1

تمدید مهلت اظهارنامه مالیاتی هنوز ابلاغ نشده است

  • کد خبر : 370223
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

وزیر اقتصاد هفته گذشته از تمدید مهلت ارائه اظهارنامه ها مالیاتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار افق؛ سید احسان خاندوزی،  وزیر امور اقتصادی و دارایی طی نشستی با روسای اصناف سراسر کشور در پی درخواست فعالان اقتصادی ، دستور تمدید مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی اشخاص حقیقی  تا ۱۵ تیر صادر کرد.

مودیان و فعالان اقتصادی با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir   و ارسال الکترونیکی اظهارنامه های مالیاتی خود از مزایای مربوط به تسلیم به موقع اظهارنامه بهره مند شوند.

ساماندهی دستگاه های کارتخوان و تعیین مالیات مفطوع مودیان حقیقی مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ به واقعیت سازی بیشتر مبلغ مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی کمک کرده است.

با توجه به بخشنامه های جدید کلیه مشاغل حقیقی که دارای دستگاه های کارتخوان می باشند نیز امسال می بایست نسبت به ارسال اظهارنامه اقدام قانونی نمایند و همین امر موجب شده است تا درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی با اختلالاتی همراه شود.

گسترده تر شدن جامعه مودیان موجب شده تا وزیر اقتصاد و دارایی با درخواست فعالان بازار موافقت نموده و دستور تمدید تا ۱۵ تیر ماه را صادر نماید اما با این حال در مراجعات به ادارات دارایی هنوز خبری ابلاغ این بخشنامه نیست و باید منتظر ماند تا به صورت رسمی این بخشنامه ابلاع شود.

همچنین یکی از کارشناسان و مشاوران امور مالیاتی در پیشنهادی اعلام داشت با توجه به امکان تاخیر در صدور بخشنامه ، مودیان بهتر است هر چه سریع تر به ارسال اظهارنامه های خودشان از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور اقدام نمایند.

خبرنگار:میرعلی محمد میربابایی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=370223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر