2

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت از واقعیت تا سودجویی

  • کد خبر : 370288
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴

خیل عظیمی از مردم هنوز موفق به دریافت و ثبت نام سهام عدالت خود نشده اند

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی افق ؛ قانون افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزیع سهام عدالت نخستین بار در تاریخ ۹ بهمن ۸۴ و پس از اصلاح متن اولیه که خود در ۲۳ آبان ۸۴ مصوب هیئت وزیران شده بود، به تصویب هیئت دولت وقت رسید.

مزایای بسیار زیادی که این موضوع برای مردم داشت باعث شد تا با استقبال بی نظیر مردم مواجه شود و طبق زمان بندی اعلام شده برای ثبت نام و تکمیل مدارک اکثریت متقاضیان واجد شرایط نسبت به این موضوع اقدام مقتضی را انجام دهند.

روی کارآمدن دولت تدبیر و امید باعث شد تا ادامه ثبت نام از متقاضیان و جامعه دیگر هدف متوقف شود و عملا بخش دیگری از مردم از این سهام بی بهره ماندند.

دولت تدبیر امید در نهایت اقدام به آزادسازی سهام عدالت در قالب مدیریت به روش مستقیم و غیر مستقیم بصورت بلوک های استانی و سهام های ریز نمود که در فراخوان های خود مردم نسبت به این موضوع اقدام نمودند

دریافت سود سهام عدالت و بهره مندی از سهام عدالت و همچنین بازار گرم بورس در سال ۹۹ ، خواسته های مردمی  را برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت افزود به طوری که برخی نامزدهای انتخاباتی نیز در مبارزات انتخاباتی خود از اعطای مجدد سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت وعده دادند.

گوشه کنار اخبار های منتشرشده توسط مسئولین اقتصادی نیز کورسوی امیدی برای مردم ایجاد کرد.

اما در این میان علیرغم اعلام رسمی مراجع دولتی مبنی بر عدم نیازمندی هرگونه ثبت نام جدید برای جاماندگان سهام عدالت، برخی سودجویان اقدام به ثبت نام سجام تحت عنوان سهام عدالت با تعرفه های نجومی تا ۴۰۰ هزار تومان نموده اند.

سامانه جامع مشتریان بورس تحت عنوان سجام صرفا برای افرادی است که قصد حضور در بازارهای بورس را دارند و یا سهامی دارند که میخواهند سودش را دریافت نمایند و ارتباطی به ثبت نام سهام عدالت جاماندگان سهام عدالت ندارد.

به مردم توصیه می شود با توجه به عدم وجود هرگونه ثبت نامی برای سهام عدالت ، فریب سودجویان را نخورده و برای جلوگیری از بروز این مشکلات فورا موضوع را به سامانه های ثبت شکایات وزارت ارتباطات به شماره ۱۹۵ و یا اتحادیه های مربوطه کافی نت ها و کانون دفاتر پیشخوان دولت اطلاع دهند.

خبرنگار: میرعلی محمد میربابایی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=370288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. پدرم کارگر هست و سهام عدالت نداریم. خداوکیلی این چه وضعیه تقسیم سهام عدالت هست؟ دنیا بفهمه می‌خنده به ما
    خواهشاً سهام عدالت کارگران فراموش نشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر