1

تغییرات مثبت در نحوه مالیات مقطوع مشاغل حقیقی/ جلوگیری از فرار مالیاتی

  • کد خبر : 370276
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

تغییرات جدید در مالیات موجب جلوگیری از فرار مالیاتی افرادی خواهد شد که تاکنون اعتقادی به پرداخت به مالیات نداشتند

به گزارش خبرنگار  اقتصادی افق ؛ خرداد که از راه می رسد همواره فعالان اقتصادی را به تکاپوی جمع و جور کردن حسابهای مالی خودو ارسال اظهارنامه های مالیاتی خود می اندازد.

با بستری که سازمان امور مالیاتی امسال برای اولین بار فراهم آورده است مؤدیان مالیاتی با ورود به درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir و با وارد کردن کد ملی خود می توانند با مشاهده اطلاعات مالیاتی خود، از مبلغ مالیات مقطوع تعیین شده اطلاع حاصل نموده و یا جهت ارسال اظهارنامه عادی اقدام نمایند.

از نکات حائز اهمیت بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی ، افزایش سطح درآمدی بهره مندی افراد حقیقی از فرم مالیات مقطوع می باشد که در این روش هر مودی که جمع فروش کالایش تا ۴۸ میلیارد ریال باشد می تواند به صورت مقطوع فقط با دریافت اطلاعات مالیاتی خود ، نسبت به تکمیل و پرداخت مالیات خود اقدام نماید.

این افزایش می تواند ضمن مناسب سازی مالیات مودیان، ممیزان مالیاتی را نیز کمتر درگیر فرآیند پرپیچ و خم تشخیص و صدور برگه های مالیاتی نماید و ضمن کاهش هزینه های جاری سازمان امور مالیاتی ،درامدهای مالیاتی را به صورت منظم و سریع وصول نماید.

از دیگر نکات برجسته طرح مالیاتی امسال، دخیل نمودن میزان گردش مالی دستگاه های کارتخوان می باشد که به شفافیت و عدالت مالیاتی کمک شایانی خواهد نمود

البته با توجه به اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی از این موضوع اطلاعات کافی را نداشته اند بعضا امکان دارد نسبت به تراکنش های نادرست از جمله خرید ملک و ماشین و غیره که مربوط به فعالیت شغلی خود نبوده اقدام کرده باشند که این موضوع به ضرر آنها خواهد شد.

به نظر می رسد فراهم نبودن بستر لازم برای تعیین صددرصدی عامل تراکنش های مالی دستگاه های کارتخوان ، دلیل اعمال ضرایب مالیاتی برای این موضوع می باشد.

فراهم آمدن موضوع تراکنش های دستگاه های کارتخوان بی شک در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی افرادی که تاکنون هیچ واکنشی نسبت به درامد شغلی خود نداشته اند ، کمک شایانی خواهد نمود و در راستای عدالت مالیاتی در جامعه و مالیات ستانی دقیق و براساس درامد اشخاص خواهد بود

خبرنگار: میرعلی محمد میربابایی

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=370276

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر