5

سیل ؛ مدیریت بحران؛ حاشیه پر رنگ تر از متن

  • کد خبر : 370285
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

میرعلی محمد میربابایی

چهارشنبه ۵ مرداد رأس ساعت ۱۲ شب بود که سیل خروشانی وارد امامزاده  داود تهران شد. و همه‌چیز در لحظه وقوع آنقدر سریع اتفاق افتاد که کاری از هیچ‌کس ساخته نبود . زیرا سیلابی که نتوانسته بود به سمت رودخانه کن برود، از مسیر اصلی خود به سمت روستای امامزاده داود منحرف شده و در مسیر خسارات سنگینی را به مردم وارد کرد.

در فاصله یک روز پس از وقوع سیل در امامزاده داود، این بار شهرستانهای شمالی دیگر استان تهران  درگیر سیل شدند.

سیلابی به مراتب قوی تر و خساراتی سنگین تر!

نکته تلخ ماجرا وقتی دو چندان می شود که متوجه می شویم سازمان هواشناسی قبل از وقوع سیل هشدارهای سطح قرمز خود را برای اکثر مناطق اعلام کرده بود و از مردم به شدت در رسانه ها تقاضای فاصله گرفتن از بستر رودخانه ها و مسیرهای سیلابی را نمود.

در این میان برخی از مسئولین الحق و الانصاف سنگ تمام گذاشتند و با حضور و پای کار بودن خود در میانه میدان به دنبال رفع مشکلات ناشی از بحران سیل بودند.

حضور به موقع و سریع مسئولین رده بالای کشور همچون رئیس جمهور ، معاون اول ، وزیر کشور و استاندار تهران در میدان مدیریت بحران بی شک در قیاس با حضور میدانی مدیران دولتی در سیلاب های گذشته غیرقابل قیاس است.

اگرچه بودند برخی که صرفاً برای عکس تبلیغاتی گرفتن و استفاده در صحنه حضور پیدا کردند. گویا مناطق سیل زده آتلیه مناسبی برای آنها شده بود. و پس از گرفتن عکس های یادگاری خود در مناطق بلافاصله به میزهای مدیریتی خود بازگشتند.

امید است با پیگیری صحیح و برنامه ریزی صحیح به صورت مداوم از بروز بجران هایی همچون سیل و زلزله و کاهش خسارات آنها حداقل تا حد امکان اقدام شود و اینگونه نشود که صرفا در بحبوحه بحران ها به این مسایل پرداخته شود و چند صباحی بعد به باد فراموشی سپرده شوند.

نویسنده : میرعلی محمد میربابایی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=370285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر