2

رویکرد پلیس در کنترل جرایم اجتماعی رویکرد نرم است

  • کد خبر : 37097
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴

فرمانده ناجا گفت : نگاهی در نیروی انتظامی است که وظیفه هدایت انسان را دارد که این رویکرد در تمام یگان های نیروی انتظامی وجود دارد.

افق:(ofoghnews.ir) فرمانده نیروی انتظامی گفت : رویکرد پلیس در کنترل جرایم اجتماعی رویکرد نرم است .
به گزارش خبرنگار ما ، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم در همایش معاونان اجتماعی نیروی انتظامی به فعالیت معاونت اجتماعی ناجا اشاره کرد و گفت : با معاونت اجتماعی که عملا از دهه هشتاد وارد عرصه شد ، رویکرد پلیس نیز در کنترل جرایم اجتماعی به رویکرد نرم تبدیل شد .
وی افزود : البته این بدان معنا نیست که باتوم را کنار بگذاریم و به مجرم لبخند بزنیم بلکه اگر جایی فردی اشتباه کرد باید تنبیه شود.
فرمانده ناجا گفت : نگاهی در نیروی انتظامی است که وظیفه هدایت انسان را دارد که این رویکرد در تمام یگان های نیروی انتظامی وجود دارد.
وی افزود : حتی در مرزبانی و یگان ویژه که دو نیروی مهم پلیس هستند ، اولویت اجتماعی مد نظر است و پلیس با کسی دعوا ندارد.
سردار احمدی مقدم در ادامه با بیان اینکه تهدیدات دشمنان عمدتا نرم است که قابل رویت نیست گفت : در این حالت دشمن دیده نمی شود و هیچ گاه دشمن اصلی مشخص نیست.
وی افزود : تهدیدات نرم ، دزد اخلاق و هویت است که آنقدر برای افراد ملموس نیست و هیچ گاه حس نمی شود اما خود فرد با تهدید همراه می شود.
فرمانده ناجا گفت : قدرت نرم باعث می شود تا فرد راغب به اجرای آن کار شود و با میل شخصی همه کارها را انجام دهد و در واقع تهدید نرم تمایلات را تغییر می دهد .
وی افزود : اگر چه با توجه به شکست های پی در پی دشمن و پیروزی های ما دیگر تبلیغات دشمن از بین رفته است و اثرگذاری ندارد.
سردار احمدی مقدم با بیان اینکه ما به دنبال اقتدار نرم هستیم تا مردم را همراهی کنیم گفت : اقتدار نرم را با همراهی مردم باید اجرا کرد اما اجرای اقتدار نرم زمانبر است و باید ظرفیت های لازم ایجاد شود .
وی با بیان اینکه برخی نهادهای مسئول و رسانه ها به این موضوع بی توجه هستند افزود : به طور مثال تاکنون چند مستند درباره آثار و پیامدهای استفاده از ماهواره کار شده است ؟
فرمانده ناجا با بیان اینکه باید بتوانیم مردم را توجیه کنیم گفت : گاهی دستگیری یک سارق مسلح و یا گروگانگیر در رسانه ها منعکس می شود که من مخالفت می کنم چرا که این امر احساس نا امنی ایجاد می کند و برخی اخبار ناامن کننده هستند که باید از انتشار آنها جلوگیری کرد و دقت داشته باشیم که ناامنی ترویج نکند.
وی افزود : گاهی وقت ها رسانه ها نیز بی انصافی می کنند و هر چه می گوییم تنها یک نقطه از آن را که به دلخواه خودشان است پوشش می دهند.
سردار احمدی مقدم با بیان اینکه رسانه های غربی از حرف های مسئولان سوء استفاده می کنند گفت : می گویند در ایران ۲۰۰ هزار معتاد الکلی وجود دارد که این آمار مشکوک است و در دنیا ۱۰ برابر معتادان مواد مخدر ، معتاد الکلی وجود دارد و یک دهم معتادان کشور مصرف کننده مشروبات الکلی هستند .
وی افزود : بر اساس آخرین آمارها یک میلیون و ۳۰۰ هزار معتاد در کشور وجود دارد.
فرمانده ناجا با انتقاد از برخی افراد که آمارهای اشتباه را منتشر می کنند گفت: برای یک حادثه در پلیس۱۱۰ ممکن است چندین تماس ثبت شود حتی در یک تصادفی که در بزرگراهی رخ می دهد شاید بیش از ۵۰۰ تماس برقرار شود اما تنها تصادفاتی که پلیس برای آنها کروکی کشیده است آمار ما محسوب می شود.
وی افزود : اگر چه بیمه ها نیز بر اساس پرداخت خسارت آمار می دهند که این دو آمار هیچ کدام با هم منافاتی ندارد .
فرمانده ناجا گفت : در پلیس آگاهی نیز به همین صورت است ممکن است یک باند سرقت دستگیر شود که به صد فقره اعتراف کند اما در سیستم پلیس تنها ۲۰ سرقت ثبت شده و ۸۰ مورد آن را مردم خبر نداده اند.
وی با بیان اینکه باید اخبار نیروی انتظامی مدیریت شود افزود : اطلاع رسانی در نیروی انتظامی نظام می خواهد و همه چیز باید در چارچوب نظام قرار گیرد و قرار نیست هر فردی در هر موردی حرف بزند.
سرداراحمدی مقدم در ادامه با بیان اینکه مردم خواستار پلیس محسوس هستند گفت : پلیس محسوس و نامحسوس دو کفه ترازوی ماست که باید پلیس نامحسوس افزایش یابد اما نمی دانیم چرا مردم دوست دارند که پلیس همیشه آشکار باشد.
وی افزود : چندی قبل طرح استقرار چادرهای پلیس در شهر تهران را اجرا کردیم که مورد تقدیر مردم قرار گرفت اما با جمع کردن آنها سیل انتقاد به سوی پلیس سرازیر شد.
سردار احمدی مقدم با بیان اینکه برای تکمیل رویکردهای اجتماعی باید گام نخست را دردرون ناجا برداریم گفت : اگر بتوانیم با قدرت اجتماعی و قدرت اقناع احساس امنیت را بالا ببریم توفیقات ما بیشتر می شود .
وی در ادامه با بیان اینکه ما باید از ظرفیت های رسانه و هنر استفاده کنیم افزود : ناجا چه در بحث تولید و چه توزیع فیلم های غیرقانونی از هنر حمایت کرد اما وقتی با پخش فوتبال در سینما مخالفت کرد به ضد هنر تبدیل شد در حالی که ما در مرز قانون ایستاده ایم .
سردار احمدی مقدم در ادامه استفاده از اتاق های فکر را یکی دیگر از ظرفیت های معاونت اجتماعی ناجا دانست و گفت : نگاه نقادانه به نفع ماست و نقد عالمانه و دلسوزانه به ما کمک می کند که از همه ظرفیت ها استفاده شود .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر