید برای خرید یک ارز دیجیتال هزینه کنید یا چه مبلغی مایلید برای ارزهای خود در هنگام فروش بپذیرید (آنها به شما اجازه می‌دهند حدی تعیین کنید). هنگامی که یک سفارش محدود می‌گذارید، باید هم مقدار ارزهایی را که می‌خرید یا می‌فروشید و هم قیمت را مشخص کنید.

به عنوان مثال، فردی ۵۰۰۰۰ دلار دارد و می‌خواهد با آن پول یک بیت‌کوین کامل دریافت کند. او یک سفارش محدود می‌گذارد و منتظر می‌ماند تا کسی در بازار تصمیم بگیرد حداقل ۱ بیت‌کوین را به قیمت ۵۰۰۰۰ دلار یا کمتر بفروشد. صرافی دفترچه سفارش را برای فروشندگان به نمایش می‌گذارد که یک فرد سفارش محدودی برای فروش ۱ بیت‌کوین به قیمت کمتر از ۴۹۹۰۰ دلار داده است.

سفارش‌های خرید محدود هرگز بالاتر از قیمت تعیین شده اجرا نمی‌شوند، به این معنی که فردی که در مثال بالا آورده شده است هرگز مجبور نیست بیش از ۵۰۰۰۰ دلار بپردازد. از طرف دیگر، سفارش‌های فروش محدود هرگز کمتر از قیمت تعیین‌شده اجرا نمی‌شوند و قیمت کمتر از ۴۹۹۰۰ دلار آمریکا برای بیت‌کوین خود دریافت نمی‌کند.

۴٫سفارش توقف

اگر می‌خواهید قیمت فروش خود را بالاتر یا کمتر از قیمت فعلی بازار تعیین کنید، به سفارش توقف نیاز دارید. اگر انتظار دارید روند بازار تغییر کند، سفارش‌های توقف مفید هستند.

من می‌خواهم ۱۰ بیت‌کوین بفروشم اگر قیمت ۱ بیت‌کوین به زیر ۴۹۰۰۰ دلار برسد.

اگر حدس می‌زنید که قیمت یک ارز رشد خواهد کرد، می‌توانید سفارش توقف خرید بدهید. شما مقدار ارزهایی را که قرار است پس از رسیدن قیمت به یک نقطه خاص خریداری شود، مشخص می‌کنید. بیایید بگوییم که شما مطمئن هستید که قیمت ۱ بیت‌کوین در چند روز آینده از ۵۰۰۰۰ دلار به ۵۲۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. پس سفارش توقف خرید بیت‌کوین زمانی که قیمت به ۵۱۰۰۰ رسید را می‌گذارید. در نهایت اگر قیمت به ۵۲۰۰۰ دلار برسد، همان‌طور که شما انتظار دارید، باعث می‌شود که هر یک از ارزهای شما ۱۰۰۰ دلار بیشتر ارزش داشته باشد.

سفارش‌های توقف فروش معمولاً برای محافظت در برابر ضرر در محیط ناپایدار ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. اگر شک دارید که قیمت بیت‌کوین کاهش می‌یابد، اما مطمئن نیستید که چه زمانی، می‌توانید سفارش توقف فروش را درست زیر قیمت فعلی بازار انجام دهید. اگر قیمت از ۵۰۰۰۰ دلار به ۴۰۰۰۰ دلار کاهش یابد و برای مثال شما یک دستور توقف را روی ۴۹۰۰۰ باز کرده باشید، ۹۰٪ از ضرر را خنثی کرده‌اید.

۵٫سفارش توقف دنباله دار

سفارش توقف دنباله‌دار، شکل دیگری از سفارش توقف است که جهت قیمت رمزارز موردعلاقه شما را ردیابی می‌کند و سفارش شما را بر اساس آن تنظیم می‌کند. در صورت تغییر قیمت کریپتو، به طور خودکار موقعیتی را که شما سفارش گذاشته‌اید جابه‌جا می‌کند.

فرض کنید بازار صعودی است، اما انتظار دارید روند به‌زودی معکوس شود. اگر در زمانی که قیمت ۱ بیت‌کوین ۵۰۰۰۰ دلار است، سفارش توقف فروش را به ۴۹۰۰۰ دلار بدهید، اما پس از آن قیمت همچنان در حال افزایش است، از سود احتمالی خود چشم‌پوشی می‌کنید. اگر قیمت قبل از سقوط به نقطه به ۵۲۰۰۰ دلار افزایش یابد، در این صورت با بالا نبردن سفارش توقف خود ضرر خواهید کرد.

سفارش توقف دنباله‌دار به طور خودکار قیمت سفارش توقف شما را تنظیم می‌کند. تا زمانی که روند قیمت معکوس نشود، سفارش در کنار بازار افزایش خواهد یافت. در مثال بالا، سفارش شما افزایش قیمت را در همان فاصله (۱۰۰۰ دلار) دنبال می‌کند و به‌جای ۴۹۰۰۰ دلار اصلی، در حداقل ۵۱۰۰۰ دلار اجرا می‌شود.

کلام آخر

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری سریع در حوزه رمزنگاری هستید یا اگر می‌خواهید تجارت کریپتو را بخشی از زندگی خود کنید، ضروری است که با رایج‌ترین انواع سفارش‎ها آشنا باشید. دانستن این اصول اولیه، بررسی تمام گزینه‎های سفارشی که صرافی‎ها ارائه می‎دهند را برای شما آسان‎تر می‎کند.

Binance هر چهار نوع سفارش را که در بالا توضیح داده شد ارائه می‎دهد و به شما این امکان را می‎دهد تا هر طور که می‎خواهید در ارزهای دیجیتال معامله کنید. یک حساب کاربری در Binance ثبت کنید و از امروز تجارت را شروع کنید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=370183

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر