2

دلیل کاهش درآمد تسهیلات و سود سپرده گذاری ها اعلام شد: افزایش ۴۶۱٫۰۰۰ میلیارد ریالی سپرده های بانک گردشگری

  • کد خبر : 370211
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

بانک گردشگری در نامه ای خطاب به مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس، توضیحاتی را در زمینه اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده ارائه کرد.

افزایش 461.000 میلیارد ریالی سپرده های بانک گردشگری
به گزارش خبرگزاری افق، بانک گردشگری که با سرمایه ۱۵ هزار میلیارد ریال و نماد وگردش، در بازار سرمایه کشور فعال است، در این نامه خطاب به زهرا زارع مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس درباره دلیل کاهش خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری و همچنین سرفصل هزینه های مالی نسبت به دوره مالی مشابه سال قبل اعلام کرده  است: همان طور که از سرفصل های سپرده های مشتریان و حقوق صاحبان سپرده گذاری در ترازنامه به تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در مقایسه با مبالغ انعکاس یافته دوره مشابه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ مشهود است، حدود ۴۶۱ هزار میلیارد ریال سپرده های مشتریان افزایش یافته است که هزینه سود متعلقه منجر به افزایش قابل ملاحظه هزینه های عملیاتی ( سود سپرده ها) و به تبع آن کاهش خالص درآمد تسهیلات و سود سپرده گذاری ها شده است.
بر اساس توضیحات وگردش که در جواب نامه شماره ۹۱۴۳۳۸ مورخ چهارم مردادماه سال جاری ارائه شده است، برابر ضوابط ابلاغی بانک مرکزی (صورت های مالی نمونه بانک ها)، هزینه های ناشی از تامین مالی در بازار بین بانکی به مبلغ حدود ۸۹۰۰ میلیارد ریال تحت سرفصل سود سپرده ها طبقه بندی و انعکاس یافته که در اقلام مقایسه ای دوره مالی سه ماهه سال قبل این طبقه بندی صورت نگرفته است. همانطور که در صورت سود و زیان دوره مشابه سال قبل ملاحظه می شود سرفصل هزینده های مالی دارای مانده ای حدود ۵٫۵۶۴ میلیارد ریال است که در دوره سه ماهه منتهی به ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ مانده این سرفصل مبلغ حدود ۴۲٫۸ میلیارد ریال است.
بانک گردشگری همچنین درباره دلیل افزایش سرفصل خالص سایر درآمدها و هزینه ها نسبت به دوره مالی مشابه سال قبل تاکید کرده است: افزایش سایر درآمدها عمدتاً مربوط به شناسایی بخشی از سود سال های آتی فروش ۱۵ درصدی از سهام توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان به شرکت هولارجی در سنوات قبل است که در نتیجه تسویه بخشی از مطالبات در دوره سه ماهه جاری در سرفصل حساب سایر درآمدها انتقال و انعکاس یافته است.
در عین حال در این نامه درباره دلیل کاهش سرفصل سود سرمایه گذاری های بانک گردشگری نسبت به دوره مشابه سدال قبل آمده است که مانده سرفصل سود سرمایه گذاری ها در صورت سود و زیان دوره مالی مشابه سال قبل به مبلغ  ۴٫۵۴۶ میلیارد ریال شامل مبلغ حدود ۴٫۵۰۰ میلیارد ریال سود حاصل از فروش سرمایه گذاری در سهام شرکت کارگزاری آگاه بوده است.
طبق جوابیه وگردش، دلیل افزایش سرفصل ذخایر و سایر بدهی ها نسبت به پایان سال ۱۴۰۰، افزایش سرفصل بدهی ها مربوط به وجوه امانی ارزی تعدادی از مشتریان بانک است که در ترازنامه تحت سرفصل سایر بدهی ها و متقابلا تحت سرفصل موجودی نقد (وجوه امانی نزد کارگزاران) انعکاس یافته است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=370211

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر